Postępująca informatyzacja i niedobór specjalistów z branży IT (w Polsce brakuje nawet 80 tys. pracowników[1]) sprawiają, że przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na korzystanie z rozwiązań udostępnianych przez podmioty zewnętrzne. Według ostatniego raportu KPMG[2] organizacje kierują się nie tylko chęcią zredukowania kosztów (26%), ale też poprawą jakości (21%) czy dostępem do specjalistycznych umiejętności, doświadczenia i wiedzy (19%).
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku firma Konica Minolta wykorzystuje swoje doświadczenie w zarządzaniu dokumentami i rozszerza zakres usług IT, m.in. z pomocą nabywanych firm – ostatnio Serians (Francja) i Raber+Märcker (Niemcy), a teraz również Grupo Meridian z Hiszpanii.
Praca w dobie cyfrowej transformacji
Na zmianę sposobu myślenia o charakterze i organizacji pracy szczególny wpływ ma postępująca transformacja cyfrowa. Według badań już 23% zatrudnionych wykonuje przynajmniej część obowiązków zdalnie, a pracowników mobilnych jest nawet 1,5 miliarda[3].
– Skupiamy się na potrzebach klienta i dążymy do wspierania go we wszystkich obszarach cyfrowej transformacji – mówi Mateusz Macierzyński, IT/ECM Services Portfolio Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.
– W Europie obsługujemy około 200 tys. firm i dążymy do tego, aby przed 2020 rokiem 20% z nich zaufało także naszej ofercie usług IT. Wiedza i doświadczenie specjalistów z Grupo Meridian pomoże nam rozwijać segment rozwiązań dedykowanych dla nowoczesnych organizacji – dodaje Macierzyński.
Założona w 1999 r. Grupo Meridian świadczy usługi IT dla klientów w całej Europie. Oferta skierowana jest do dużych korporacji (np. hiszpański oddział IKEA) i instytucji (Trybunał Konstytucyjny czy Ministerstwo Edukacji), a także dla małych i średnich firm. Wśród jej partnerów technologicznych znajdują się m.in. HP, Dell, Microsoft, Cisco, Sony czy VMware.
– Od dwóch dekad zajmujemy się wdrażaniem innowacyjnych usług IT, technologii biurowych i oprogramowania. Połączenie naszych rozwiązań z globalnym potencjałem Konica Minolta oznacza szybki rozwój i w efekcie wymierne korzyści dla naszych klientów – podsumowuje Alex Hidalgo, prezes Grupo Meridian.