W internecie znajdziesz wiele poradników o tym jak przenieś swój biznes do internetu, jednak większość z nich tę czynność traktuje jako formalność. Transfer do sieci jest jednak bardziej wyboisty i długo trwały, a droga do internetowego sukcesu dość kręta.
Jak zatem otworzyć biznes w sieci internetowej?
Tworzenie sklepu internetowego
Platforma dzięki której będziemy sprzedawać to najważniejsze nasze narzędzie. Narzędzie które umożliwi nam sprzedaż, przyjmowanie zamówień, umożliwianie zapłaty za zakupu. Sklep internetowy będzie za razem naszą wizytówką w sieci, naszym fundamentem brandingu, budującym świadomość marki konsumenta. Dlatego jest to najważniejszy etap podczas transferu biznesu do sieci internetowej. Tworząc sklep internetowy musimy myśleć o rozwijającym się brandingu.
Sklep internetowy powinien być pod względem funkcjonalności, interfejsu użytkownika konkurencyjny oraz nowoczesny. Nowe rozwiązania niedostępne u konkurencji to możliwości na wyjście na pozycję lidera w branży. Od strony graficznej sklep internetowy powinien kusić użytkownika do jego przeglądania. Powinien zapadać w pamięć jak lekki, skoczny utwór muzyczny w ucho. Stosowanie się do standardów webowych jest praktyką, która przybliży nas do sukcesu.
Więcej informacji dotyczących samej produkcji sklepu internetowego oraz funkcjonalnościach jakie powinien posiadać znajdziesz na stronie Design Cart Tworzenie sklepu internetowego.
Jaką platformę wybrać?
Podczas tworzenia sklepu internetowego przyjdzie nam się zmierzyć z wyborem platformy, na której oprzemy nasz e-commerce. Mamy różne rodzaje platform. Istnieją komercyjne, za które musimy zapłacić, istnieją także, takie w modelu SaaS, za które uiszczamy opłaty abonamentowe, plus procent od sprzedaży, istnieją również platformy darmowe, rozwijane przez tysiące użytkowników. Są to najchętniej wybierane platformy. Jeżeli jesteś ciekawy czym się różnią poszczególne platformy dla sklepów internetowych przeczytaj artykuł „Porównanie platform sklepowych”.
Oprogramowanie sklepu internetowego powinno być proste w obsłudze ale i posiadać szereg funkcji, które pomogą nam usprawnić sprzedaż. Istotną sprawą jest też dostępność rozszerzeń, które rozszerzą nasz sklep internetowy o kolejne funkcjonalności. Tutaj złotym środkiem są sklepy internetowe opierane na platformie Opencart. Jest to też sedno artykułu do którego podałem link wyżej.
Opencart to zdecydowanie najszybszy system dla sklepu internetowego. Posiada najszybszy silnik renderowania szaty graficznej. Możliwości optymalizacji sklepu internetowego dla wyszukiwarek internetowych jak np. Google, w przypadku Opencart są bezkonkurencyjne.
Sklepu internetowego sami nie stworzymy ale możemy mieć realny wpływ na przebieg procesu budowy. Warto więc posiąść choć podstawową wiedzę na tematy związane rodzajami platform do sprzedaży internetowej, ich funkcjonalnościami oraz podstawą wiedzę dotyczącą promocji sklepu internetowego w sieci. Wiedza choć w zakresie podstawowym uchroni nas przed zleceniem produkcji sklepu firmie, która ma małe pojęcie o e-commerce. Jednym z przykładów błędnej drogi często powielanej przez osoby startujące do branży e-commerce jest budowanie sklepów internetowych w oparciu o zwykłe systemy zarządzania treścią, które są przeznaczone dla stron internetowych.