Jakie działania składają się na pozycjonowanie?
News

Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

26.11.2021
Firmy, które chcą zaistnieć w Internecie, muszą zastanowić się nad rodzajem działań z zakresu e-marketingu dla swojej marki. Szczególną uwagę warto poświęcić pozycjonowaniu i SEO. Czym jest to pozycjonowanie, o którym tak dużo mówi się w Internecie? Jak to działa i dlaczego warto prowadzić tego typu działania reklamowe? Wyjaśniamy!

Nie myl pozycjonowania z Google Ads

Pozycjonowanie to zespół działań, których zadaniem jest podniesienie strony jak najwyżej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Kluczowym słowem jest tutaj “organiczne”, gdyż część użytkowników myli właśnie to pojęcie z płatnymi kampaniami Google Ads. Wyniki płatne odznaczone są w Google jako reklamy, organiczne — nie. Oprócz tego istnieje jeszcze jedna kluczowa różnica między nimi — trwałość efektów. Wyświetlanie się reklam w kampaniach Google Ads następuje tylko podczas dokonywania opłaty. Wraz z wyłączeniem płatności same reklamy nie pojawiają się więcej w wyszukiwarce. W przypadku pozycjonowania sprawy wyglądają nieco inaczej — mianowicie po zaprzestaniu działań strona może jeszcze długi czas wyświetlać się na najwyższych pozycjach. W zależności od algorytmu i natarczywości konkurencji, dane pozycje mogą spadać, ale prawdopodobnie nastąpi to nieco później. Dlatego uważa się, że z perspektywy czasu jest to najefektywniejszy sposób na promocję w Internecie.

Ale jak to działa?

Nawet najstarsi guru nie mają 100% pewności odpowiadając na to pytanie. Istnieje wiele różnych czynników, które wpływają na ocenę strony przez Google. Szacuje się, że jest ich ponad 200, jednak sama wyszukiwarka nigdy tego nie potwierdziła. Są to między innymi:

  1. Core Web Vitals (CWV) — wprowadzone w 2021 czynniki dotyczące szybkości, wydajności i bezpieczeństwa strony, a także jej optymalizacji pod kątem użytkownika. Najważniejszymi elementami są szybkość ładowania się strony, czas pierwszej interakcji użytkownika i stabilność elementów wizualnych.
  2. Page Experience — wskaźniki, takie jak Mobile First (koncepcja tworzenia stron najpierw na urządzenia mobilne), zabezpieczenie strony za pomocą protokołu SSL, dbanie o bezpieczeństwo danych i brak natrętnych reklam razem z CWV tworzą koncepcję Google Page Experience. Jej głównym motywem jest wpływ doświadczenia użytkowników z korzystania ze strony na pozycje w wyszukiwarce.
  3. Wysokiej jakości treści duplikaty, przesycenie słowami kluczowymi oraz nieadekwatność do zapytania sprawiają, że strona nie utrzyma się na wysokich pozycjach (albo i nigdy tam nie dotrze). Algorytmy Panda i Koliber wyeliminowały strony z mało wartościowymi treściami i duplikatami.
  4. Wysokiej jakości linkowanie zewnętrzne — strona bez linkowania zewnętrznego (linki prowadzące na stronę www z innych stron) ma małe szanse na ruch organiczny. Aktualnie Google bierze pod uwagę nie ilość linków zewnętrznych, jak to było do 2012 roku, ale ich jakość. Należy tutaj brać pod uwagę linki z domen o wysokim autorytecie. Treści publikowane na innych stronach powinny także być wysokiej jakości i odpowiadać wprost na zapytania użytkowników.


Każdy nowy rok przynosi aktualizacje w zakresie pozycjonowania i SEO. Każda zmiana algorytmu może skutkować utratą ciężko zapracowanych pozycji. Dlatego ważne jest zaufanie i powierzenie prowadzenia działań SEO specjalistom, którzy na bieżąco śledzą wszystkie zmiany i potrafią przewidywać nadchodzące aktualizacje. Sprawdź ofertę pozycjonowania na Śląsku i ciesz się wynikami!

 

Wiadomości firmowe Rozwój oraz nowe możliwości napędzane przez AI – pomoc czy zagrożenie dla analityków SOC?

Wykorzystanie AI w narzędziach cyberbezpieczeństwa staje się coraz bardziej powszechne, a przykład rozwoju Energy Logserver doskonale obrazuje, jak zaawansowane technologie mogą rewolucjonizować pracę analityków w dziedzinie bezpieczeństwa informacji. Narzędzia te nie tylko usprawniają wykrywanie zagrożeń, ale również zwiększają skuteczność i szybkość reakcji na incydenty cybernetyczne. czytaj więcej

News Czy grając w gry można nauczyć się programowania?

Zastanawialiście się kiedyś, czy poprzez zabawę w wirtualnym świecie można zdobyć realne umiejętności, takie jak programowanie? To pytanie, które rozpala wyobraźnię zarówno młodych adeptów kodowania, jak i doświadczonych deweloperów. Współczesne podejście do edukacji coraz częściej wykorzystuje metody, które łączą naukę z przyjemnością, a grywalizacja staje się jednym z kluczowych trendów w nauczaniu programowania. Przyjrzymy się, jak gry komputerowe mogą wspierać rozwój umiejętności programistycznych, od prostych aplikacji dla początkujących po zaawansowane projekty, które mogą stać się przepustką do przyszłej kariery w branży IT! czytaj więcej

News Kredyt gotówkowy a porównywarki online – dlaczego warto z nich korzystać?

Kredyt gotówkowy może być szybkim sposobem na sfinansowanie różnych wydatków. Jednocześnie jest poważnym zobowiązaniem, które należy spłacić razem z należnymi bankowi odsetkami. Koszty zaciągnięcia kredytu mogą różnić się w zależności od wybranej oferty. Przydatnym narzędziem w wyborze optymalnej opcji są porównywarki kredytowe online. Jak z nich korzystać? czytaj więcej

News Ile kosztują tanie domeny, czy warto je wybierać?

Dobra domena może się okazać niezbędna, jeśli chcemy, aby nasz internetowy biznes odnosił sukcesy. Niektóre z nich potrafią być jednak dość drogie, co może być problematyczne, szczególnie dla początkującego przedsiębiorcy. W poniższym tekście przyjrzymy się więc temu, ile kosztują tanie domeny i czy warto je wybierać? czytaj więcej