Jak stworzyć kampanię SMS zgodną z modelem AIDA?
News

Jak stworzyć kampanię SMS zgodną z modelem AIDA?

24.11.2022
AIDA to jedna z najstarszych i najpopularniejszych formuł stosowanych w copywritingu. Najczęściej spotyka się ją w dłuższych treściach, takich jak blogi, teksty na strony internetowe czy mailingi. Jednak nawet w 160 znakowym SMS-ie odgrywa niezwykle ważną rolę. Jak ją wykorzystać przy pisaniu? Sprawdźmy!

Czym jest model AIDA?

Zanim przełożymy działanie modelu AIDA na komunikację SMS, przypomnijmy, czym on jest. AIDA obrazuje poszczególne etapy, na których aktualnie przebywa klient. Sam skrót możemy rozwinąć w następujący sposób:

  • A: attention, czyli przyciągnięcie uwagi odbiorcy,
  • I: interest, czyli zainteresowanie ofertą,
  • D: desire, polegające na wzbudzeniu pożądania związanego z zakupem,
  • A: action, zachęcenie odbiorcy do wykonania konkretnego działania.

Dobrze wdrożona formuła AIDA przynosi firmom wymierne korzyści. Już w samej teorii pozwala ona na przekonanie klienta do zakupu. I to przy pomocy tylko 4 kroków! Zwiększa sprzedaż, przyciąga nowych klientów, a co najważniejsze zatrzymuje stałych, budując między nimi a marką wiążącą i przyjazną relację.

Przełóżmy więc model AIDA na komunikację SMS.

Attention, czyli tu jestem

Marketing SMS to idealny sposób, aby na bieżąco uczestniczyć w życiu klienta i przypominać mu o istnieniu Twojej marki. Pamiętaj jednak, aby nie robić tego w zbyt nachalny sposób. Wysyłaj wiadomości o ludzkich porach i stosuj testy A/B, aby sprawdzić, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni.

 

Zadbaj również o umieszczenie nazwy nadawcy zamiast numeru telefonu. Dzięki temu Twoi odbiorcy od razu będą wiedzieli, kto kryje się za wysłanym komunikatem. A Ty jako firma zbudujesz z nimi bliższą więź.

Interest — interesuje mnie to

Choć SMS odnotowują 98% współczynnik otwarć, nie oznacza to, że są czytane od deski do deski. Niektóre z nich — takie, które nie wpisują się w nasze zainteresowania — szybko otwieramy i zamykamy zarazem. Jeśli stanie się to z Twoją wiadomością, szanse na skuteczność kampanii stają się bliskie zeru. Co więc możesz zrobić?

 

Przede wszystkim zadbaj o pierwsze zdanie w SMS-ie. Może nie jest ono widoczne w całości w aplikacjach do wiadomości, ale już kilka źle napisanych pierwszych słów, może zniechęcić do kliknięcia. To jednak nie wszystko. Konieczne jest również prawidłowe targetowanie odbiorców, np. z pomocą aplikacji dostępnej na stronie https://smscenter.pl/, a także wysyłanie ciekawych rabatów, indywidualnych kodów rabatowych czy ofert specjalnych.

Desire — chcę to kupić

Wywołanie pożądania jest znacznie trudniejsze od samego zainteresowania klienta. W SMS marketingu najlepiej sprawdzają się treści ograniczone czasowo — należy jednak wskazać datę zakończenia promocji. Podobny wpływ na pożądanie u klientów będą miały akcje związane z ograniczoną ilością produktów lub osób mogących wziąć udział w promocji.

 

Możesz także oprzeć swoją wiadomość na akcji specjalnej i do każdego zamówienia złożonego w określonym terminie dosyłać atrakcyjne gratisy.

Action — kupuję!

To już ostatni element wiadomości — i właściwie najważniejszy. Bez odpowiedniego, krótkiego i konkretnego call to action cała Twoja kampania po prostu nie będzie działać. Zadbaj więc o to, aby powiedzieć klientowi, co ma zrobić. Możesz do tego wykorzystać klasyczne zwroty, np. „Sprawdź teraz” lub też wrzucić w wiadomości link odsyłający do pełnej oferty na stronie internetowej.

 

News Wizytówki dla branży IT - zaprojektuj je sam w kreatorze!

Stwórz wyjątkowe wizytówki dla swojej firmy IT w kilka minut! Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i zaprojektuj profesjonalne wizytówki, które wyróżnią Twoją markę! czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

News W jakich przypadkach szafy przeszklone znajdują swoje zastosowanie w medycynie?

Przeszklone drzwi szaf to częsty widok w medycynie, farmaceutyce i innych powiązanych branżach. Za ich popularnością stoi szereg praktycznych zalet, które przekładają się na szerokie zastosowanie – oto kilka obszarów, w których meble tego typu odgrywają istotną rolę. czytaj więcej

News Co wyróżnia SOLIDWORKS na tle konkurencyjnego oprogramowania CAD?

W niniejszym artykule dokonamy dogłębnego porównania tych dwóch potężnych narzędzi CAD, skupiając się na kluczowych różnicach, które sprawiają, że SOLIDWORKS prezentuje się na czele rynku. Omówimy funkcjonalności, wymagania sprzętowe, zastosowania, cenę oraz inne aspekty, by pomóc Ci zrozumieć, dlaczego to rozwiązanie zdominowało branżę projektową. czytaj więcej