Kto może skorzystać z robienia live streamów?
Każdy marketingowiec wie, że format video, z roku na rok, cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników Internetu. Dzieje się tak, ponieważ współczesny odbiorca ma dostęp do ogromnej liczby informacji i tylko najciekawsze i najbardziej angażujące formaty są w stanie przykuć jego uwagę. Produkcja video jest zazwyczaj kosztowna i mogą sobie na nią pozwolić duże marki dysponujące sporym budżetem. Na szczęście są formaty video, na które stać nawet małych przedsiębiorców. Mowa tu o transmisjach na żywo, które już podbiły Zachód i coraz śmielej wkraczają do nas. Live streaming przynosi korzyść obu stronom. Odbiorca dostaje wartościowy i interesujący content, a przedsiębiorca buduje pozytywny wizerunek i stawia się w roli eksperta, co owocuje rozwojem jego biznesu.
Zalety robienia transmisji na żywo
Wykorzystując transmisję online jako formę komunikowania się z odbiorcami, zyskujemy więcej niż tylko budowanie pozycji specjalisty w danej dziedzinie. Budujemy też relacje z naszym odbiorcą. Dajemy mu możliwość reagowania na bieżąco na to, co mamy do powiedzenia i angażujemy go w wymianę myśli. W zamian za merytoryczne treści możemy poznać opinię naszej grupy docelowej. Korzyścią jest również stosunkowo niski nakład pracy nad tworzeniem live streamów. Napisanie artykułu, czy przygotowanie video zajmuje niekiedy znacznie więcej czasu niż omówienie ważnej kwestii w transmisji na żywo. Co więcej, taki kontakt z odbiorcą jest po prostu bardziej naturalny i autentyczny.
Przykładowe kanały
Większość portali dostrzegła już ogromny potencjał live streamingu. To zaowocowało wprowadzeniem narzędzi umożliwiających dzielenie się transmisją na żywo. Obecnie możemy skorzystać z relacji na żywo na Facebooku, Instagramie oraz Youtubie. Narzędzia oferowane przez te portale umożliwiają również interakcję, ponieważ widz w każdej chwili może zareagować poprzez napisanie komentarza lub wysłanie reakcji. Chcąc jednak przeprowadzić transmisję na żywo, która dotrze do dużego grona odbiorców, warto zainwestować w pomoc profesjonalnej firmy. Ogromne znaczenie będzie tutaj bowiem miało wykorzystanie odpowiednich technologii, sprzętu i obsługi transmisji na żywo z zachowaniem bezpieczeństwa. Taka praktyka ma często zastosowanie podczas relacjonowania dużych i ważnych dla biznesu eventów.
Przykładowe formaty
Wiemy już, że transmisja na żywo to dobry pomysł i wiemy, z jakich narzędzi możemy skorzystać. Pora zastanowić się nad najważniejszą częścią, mianowicie jak będzie wyglądać nasza transmisja na żywo. Jest kilka możliwości, które warto przetestować na początku. Jedną z możliwości jest przeprowadzenie wywiadu. Możemy zaangażować osoby w obrębie naszego przedsiębiorstwa lub zaprosić gościa. Druga opcja dodatkowo pozwala zwiększyć zasięg transmisji dzięki fanom osoby, którą zaprosiliśmy do wspólnej rozmowy. Znajomością tematu i merytoryki wykażemy się tworząc tutorial związany z naszą specjalizacją, sprzedawanym produktem czy oferowaną usługą. Taki edukacyjny format pozwoli nam na wzmocnienie naszej pozycji jako eksperta. Jeśli natomiast nie mamy pomysłu na to, jakie treści dokładnie zaprezentować, warto zdecydować się na sesję Q&A, czyli serię pytań od użytkowników, na które odpowiadamy w relacji na żywo. Możemy poprosić o pytania wcześniej lub podczas nadawania transmisji na żywo dzięki skorzystaniu z narzędzi umożliwiających komentowanie relacji w czasie rzeczywistym.
Chcąc rozwijać swój biznes i pozycje lidera na rynku, należy rozważyć pojawiające się szanse i dostępne formy promocji. Jedną z nich są transmisje na żywo. Ich zaletą jest to, że mogą zostać wykorzystane w niemal każdej branży. Najistotniejsze jest to, że mamy do opowiedzenia wartościowe i merytoryczne kwestie, które zainteresują odbiorcę.
Autor: https://streamonline.pl/