W XXI wieku jesteśmy nierozłączni z naszymi smartfonami, nie wyobrażamy sobie życia bez naszych telefonów. W każdym wolnym momencie korzystamy z tego urządzenia. Czy to jest praca, czy komunikacja miejska, czy ulica wszędzie patrzymy w ekran. Często piszemy wiadomości, logujemy się na różne portale społecznościowe, na konta bankowe oraz wpisujemy hasła na innych stronach. A co z nasza prywatnością? Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile osób patrzy codziennie na twój ekran w telefonie? Nie boisz się ze osoba stojąca lub siedząca obok ciebie pozna twoje hasła?
Wielu z nas jeżdżąc komunikacją miejską nie jest tego świadoma, że osoba siedząca obok nas z ciekawości spojrzy co robimy na telefonie. Nie wiesz kto siedzi obok ciebie i jakie zamiary ma wobec ciebie. Nawet nie zauważysz, że ktoś obcy spojrzał i właśnie poznał twoje hasło do konta bankowego. Warto nad tym pomyśleć, ponieważ w łatwy sposób możesz się przed tym ochronić. Wystarczy założyć na ekran specjalną szybkę ochronną. Szybka ukrywa obraz wyświetlany na ekranie, przed osoba obok. W taki sposób zabezpieczysz swoje dane, ale jednocześnie ochronisz swój ekran od zbicia.
Na rynku coraz więcej firm oferuje tego typu ochronę, m.in. MyScreenPROTECTOR. W ich ofercie znajdziemy tak zwane filtry prywatności np.: antiSPY SHIELD (folia ochronna) czy antiSPY GLASS (szkło hartowane) oraz rzadko spotykane nakładki prywatyzujące na monitory komputerowe w rozmiarach od 13 do aż 32 cali, które mogą być szczególnie przydatne w punktach usługowych w galeriach handlowych, bankach i wszędzie tam, gdzie szczególnie trzeba dbać o bezpieczeństwo danych.
„Włączając do oferty materiały ochronne z filtrem prywatyzacyjnym, chcemy wyjść naprzeciw potrzebom nie tylko tych, którzy cenią sobie prywatność w codziennych sytuacjach, ale również tym, na których prawo nakłada wymóg zabezpieczenia danych. Wykonując obowiązki pracownicze, często narażamy wrażliwe dane, które zobowiązani jesteśmy chronić. Dlatego też tego typu rozwiązania stają się powoli obowiązkowymi w urzędach czy przedsiębiorstwach” – skomentowała Aleksandra Mathiesen Chief Marketing Officer MyScreenProtector.
źródło: informacja firmy