Oryginalne treści zgodne z intencjami użytkownika
W burzliwym roku 2021 szczególną wagę przywiązywać będziemy do odgadywania intencji internautów trafiających na naszą stronę lub do naszej aplikacji. To właśnie problemy użytkownika z krwi i kości staną się punktami w naszej strategii content marketingowej. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych i stron internetowych nie istnieje bez unikalnych treści – to one ściągają uwagę potencjalnego klienta a publikowane systematycznie kształtują także jego nawyki i odbiór naszej marki.
Musimy pamiętać o tym, że tworząc content dla danej grupy odbiorców naszym zadaniem jest nie tylko zainteresować, ale także zapewnić naszemu targetowi informacje i rozwiązania, których nie znajdzie na konkurencyjnych stronach. Dopiero, kiedy odpowiednią komunikacją przekonamy internautę o naszej ekspertyzie, autorytecie i wiarygodności ten odwdzięczy się nam dokonując zakupu lub ściągając naszą aplikację. Naturalnie kampanią content marketingową u naszej konkurencji zajmują się zawodowi copywriterzy i autorzy, dlatego też i my powinniśmy postawić na pomoc fachowców. W agencji AFTERWEB na sukces Twojej strony i aplikacji pracują profesjonaliści, stąd też osiągnięcie intratnych lokat w wynikach wyszukiwania staje się tylko kwestią czasu.
Core Web Vitals czyli warunki, które musisz spełnić
Innym trendem obok nieustannie ważnego unikalnego contentu jest stawianie na pozytywne doświadczenie użytkownika (User Experience). Jest to szczególnie ważne jeśli rozpatrujemy funkcjonalność i intuicyjność aplikacji mobilnych. Otóż, jeśli chcemy uniknąć odbicia się użytkownika od naszego projektu, powinniśmy przede wszystkim skonsultować go ze specjalistami w dziedzinie UX. Oczywiście w analizie szablonu pod kątem Core Web Vitals najważniejsze będzie to jak szybko strona bądź aplikacja się ładuje, jakie jest tempo jej reakcji na działania użytkownika, a także czy obsługa jest łatwa. Liczyć będzie się również kwestia zabezpieczenia połączenia podczas przeglądania witryny. Dobrze zoptymalizowana pod komfort użytkowania strona to nie tylko wyższa lokata w wynikach Google, ale też wyższy odsetek konwersji!