Kiedy warto zdecydować się na precyzyjny druk 3D?
News

Kiedy warto zdecydować się na precyzyjny druk 3D?

10.11.2020
Druk 3D wielu osobom kojarzy się z elementami o niezbyt estetycznym wyglądzie i niewielkiej dokładności wymiarowej – rzeczywiście, to możliwe, ale tylko wtedy, gdy wykorzysta się drukarki starszej generacji. Te najnowocześniejsze pozwalają na precyzyjny druk 3D z dokładnością do dziesiątek milimetra!

Na czym polega precyzyjny druk 3D?

Technika druku trójwymiarowego jest dzisiaj bardzo rozbudowaną dziedziną, która obejmuje różne technologie druku. Starszej generacji drukarki oraz te w najniższych cenach działają na bazie technologii FDM, czyli Fused Deposition Modeling. Chociaż pozwala ona na wykonanie dobrej jakości elementów, na przykład prototypów czy części, to jednak warto wskazać, że nie są one bardzo precyzyjne. Alternatywą dla druku technologią FDM jest MJP – Multi Jet Printing. To właśnie ona określana jest jako precyzyjny druk 3D cechujący się bardzo wysoką dokładnością dla niemalże idealnego odwzorowania drukowanych elementów w stosunku do projektu.

Jakie zalety ma precyzyjny druk 3D?

Druk precyzyjny jest bardzo dobrym wyborem wtedy, gdy ważne jest uzyskanie dokładności, ale też estetyki i trwałości gotowych elementów. Właśnie dlatego stosowany jest on wtedy, gdy elementy te wyróżniają się bardzo dużą dokładnością, zawierają ruchome elementy, cienkie, wolnostojące ścianki. Poprzez precyzyjny druk 3D można uzyskać także atrakcyjny wygląd elementów – cechują się one gładkimi ściankami, dlatego nie wymagają dodatkowej obróbki, by nadać im właściwą gładkość. Zatem efekt porównywalny jest wtedy do elementów przygotowywanych za pomocą wtryskarek i frezarek.

Jakie elementy wykonuje się poprzez precyzyjny druk 3D?

Ze względu na swoje zalety precyzyjny druk 3D ma bardzo szerokie zastosowanie. Bardzo często wykorzystywany jest on jako prototypowanie 3D, czyli służy do przygotowywania prototypów. Zapewnia wtedy ich wysoką jakość oraz powtarzalność. Również druk 3D tego typu jest używany często w przemyśle – służy do przygotowywania skomplikowanych obiektów technicznych, na przykład części zamiennych oraz innych elementów używanych w instalacjach czy maszynach, gdzie bardzo ważne jest uzyskanie dokładności tych elementów oraz ich wytrzymałości, by mogły one służyć przez długi czas. Świadczeniem usług w zakresie precyzyjnego druku 3D zajmuje się obecnie wiele firm, które zapewniają swoim klientom kompleksową obsługę w ramach przygotowania obiektów według dostarczonych planów. Adresy firm wykonujących elementy drukowane 3D na indywidualne zamówienie klientów można znaleźć online.

News Tanie laptopy powystawowe - czy to dobry pomysł?

Zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy szukają jak największych oszczędności, szczególnie podczas zakupu sprzętu komputerowego. Jednym z dostępnych rozwiązań są tanie laptopy powystawowe, które można nabyć w cenach nawet o kilkadziesiąt procent niższych niż nowe w sklepie. Zobacz, jak wybrać powystawowe urządzenia dla siebie. czytaj więcej

News Jak zyskać przewagę w e-commerce?

Kilka lat temu, jeżeli ktoś chciał zdobyć przewagę nad konkurencją, mógł po prostu uruchomić sklep internetowy. Dobrze prowadzony i pozycjonowany prędzej czy później przynosił właścicielowi zyski. Obecnie jednak konkurencja jest bardzo duża i to praktycznie w każdej branży. Warto więc pomyśleć o stosowaniu rozwiązań, dzięki którym można wyprzedzić konkurencję.

1. Darmowe oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego
2. Dlaczego warto zdecydować się na sklep Prestashop?
3. Czym wyróżniają się sklepy Prestashop? czytaj więcej

News Laptopy i komputery poleasingowe - oszczędność czy ryzyko?

Komputery poleasingowe są coraz chętniej wybierane zarówno przez klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców. Zawsze wtedy, kiedy liczy się maksymalne ograniczenie kosztów zakupu sprzętu komputerowego, warto zdecydować się na poleasingowe urządzenia. Sprawdź, gdzie można kupić takie komputery i jakie to koszty. czytaj więcej

News Marketing zróżnicowany od podstaw - czym jest i jak go zaplanować?

Przemyślana strategia marketingu zróżnicowanego cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, którzy chcieliby w skuteczny sposób dotrzeć do różnych grup klientów i tym samym zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług. W uproszczeniu polega ona na dostosowaniu produktów i komunikacji do specyficznych potrzeb różnych grup klientów, na przykład firma kosmetyczna może proponować krem nawilżający do cery młodej, dojrzałej czy skłonnej do przetłuszczania się. Z tego powodu często można spotkać się z określeniem, że marketing zróżnicowany uwzględnia podział rynku na segmenty, które pozwalają na tworzenie bardziej spersonalizowanych ofert. Warto dowiedzieć się, jakie są najważniejsze zalety takiej strategii i zdecydować, czy okaże się ona godnym uwagi rozwiązaniem dla danego przedsiębiorstwa. czytaj więcej