Reklama zewnętrzna to efektywny sposób na przekazywanie wiadomości i komunikatów w celu przyciągnięcia nowych klientów. Dzięki reklamie zewnętrznej można ich złapać podczas ich codziennych czynności, takich jak spacer czy ćwiczenia. Dlatego w tym artykule pokażemy Ci, jak wybrać najlepsze nośniki reklamy zewnętrznej dla Twojej strategii marketingowej.
Jakie są najlepsze nośniki reklamy zewnętrznej?
W pierwszej kolejności należy przeanalizować, z której formy chciałbyś najbardziej skorzystać, biorąc pod uwagę charakterystykę swojej firmy i lokalizację.
Poniżej przedstawiamy, które nośniki reklamy zewnętrznej oferują najlepsze wyniki:
- Monopole: są bardzo polecane, ponieważ dzięki swoim dużym rozmiarom potrafią przykuć uwagę użytkowników; są również idealne, aby Twoja marka została zapamiętana. Są one często zlokalizowane przy autostradach i drogach dwujezdniowych, a obecnie najlepszym rozwiązaniem są zewnętrzne ekrany LED, które wyświetlają przekaz w wysokiej jakości, niezależnie od warunków pogodowych.
- Billboardy: te również zazwyczaj znajdują się w miejscach o dużym natężeniu ruchu i są idealne do wyświetlania konkretnych ofert; ważne jest, aby wiedzieć, jak wybrać lokalizację, tak aby użytkownicy zapamiętali Twoją markę i nie pozostała niezauważona.
- Totemy i wiaty przystankowe: są one zazwyczaj umieszczane na poziomie ulicy, na przystankach transportu publicznego lub w centrach handlowych; format ten pozwala na silniejszy przekaz, ponieważ zazwyczaj nie ma wokół niego konkurencji. Jest to idealne medium reklamowe dla dużych i małych firm, a dzięki rozwojowi Digital Signage można modyfikować wyświetlaną treść z dowolnego miejsca, co sprawia, że koszty są znacznie niższe.
- Plandeki: są one zazwyczaj bardzo duże i umieszczane na fasadach dużych budynków w najbardziej ruchliwych częściach miasta; problem polega na tym, że lokalizacja i umieszczenie są zazwyczaj bardziej kosztowne niż poprzednie opcje. Ponadto plandeka musi być całkowicie wymieniona w przypadku jakiejkolwiek zmiany; jest ona często stosowana przez MŚP i duże firmy.
- Transport publiczny: bardzo często wykorzystywany w konkretnych kampaniach promocyjnych, ponieważ jego wpływ jest imponujący; strategia marketingowa jest zazwyczaj uzupełniana o wiaty przystankowe, co czyni ją bardziej spektakularną i podwaja wpływ na użytkowników. W każdym razie, należy wziąć pod uwagę trasę transportu publicznego, aby zobaczyć, czy pasuje do grupy docelowej; to medium reklamy zewnętrznej jest bardzo powszechne dla premiery filmów lub produktów dużych firm.
- Ekrany LED do witryn sklepowych: Mogą być umieszczone zarówno w samej witrynie sklepowej, jak i na froncie firmy. Dodatkowo można zainstalować ekrany wewnątrz sklepu co dodatkowo dopełni całościowy wizerunek sklepu. Dzięki platformom takich jak easyscreen.tv, można z łatwością edytować na bieżąco wyświetlane treści na ekranach co sprawia, że można szybko dopasować się do obecnych potrzeb.
Gdzie umieszczać nośniki reklamy zewnętrznej?
Teraz, gdy znasz różne nośniki reklamy zewnętrznej, ważne jest, aby wziąć pod uwagę następujące czynniki w celu wybrania najlepszego miejsca na kampanię marketingową:
- Miejsce z dużą liczbą odbiorców: należy dążyć do tego, aby kampania reklamowa była widoczna dla jak największej liczby osób, dlatego ważne jest, aby szukać miejsc o dużym natężeniu ruchu lub takich, które zmuszają użytkowników do zatrzymania się na pewien czas. Dobrym przykładem są miejsca przy sygnalizacji świetlnej, gdzie kierowcy i piesi są zobowiązani do zatrzymania się.
- Lokalizacja bez zbyt wielu elementów rozpraszających uwagę: projekt kampanii marketingowej powinien być atrakcyjny, ale nośnik reklamy zewnętrznej nie powinien mieć zbyt wielu elementów rozpraszających uwagę.
- Lokalizacja w pobliżu punktu sprzedaży: Jeśli chcesz sprzedać produkt lub usługę, najlepiej jest umieścić nośnik reklamy zewnętrznej w pobliżu punktu sprzedaży. W ten sposób docelowi odbiorcy mogą szybko dotrzeć do Ciebie i wykonać akcję zakupu. Co więcej, jeśli umieścisz wskazówki na billboardzie jak mogą Cię znaleźć zwiększasz tym samym prawdopodobieństwo, że zawitają w Twoim sklepie.
Jak zaprojektować skuteczną kampanię reklamy zewnętrznej?
- Treść cyfrowa lub drukowana: pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, czy chcesz, aby Twoja kampania reklamy zewnętrznej była cyfrowa lub tradycyjna; najlepiej jest użyć zewnętrznych ekranów do Digital Signage, ponieważ pozwalają one na ruchome obrazy, które lepiej przyciąga uwagę użytkowników.
- Produkt i działanie: musisz określić cel, który chcesz osiągnąć i przeanalizować różne media, w których możesz wyświetlić swój przekaz, aby wybrać ten, który najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom.
- Grupa docelowa: należy przeanalizować swoją bazę klientów i ich zwyczaje zakupowe.
- Obszar geograficzny: w zależności od grupy docelowej i medium, należy wybrać odpowiedni obszar do umieszczenia elementów reklamowych.
- Projekt: Wreszcie, musisz zaprojektować swoją nową kampanię reklamową, ważne jest, aby reklama była kreatywna, innowacyjna, a zarazem prosta i bezpośrednia. Innymi słowy, musi być zrozumiała i atrakcyjna dla jak największej liczby użytkowników.