MŚP 2.0 – jak usprawnić komunikację w małej i średniej firmie?
News

MŚP 2.0 – jak usprawnić komunikację w małej i średniej firmie?

22.09.2020
Unowocześnienie procesu obsługi klientów, usprawnienie obiegu informacji, zwiększenie jakości i skuteczności działania to cele, jakie stawia sobie każda firma, bez względu na zasięg działania czy liczbę zatrudnionych pracowników. Zarządzający firmami z sektora MŚP szczególnie baczną uwagę zwracają na efektywność przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. Szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która wymusza digitalizację wielu procesów. Jak skutecznie się komunikować, jednocześnie dbając o firmowe wydatki? Odpowiedzią na te wyzwania są rozwiązania telekomunikacyjne VoIP oferowane przez Grandstream, czyli sprawdzony, znany na całym świecie system pozwalający małym i średnim przedsiębiorstwom korzystać z możliwości dostępnych kiedyś tylko dla dużych korporacji.

ELASTYCZNOŚĆ

Chociaż smartfony są dzisiaj powszechne, w wielu małych i średnich przedsiębiorstwach wciąż wykorzystywane są również tzw. telefony stacjonarne. Co więcej z kontaktu z firmą za pomocą numeru telefonu do biura wciąż korzysta wielu klientów. Zarządzanie i konserwacja niekiedy przestarzałych, analogowych central telefonicznych bywa jednak nie lada wyzwaniem. A firmy chcą zachować kontrolę nad telekomunikacją, co w przypadku sieci komórkowej jest bardzo utrudnione i kosztowne. Odpowiedzią Grandstream na ten problem jest elastyczna i bardzo wydajna centrala IP UCM6510, która w wyjątkowo korzystnej cenie oferuje usługi transmisji głosu, wideo i danych, a także usługi mobilne. To wszystko w połączeniu z zaawansowanym, lecz intuicyjnym i prostym w obsłudze, interfejsem internetowym umożliwiającym zdalne zarządzanie. Zakup tego urządzenia jest jednoznaczny z uwolnieniem się od wszelkiego rodzaju opłat licencyjnych, dopłat za dodatkowe funkcje czy aktualizację oprogramowania wewnętrznego. Koszt całego niezbędnego sprzętu oraz oprogramowania wliczony jest bowiem w cenę.

 

Grandstream UCM6510 – elastyczna centrala IP

Grandstream UCM6510 – elastyczna centrala IP

 

PROSTA KONFIGURACJA I ZARZĄDZANIE

Dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, których zespoły często ograniczone są do niezbędnego minimum, zawsze ważne jest, by rozwiązania, które wdrażają w organizacji jak najmniej angażowały pracowników. Właśnie z myślą o nich powstał interfejs internetowy centrali Grandstream UCM6510, który oferuje funkcję Zero Configuration. To oznacza, że instalacja, konfiguracja i zarządzanie wymagają zaledwie kilku kliknięć. Konfiguracja punktów końcowych odbywa się automatycznie, co jest ogromnym ułatwieniem, bo centrala może obsługiwać do 2000 użytkowników, do 200 równoczesnych połączeń i 8 mostków konferencyjnych z maksymalnie 64 uczestnikami. Dodatkowo obsługuje nie tylko połączenia głosowe, ale także połączenia wideo pomiędzy dowolnymi urządzeniami zgodnymi z protokołem SIP, nie tylko wideotelefonami, ale także np. kamerami do monitoringu, czy domofonami IP.

