Literacki Sopot i MorskiE-czytanie letnim debiutem PocketBook
News

Literacki Sopot i MorskiE-czytanie letnim debiutem PocketBook

14.08.2018
Dwa sierpniowe popołudnia, taras kultowego już Klubu Atelier, pakiety tchnącej francuskim szykiem literatury od Legimi, lazurowe czytniki PocketBook Aqua 2 i Literacki Sopot – to idealny plan na MorskiE-czytanie.

Połowa sierpnia w Trójmieście już od siedmiu lat jest czasem, gdy wielbiciele literatury z niecierpliwością oczekują na rozpoczęcie Festiwalu Literacki Sopot. Wydarzenie to, organizowane przez Miasto Sopot oraz Miejską Bibliotekę Publiczną, co roku wprowadza w świat innego kraju, jego kultury, a przede wszystkim – literatury.

 

Tegoroczna edycja odbywa się pod szyldem Francji – ojczyzny La Fontaine’a, Balzaca, Verne’a, ale także Pierre’a Lemaitre’a, Frédérique Bertrand - ilustratorki książek dla dzieci, czy wybitnej tłumaczki dzieł Zbigniewa Herberta - Brigitte Gautier. Jednak po raz pierwszy w historii Literackiego Sopotu, w dniach 16 i 17 sierpnia, będzie można zaznajomić się z elektronicznymi wersjami literatury.

 

„Od momentu, gdy na początku tego roku wyposażyliśmy naszą bibliotekę w sprzęt firmy PocketBook wiedzieliśmy, że organizowany przez miasto i naszą bibliotekę Literacki Sopot nie obędzie się bez wątku e-czytania”, mówi Roman Wojciechowski, dyrektor Biblioteki. „Sierpniowa aura, piasek, leżaki i sopocki klimat są idealnym tłem do spędzenia kilku chwil z czytnikiem w dłoni. O treści, e-booki wpisujące się w motyw przewodni Festiwalu zadbała firma Legimi, z którą łączy nas wieloletnia współpraca. To pierwsze takie wydarzenie, na które wszyscy z niecierpliwością czekamy”, wyjaśnia podekscytowany Roman Wojciechowski.

 

MorskiE-czytanie, bo taką właśnie nazwę nosi dwudniowa plenerowa czytelnia, będzie debiutem firmy PocketBook nad polskim morzem i jednocześnie premierowym, największym e-czytaniem na świeżym powietrzu.

 

„Nasze wspólne przedsięwzięcie zorganizowane z Biblioteką Sopocką i firmą Legimi, to inauguracja takiej formy działalności”, mówi Maksym Zhelezniak, szef sprzedaży w firmie PocketBook. „Odwiedzającym taras sopockiego Klubu Atelier oferujemy 20 czytników PocketBook Aqua 2 wypełnionych e-bookami od Legimi. Będzie to chyba rekordowy test naszego sprzętu realizowany w jednym czasie i to w dodatku przez użytkowników! To unikalna okazja!”, uśmiecha się Maksym Zhelezniak.

 

PocketBook Aqua 2 jest czytnikiem, który cieszy się dużą popularnością. Wodo- i kurzoodporny model w idealnym na lato kolorze niebieskim wyposażony jest w dotykowy ekran o rozdzielczości HD z podświetleniem. Niewątpliwą zaletą tego urządzenia jest obsługa 20 formatów plików, w tym także tych, z rozszerzeniem mp3. Biorący udział w tym wydarzeniu mogą wziąć ze sobą słuchawki i przetestować funkcję Text-to-Speech.

 

Literacki Sopot jest bardzo atrakcyjną i niecodzienną formą promocji czytelnictwa. Teraz, kiedy organizowane jest MorskiE-czytanie, odwiedzający Festiwal mają okazję zapoznać się bliżej z elektronicznymi książkami. Pakiet 20 e-booków, które firma Legimi przygotowała na to wydarzenie, zawiera nie tylko klasykę, taką jak „Dżuma” czy „Mały Książę”, ale także nowszą literaturę, czy absolutne nowości, jak „Apartament w Paryżu” Guillaume’a Musso.

 

MorskiE-czytanie zlokalizowane będzie na tarasie Klubu Atelier przy al. Mamuszki 2. Czytniki PocketBook Aqua 2 będą udostępniane na miejscu 16 i 17 sierpnia w godzinach 12:00 – 17:00. Organizatorzy tego wydarzenia zaplanowali konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, niespodzianki oraz wizytę gościa specjalnego – autorki Mary Lou Langworth, której książka „Verlaque i Bonnet na tropie. Śmierć w Château Bremont”  będzie dostępna do czytania na miejscu.

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Usługi Starlink - zasady działania i dostępność

Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.

1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej

News Jak VR po cichu kształtuje przyszłość inteligentnych domów

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) robi furorę w różnych branżach, od gier po opiekę zdrowotną. Jednak jednym z obszarów, w którym VR po cichu wywiera znaczący wpływ, jest sfera inteligentnych domów. Wraz z rozwojem połączonych urządzeń i Internetu, VR staje się niezbędnym narzędziem dla właścicieli domów do interakcji i kontrolowania ich inteligentnych domów. W tym artykule zbadamy, w jaki sposób VR kształtuje przyszłość inteligentnych domów i potencjalne korzyści, jakie oferuje właścicielom domów. czytaj więcej

News Jak rozpoznać potencjał bezlusterkowca Canon w fotografii?

Pierwsze aparaty pozbawione lustra zyskały popularność dzięki niewielkiej wadze i kompaktowym gabarytom, co umożliwiło wygodniejsze korzystanie z nich w terenie. Dziś zainteresowanie tym segmentem systematycznie rośnie, a producenci prześcigają się w udoskonalaniu kolejnych generacji. W przypadku marki Canon od kilku lat trwa intensywny rozwój nowych rozwiązań, które sprostają oczekiwaniom zarówno początkujących miłośników fotografii, jak i profesjonalistów. Nowoczesne modele oferują rewelacyjną jakość obrazu, a dostępność coraz większej liczby dedykowanych obiektywów sprawia, że można je dopasować do rozmaitych potrzeb. Dzięki temu bezlusterkowiec Canon nie jest już traktowany jako sprzęt „do torby podróżnej”, lecz pełnoprawne narzędzie kreatywnego działania. czytaj więcej