Czym jest dropshipping?
Dropshipping to świetny sposób na rozpoczęcie własnego biznesu e-commerce! Dropshipperzy biorą na siebie odpowiedzialność za sprzedaż produktów, a firmy logistyczne zapewniają magazynowanie i dostawę. Model ten zyskuje ostatnio coraz większą popularność w Polsce, ponieważ pozwala zajmować się zarówno obsługą klienta, jak i działaniami marketingowymi w ramach jednej firmy, oszczędzając czas dzięki temu, że pakowaniem, wysyłką itd. zajmuje się inna firma.
Możesz założyć sklep internetowy, podpisać umowę z jednym z licencjonowanych dostawców, a następnie promować go za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innych kanałów. Gdy już będziesz miał klientów, którzy będą kupować u ciebie pod twoją marką, wysyłką będą się zajmowały już hurtownie.
Dropshipping – jak zacząć?
Jak zacząć dropshipping? Dropshipping to świetny sposób na rozpoczęcie własnej działalności i decydowanie o tym, jakie produkty sprzedajesz. Wszystko, co jest wymagane w tym modelu, to konto u jednego sprzedawcy, który będzie zajmował się wszystkimi sprawami związanymi z obsługą klienta w związku z jego zakupem od ciebie (lub kogokolwiek innego). Model biznesowy dropshippingu daje sprzedawcom możliwość rozszerzenia działalności na nowe rynki bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów wstępnych lub zobowiązań.
To, co musisz zrobić, to zarejestrować się u konkretnego dostawcy. Na stronie Selly.pl masz możliwość zintegrowania własnego sklepu z każdą hurtownią – o ile udostępnia odpowiednie pliki.
Opinie o dropshippingu
Jeśli chodzi o dropshipping, opinie są oczywiście różne.
Dropshipping to łatwy i niedrogi sposób na rozpoczęcie działalności w e-handlu. Główną zaletą tego modelu jest to, że nie masz sklepu ani fizycznych zapasów; wszystkie produkty są wysyłane od dostawców bezpośrednio do drzwi Twojego klienta! Oznacza to, że nie trzeba już ponosić wysokich kosztów związanych z opłatami za wynajem powierzchni sklepowej (co jest dużym wydatkiem dla wielu detalistów). A ponieważ wszystko trafia prosto do rąk konsumentów, bez przechodzenia przez żadnych pośredników, detaliści oszczędzają również na kosztach transportu.
Branża e-commerce szybko się zmienia, a założenie własnego sklepu dzięki dropshippingowi jest proste. Możesz to zrobić w trzech prostych krokach: określ, jakie produkty chcesz, aby ludzie u ciebie kupowali, nawiąż współpracę z hurtownią o ugruntowanej pozycji na rynku, która pomoże ci wszystkim zarządzać, a następnie utwórz sklep i zacznij sprzedawać. Ta prostota jest dużą zaletą tego modelu sprzedaży.
Korzyści płynących z dropshippingu jest wiele, ale to, co sprawia, że ten model biznesowy naprawdę się sprawdza, to możliwość bezproblemowej integracji z hurtowniami. Synchronizując swój sklep z bazą danych hurtowni poprzez zautomatyzowany proces lub bezpośrednio, pobierając od nich dane, będziesz mieć wszystkie informacje pod ręką.