Punkty kluczowe, czyli o czym pamiętać przedstawiając ofertę
Podstawy
W naszej ofercie handlowej powinny znaleźć się następujące elementy:
- Strona pierwsza z tytułem, nazwą firmy, do której kierujemy naszą ofertę, danymi osoby kontaktowej, datą sporządzania i ważności oferty oraz informacjami dotyczącymi nr NIP, KRS oraz kapitału zakładowego
- Spis treści – w przypadku dłuższych dokumentów
- Krótki opis firmy – czym się zajmuje, jak długo działa, jaka jest jej misja, jakimi wartościami kierują się jej pracownicy
Zakres usług
W naszej ofercie zawrzyjmy szczegółowy i jednocześnie interesujący opis usług i produktów, które proponujemy. Zanim jednak się za to zabierzemy, dokładnie przestudiujmy czym zajmuje się klient, do którego kierujemy ofertę i które z naszych usług mogą okazać się dla niego najbardziej interesujące. Postarajmy się, by nasza oferta była w najwyższym stopniu zorientowana na jego potrzeby. Nigdy nie posługujmy się ogólnymi stwierdzeniami, z których niewiele wynika.
Portfolio i referencje
Wielu przedsiębiorców decyzję o współpracy z inną firmą opiera na opinii, jaka o niej panuje. Z tego powodu do naszej oferty warto dołączyć portfolio klientów, z którymi do tej pory pracowaliśmy (w formie logotypów) oraz skomponowane przez nich referencje i różnego rodzaju świadectwa wspólnego sukcesu.
Teczki ofertowe, czyli jak zrobić dobre wrażenie na kliencie
Skoro wiemy już co zawrzeć w naszej ofercie, to zastanówmy się teraz jak powinna wyglądać jej wersja doskonała. Choć oczywiście wszystko zależy od profilu firmy, którą kierujemy oraz od klientów, na których nam zależy, to istnieją pewne ogólne zasady tworzenia dobrze prezentującego się dokumentu.
Przede wszystkim nasza oferta powinna być przejrzysta. Klient, który będzie ją czytał nie może mieć żadnych problemów ze znalezieniem interesujących go treści. Oprócz tego, pamiętajmy również o poprawnym formułowaniu zdań i jasnym przekazie. Zadbajmy także o odpowiednią kolorystkę całości, dzięki której dokument będzie przyjemniejszy dla oka.
Jeśli chodzi o formę oferty, to choć te przesyłane mailowo cieszą się ostatnio ogromną popularnością, to dokumenty wręczane osobiście robią dużo lepsze wrażenie. Z tego powodu, dobrym pomysłem jest postawienie na teczki ofertowe, które zaprojektowane i wykonane przez profesjonalną firmę okażą się wspaniałą wizytówką naszego biznesu.