Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?
News

Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

09.05.2024
Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce.

Na czym polega rzeczywistość wirtualna? W jaki sposób da się z niej korzystać i co ciekawego może wnieść choćby do marketingu sklepów internetowych? Więcej na ten temat przeczytacie w dzisiejszym artykule.

Rzeczywistość wirtualna – czym jest VR?

Wirtualna rzeczywistość (ang. Virtual Reality, VR), jak sama nazwa w pewnym stopniu wskazuje, to obraz wygenerowany za pośrednictwem komputera. Jest on trójwymiarowy, a do doświadczania go potrzeba specjalnych gogli lub aplikacji na telefon, które pozwalają nam wejść w zupełnie inne przestrzenie. Co niezmiernie ważne VR może opierać się zarówno na elementach istniejących w naszej rzeczywistości, jak i na tworach czystej komputerowej fantazji – lub twórczo łączyć je ze sobą. Daje to zatem olbrzymie pole do popisu dla przedstawicieli różnych branż, w tym oczywiście rozrywki, ale też nowoczesnego marketingu.

Rzeczywistość wirtualna a rozszerzona – najważniejsze różnice

Zanim przejdziemy do omówienia najważniejszych obszarów wykorzystywania VR w marketingu sklepów internetowych, warto jeszcze choć na chwilę zatrzymać się przy innym temacie – różnicach między rzeczywistością wirtualną a rozszerzoną. O ile w pierwszym przypadku mamy do czynienia ze sztucznie wygenerowaną przestrzenią, dostępną wyłącznie za pośrednictwem gogli, o tyle w drugim użytkownik wciąż funkcjonuje w znanym mu miejscu i kontekście, które jednak są uzupełnione o dodatkowe detale wygenerowane komputerowo.

VR w marketingu sklepów internetowych – jak z niego korzystać dla dobra marki i klientów?

VR coraz chętniej eksploatuje się we współczesnym marketingu, by zyskać solidną przewagę nad konkurencją oraz zdobyć zaufanie klientów. Z pomocą gogli i autorskich programów, jak choćby filmy reklamowe od EpicVR, da się uzyskać szereg olbrzymich korzyści. Podstawową zaletą wdrożenia rozwiązań bazujących na wirtualnej rzeczywistości jest tworzenie treści bardziej angażujących i dających odbiorcom więcej satysfakcji. Jeśli połączy się VR z innymi nowoczesnymi technologiami, w tym choćby ze sztuczną inteligencją, zyskuje się rozwiązania szyte na miarę klientów i ich realnych potrzeb.

 

To szansa na wyróżnienie się na rynku oraz efektowniejsze zaprezentowanie swojej oferty, by dotarła do dużego grona odbiorców i przekonała ich do wybrania konkretnej marki, a nie rozwiązań konkurencji.

Jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość w marketingu?

W jaki sposób firmy używają VR, by podnieść jakość swoich usług i zyskać grono zadowolonych, zaufanych klientów, którym dostarcza się satysfakcję zakupową oraz de facto dobrą zabawę?

 

Pomysłów jest wiele. Pojawiają się zatem choćby wirtualne przymierzalnie, gdzie można niemalże na własnej skórze przekonać się, czy dany element stroju lub akcesoria pasują. Podobnie rzecz się ma z aranżacją wnętrz – bez wychodzenia z domu da się przetestować w danym pomieszczeniu nowe meble, tapety i dodatki, a nawet stworzyć zupełnie nowe projekty, by pokazać inwestorom, jak może wyglądać ich dom, którego jeszcze nie wybudowano.

 

Inną szeroką gałęzią wykorzystania VR jest branża szkoleniowa. Można bowiem zapewnić wygodny dostęp do bazy wiedzy w nowej, bardziej angażującej odsłonie, pozwalającej na głębsze i precyzyjniejsze zaprezentowanie rozmaitych tematów.

Nowoczesny marketing i satysfakcja kupujących – jak odmienić komfort zakupów online?

Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają do naszego życia. Zwiększają jego jakość, przynoszą satysfakcję, wiedzę, poprawiają bezpieczeństwo. Również VR bywa niezmiernie przydatny, choćby w obszarze współczesnego marketingu, nakierowanego na potrzeby klienta. To szansa na lepsze doświadczenie, a co za tym idzie dopasowanie rozwiązań do konkretnych oczekiwań. To zatem połączenie rzeczywistości otaczającej nas i wygenerowanej cyfrowo, które ma olbrzymi potencjał na teraz i na przyszłość.

 

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej

News Pendrive z logo firmy - jak dopasować pojemność, design i funkcje do potrzeb odbiorców

Technologia pędzi do przodu, wymuszając na firmach ciągłe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, także w obszarze gadżetów reklamowych. czytaj więcej

News Jak wykorzystać na co dzień lokalizator GPS?

Lokalizowanie i śledzenie zarówno osób jak i rzeczy bywa tematem bardzo kontrowersyjnym. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tego rodzaju działania posiadają pewne obwarowania prawne, których musimy przestrzegać. Jednakże lista korzyści wynikających z tego rodzaju monitoringu również jest bardzo szeroka. Nowoczesne lokalizatory z systemami GPS pomagają chociażby w namierzaniu osób, naszego mienia, a także optymalizacji w przypadku wykorzystania ich do celów służbowych, na przykład we flocie pojazdów firmowych. Tego rodzaju dane lokalizacyjne są niezwykle cenne i pozwalają na bardzo wiele możliwości ich wykorzystania. czytaj więcej