Dropshipping – na czym polega?
News

Dropshipping – na czym polega?

12.04.2022
Czy masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dropshipping może być właśnie tym rozwiązaniem! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli twoja firma jest mała lub średnia, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze na początkowych kosztach rozpoczęcia działalności. Czym jest dropshipping i jakie są o nim opinie?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to świetny sposób na rozpoczęcie własnego biznesu e-commerce! Dropshipperzy biorą na siebie odpowiedzialność za sprzedaż produktów, a firmy logistyczne zapewniają magazynowanie i dostawę. Model ten zyskuje ostatnio coraz większą popularność w Polsce, ponieważ pozwala zajmować się zarówno obsługą klienta, jak i działaniami marketingowymi w ramach jednej firmy, oszczędzając czas dzięki temu, że pakowaniem, wysyłką itd. zajmuje się inna firma.

 

Możesz założyć sklep internetowy, podpisać umowę z jednym z licencjonowanych dostawców, a następnie promować go za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innych kanałów. Gdy już będziesz miał klientów, którzy będą kupować u ciebie pod twoją marką, wysyłką będą się zajmowały już hurtownie.

Dropshipping – jak zacząć?

Jak zacząć dropshipping? Dropshipping to świetny sposób na rozpoczęcie własnej działalności i decydowanie o tym, jakie produkty sprzedajesz. Wszystko, co jest wymagane w tym modelu, to konto u jednego sprzedawcy, który będzie zajmował się wszystkimi sprawami związanymi z obsługą klienta w związku z jego zakupem od ciebie (lub kogokolwiek innego). Model biznesowy dropshippingu daje sprzedawcom możliwość rozszerzenia działalności na nowe rynki bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów wstępnych lub zobowiązań.

 

To, co musisz zrobić, to zarejestrować się u konkretnego dostawcy. Na stronie Selly.pl masz możliwość zintegrowania własnego sklepu z każdą hurtownią – o ile udostępnia odpowiednie pliki.

Opinie o dropshippingu

Jeśli chodzi o dropshipping, opinie są oczywiście różne.

 

Dropshipping to łatwy i niedrogi sposób na rozpoczęcie działalności w e-handlu. Główną zaletą tego modelu jest to, że nie masz sklepu ani fizycznych zapasów; wszystkie produkty są wysyłane od dostawców bezpośrednio do drzwi Twojego klienta! Oznacza to, że nie trzeba już ponosić wysokich kosztów związanych z opłatami za wynajem powierzchni sklepowej (co jest dużym wydatkiem dla wielu detalistów). A ponieważ wszystko trafia prosto do rąk konsumentów, bez przechodzenia przez żadnych pośredników, detaliści oszczędzają również na kosztach transportu.

 

Branża e-commerce szybko się zmienia, a założenie własnego sklepu dzięki dropshippingowi jest proste. Możesz to zrobić w trzech prostych krokach: określ, jakie produkty chcesz, aby ludzie u ciebie kupowali, nawiąż współpracę z hurtownią o ugruntowanej pozycji na rynku, która pomoże ci wszystkim zarządzać, a następnie utwórz sklep i zacznij sprzedawać. Ta prostota jest dużą zaletą tego modelu sprzedaży.

 

Korzyści płynących z dropshippingu jest wiele, ale to, co sprawia, że ten model biznesowy naprawdę się sprawdza, to możliwość bezproblemowej integracji z hurtowniami. Synchronizując swój sklep z bazą danych hurtowni poprzez zautomatyzowany proces lub bezpośrednio, pobierając od nich dane, będziesz mieć wszystkie informacje pod ręką.

 

News Zarządzanie produkcją w czasie rzeczywistym - jak program produkcyjny wspiera elastyczność w odpowiedzi na zmienne zapotrzebowanie?

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na modelu zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym. To pozwala firmie być bardziej elastyczną i lepiej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu, awarie maszyn czy inne nieprzewidziane zdarzenia w sposób znacznie bardziej efektywny niż w przypadku tradycyjnych metod planowania. Jak program do zarządzania produkcją wspiera takie podejście przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News Na czym polega konfekcja druków reklamowych?

Konfekcjonowanie to pojęcie, które ma szerokie zastosowanie nie tylko w różnych sektorach produkcyjnych oraz w logistyce i magazynowaniu, ale także w dziedzinie marketingu i reklamy. Przed dotarciem do miejsc docelowych, materiały marketingowe muszą być odpowiednio przygotowane. Proces ten obejmuje takie elementy jak ulotki, broszury, katalogi oraz foldery, które często są pakowane w folię, a następnie w większe opakowania zbiorcze. Często materiały te są również zestawiane razem z innymi elementami, takimi jak listy, bony, próbki kosmetyków czy inne gadżety promocyjne. czytaj więcej

News Zadbaj o bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność. Raport „Incydenty ochrony danych osobowych 2022” przygotowany przez Związek Firm Ochrony Danych Osobowych potwierdza, że naruszenia dotyczą wielu branż. W szczególności narażony jest handel, e-commerce, finanse, ubezpieczenia, zdrowie oraz przemysł. W tym kontekście bezpieczeństwo i ochrona danych stanowią powszechne wyzwanie, które wymaga nowoczesnych rozwiązań. czytaj więcej

News Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce. czytaj więcej