Dlaczego warto wyposażyć firmowe sprzęty w antywirusa?
Jeszcze kilkanaście lat temu użytkownicy sieci nieraz pytali na forach: czy na pewno potrzebuję programu antywirusowego? Zwłaszcza w firmie, w której odwiedzane są tylko strony związane z biznesem, a więc ryzyko pobrania wirusa maleje? Dziś prawdopodobnie wszyscy wiedzą już, że tak. Nie zawsze są jednak pewni, przed czym konkretnie oprogramowanie ma zapewniać bezpieczeństwo. Antywirus dla firmy chroni przedsiębiorstwo przed wyciekiem wrażliwych danych, utraceniem istotnych lub wszystkich plików, uszkodzeniem systemu bądź programów, kradzieżą pieniędzy czy wysyłką niebezpiecznych pism w imieniu firmy do jej klientów (np. faktur z fałszywymi nr konta).
Domowy a firmowy antywirus – czy czymś się różnią?
Wybierając program antywirusowy do prywatnego, domowego komputera, użytkownicy decydują się najczęściej na darmowe oprogramowanie. Choć nie zapewnia ono najwyższej możliwej ochrony, to najczęściej jest wystarczająca dla warunków domowych. W przypadku firmy należy pamiętać o tym, że zabezpieczenia muszę być naprawdę dokładne; ryzyko jest znacznie większe od utraty prywatnych zdjęć. Firmowy antywirus nie może być więc „pierwszym lepszym darmowym” – zwłaszcza że bezpłatne programy zwykle nie są przeznaczone do użytku komercyjnego. Tym samym ich instalacja na firmowych sprzętach jest po prostu nielegalna.
Dobry antywirus dla firmy – co powinien zawierać?
Poszukując odpowiedniego programu antywirusowego dla przedsiębiorstwa, należy zwrócić uwagę na jego zakres ochrony. To, co dobry antywirus z pewnością powinien zapewniać, to przede wszystkim:
- Bieżące skanowanie poczty mailowej – wiadomości przychodzące spoza organizacji pochodzą z nieznanych źródeł i mogą być phishingiem czy zainfekować system. Odpowiedni program będzie blokował otrzymywanie niebezpiecznych maili.
- Firewall – zapora ogniowa chroni urządzenie przed dostępem osoby trzeciej.
- Możliwość personalizacji funkcji – co przedsiębiorstwo to inne potrzeby. Dobry antywirus dla firmy będzie umożliwiał dokonanie własnych ustawień; częstotliwości i czułości skanowania plików, wyjątków czy dopuszczania zdalnego dostępu administratora.
- Ochrona płatności online – szczególnie istotna w przypadku firm, w których internetowy obrót pieniędzmi jest na porządku dziennym.
- Ochrona prywatności – blokująca śledzenie użytkownika sieci, a więc pozyskiwania informacji o nim przez inne przedsiębiorstwa.
Przed zdecydowaniem się na zakupienie licencji, warto dokładnie przeanalizować czy dany program zapewni ochronę na właściwym poziomie; zarówno firmowych komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Wybranie nieco gorszego, ale tańszego programu może w niedługim czasie oznaczać dla przedsiębiorstwa ogromne straty finansowe.
News 3 największe korzyści z korzystania z autoryzowanych serwisów Apple
Czy można naprawić sprzęt od Apple w dowolnym serwisie? Dziś już często tak. Czy taka naprawa będzie wykonana solidnie? Różnie z tym bywa, choć jakość usług rośnie. A więc czy są jeszcze powody, żeby oddawać sprzęt z Cupertino do naprawy w autoryzowanym serwisie? Cała masa, ale opowiemy o trzech najważniejszych. czytaj więcejNews Czym jest CRM i kiedy się przydaje?
Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej