Jak skonfigurować GA4?
News

Jak skonfigurować GA4?

29.03.2024
Umiejętność wyciągania wniosków z analizy danych dotyczących użytkowników naszej witryny internetowej to istotna kwestia dla osób, które chcą rozwijać swoją firmę i zwiększać jej przychody. Jednym z narzędzi pozwalających nam na pozyskiwanie takich informacji, jest Google Analytics. Podejmowanie decyzji opartych na analizie danych w GA4 wymaga jednak właściwego wdrożenia i skonfigurowania tego narzędzia. Jeżeli nie przeprowadzimy takich działań w sposób prawidłowy, wówczas otrzymane dane nie będą dla nas wartościowe i nie będą miały istotnego wpływu na poprawę funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa. Jak więc skonfigurować GA4? Podpowiadamy.

Czym wyróżnia się GA4?

Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które udostępniane jest przez Google i służy ono do analityki internetowej, mierzenia ruchu, a także monitorowania zachowań użytkowników na stronach i w sklepach internetowych. Rejestrowanie i analizowanie danych za pomocą GA4 może wpłynąć pozytywnie na strategię marketingu cyfrowego, zwiększenie ruchu na stronie, a także liczbę oraz wartość konwersji. Nowa wersja GA wyróżnia się poprawionym modelem prezentowania danych, który jest oparty na zdarzeniach i skupia się na zachowaniach użytkowników oraz ścieżkach konwersji. GA4 lepiej prognozuje przyszłe działania użytkowników i zbiera dane, które pozwalają na realne odtworzenie ścieżki zakupowej klienta.

 

W jaki sposób należy skonfigurować Google Analytics 4?

Wdrożenie GA4 za pomocą Google Analytics Universal wymaga konfiguracji. W tym celu powinniśmy skorzystać z asystenta konfiguracji Google Analytics. Jak przebiega więc konfiguracja GA4? Najpierw należy zalogować się na swoje konto Google Analytics i otworzyć zakładkę panelu administracyjnego. To w nim można utworzyć nową usługę. W kolumnie usługa należy wybrać “Universal Analytics” i kliknąć: “asystent konfiguracji usługi Google Analytics 4”. Następnie w sekcji “chcę utworzyć nową usługę Google Analytics 4”, należy kliknąć “rozpocznij”, a następnie “utwórz usługę”.

 

Po prowadzeniu tych kroków utworzone zostanie konto GA4 i skopiowane zostaną dane z Google Analytics Universal do nowej wersji narzędzia. Włączy się także zaawansowany pomiar GA4 i utworzy nowe połączenie między usługą Google Universal i GA4. Po zakończeniu tego procesu powinien pojawić się nam komunikat: udało się połączyć usługi.

 

Konfiguracja zbieranych danych w GA4

Żeby GA4 mogło zbierać dane, musimy przeprowadzić konfigurację strumieni danych. W tym celu musimy dodać źródła, z jakich to narzędzie ma je pozyskiwać. Powinniśmy więc przejść do zakładki “administracja” - “strumienie danych” i wybrać platformy, które nas interesują. W każdej opcji powinniśmy dodać także nazwę strumienia. Domyślnie włączony będzie w konfiguracji danych z sieci pomiar zaawansowany, który pozwala na pozyskiwanie informacji z wyświetlania strony, przewinięć, interakcji czy pobrań pliku.

 

Jeżeli chcemy skonfigurować ustawienia zbieranych danych w GA4, wówczas musimy wejść w zakładkę “administracja” - “usługa” - “zbieranie danych”. Opcja ta pozwala na analizowanie zachowań odbiorców, którzy korzystają z naszej witryny z różnych urządzeń. Dodatkowo narzędzie to wykorzystuje dane, które pozyskuje zarówno z usług Google, YouTube, jak i sieci reklamowej.

 

Implementacja kodu GA4

Kolejnym krokiem, który musimy przeprowadzić, wdrażając Google Analytics 4, jest implementacja kodu. Żeby GA4 mogło zbierać dane ze strony, musimy połączyć to narzędzie za pomocą specjalnego kodu śledzącego. Mamy kilka opcji na jego zaimplementowanie. Pierwszą z nich jest dodanie kodu GA4 przy pomocy Google Tag Managera. Kolejną jest dodanie kodu GA4 w kodzie HTML strony. Mamy możliwość również dodania nowej dyrektywy do obecnego kodu Universal Analytics lub wykorzystania biblioteki gtag.js Universal Analytics. GA4 pozwala też na zarządzanie dostępem i ograniczeniami do szczegółowych danych na poziomie konta oraz usługi. Odbywa się to poprzez przepisywanie określonych ról. Żeby to zrobić, wystarczy wejść w zakładkę “administracja”, a następnie w opcje zarządzania.

 

News Czy ładowarka do iPhone'a musi być oryginalna?

Ładowanie telefonu to codzienna czynność, która dla większości użytkowników pozostaje oczywista. Jednak wybór odpowiedniej ładowarki do iPhone’a może wpływać na bezpieczeństwo urządzenia i jego wydajność. Wiele osób zastanawia się, czy zamienniki oryginalnych ładowarek są dobrym pomysłem. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale przy odpowiednim wyborze zamiennik może być równie funkcjonalny i bezpieczny jak produkt Apple. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Monitory przemysłowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego modelu?

Wybór odpowiedniego monitora przemysłowego ma kluczowe znaczenie dla wielu firm, zwłaszcza tych działających w trudnych warunkach produkcyjnych i przemysłowych. W tego typu środowiskach standardowe rozwiązania IT mogą nie spełniać oczekiwań, dlatego coraz częściej przedsiębiorstwa decydują się na specjalistyczne monitory przemysłowe. Jakie cechy powinien mieć idealny monitor i dlaczego warto rozważyć rozwiązania dostępne na rynku? czytaj więcej

News Jak skonfigurować Internet domowy? Krok po kroku

Bezpieczne i stabilne połączenie. Każdy użytkownik Internetu chciałby, żeby transmisja danych właśnie tym się charakteryzowała. Co jest do tego potrzebne? Oczywiście odpowiedni pakiet internetowy, na przykład zawierający stabilny i szybki Internet światłowodowy. Przydadzą się również umiejętności potrzebne do skutecznego skonfigurowania ustawień routera otrzymanego od operatora. Od tego zależy, czy Internet domowy będzie dobrze działał. czytaj więcej