Grandstream GRP2616 – wysokiej klasy telefon IP telefon IP klasy operatorskiejGrandstream GRP2616 – wysokiej klasy telefon IP telefon IP klasy operatorskiej

 

ELEGANCJA I WYGODA

Grandstream to nie tylko centrale, do których podłączyć można już działające w firmie urządzenia telekomunikacyjne, to także eleganckie i nowoczesne telefony i wideotelefony IP. Firmy z sektora MŚP często wybierają serię telefonów GRP gwarantująca pakiet funkcji nowej generacji, m.in. dźwięk jakości HD, bezpieczeństwo i szyfrowanie przechowywanych danych oraz telefony przenośne z serii WP810, gwarantujące komfortową komunikację i do 6 godzin non stop na jednym ładowaniu baterii. To komfortowe rozwiązanie przede wszystkim dla tych, których praca wymaga nieustannego przemieszczania się po biurze albo magazynie. WP810 nie potrzebuje bazy – korzysta z firmowej sieci WiFi. Dodając punkty dostępu WiFi możemy łatwo zwiększyć zasięg nawet o miejsca, gdzie jest problem z przesyłaniem fal radiowych.

WP810 – przenośny telefon WiFi

WP810 – przenośny telefon WiFi

 

BEZPIECZEŃSTWO

W związku z panującą pandemią jednym z filarów firmowej komunikacji stały się wideorozmowy i spotkania online. Z pomocą wideotelefonów z oferty Grandstream można spotykać się nie tylko bezpiecznie, ale wyjątkowo łatwo. Dzięki pracy w ogólnodostępnym nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, systemie Android urządzenia te gwarantują dostęp do sklepu Google Play i do wszystkich najbardziej popularnych aplikacji, takich jak Teams™, Skype™, Microsoft Lync™, Salesforce1™ czy GoToMeeting™.

Grandstream GXV3380 – innowacyjny wideotelefon z wyświetlaczem dotykowymGrandstream GXV3380 – innowacyjny wideotelefon z wyświetlaczem dotykowym

 

DOSTĘPNOŚĆ

Aby móc bezproblemowo korzystać z rozwiązań VoIP i oszczędzać na kosztach telekomunikacyjnych na co dzień niezbędny jest dostęp do sieci i silny sygnał. Zasięg do 300 m, dwuzakresowe WiFi i wysoką przepustowość z możliwością podłączenia nawet 200 urządzeń bezprzewodowych oferują punkty dostępu Grandstream. Ich podłączenie i użytkowanie jest wyjątkowo proste, bo odbywa się w chmurze. Dzięki technologii QoS z bardzo niskim opóźnieniom doskonale sprawdzają się w komunikacji głosowej przez WiFi (VoWiFi). Funkcjonalność PoE – Power over Ethernet pozwala na podłączanie urządzeń jednym przewodem.

Grandstream GWN7630 – wydajny punkt dostępu WiFi

Grandstream GWN7630 – wydajny punkt dostępu WiFi

 

UNIWERSALNOŚĆ

Oferowane przez Grandstream rozwiązania od central, przez punkty dostępu WiFi po telefony IP, wideotelefony, systemy konferencyjne i domofony tworzą kompatybilny i łatwy w obsłudze system. Co jednak jeszcze ważniejsze, zastosowanie jednego z rozwiązań z oferty Grandstream nie wymaga wymiany całej infrastruktury. System jest uniwersalny i można go stosować w połączeniu z urządzaniami innych producentów, jeśli są oparte o otwarty protokół SIP 2.0

 

Więcej informacji na www.grandstream.pl

Wiadomości firmowe Czy pracownicy potrzebują szkoleń w zakresie cyberbezpieczeństwa?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. W sieci nie brakuje porad, wskazówek, nakazów i wytycznych dla każdego pracownika. Często jednak język, w którym są przekazywane jest mylący, niezrozumiały lub skomplikowany, zalecenia nie wiążą się z codziennymi priorytetami, z którymi spotykamy się w codziennym życiu oraz nie mamy pojęcia, dlaczego i w jaki sposób przyjęcie sugerowanych środków będzie miało pozytywny wpływ na naszą pracę. czytaj więcej

News Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management

Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.



1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych

2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT

czytaj więcej

News Jak przyspieszyć internet w telefonie? Sprawdzone sposoby

Ogromna rzesza posiadaczy współczesnych smartfonów zadaje sobie bardzo często pytanie: jak przyspieszyć internet w telefonie? Na prędkość internetu w telefonie ma oczywiście wpływ wiele czynników: od jakości usługi, którą oferuje określony dostawca internetu, aż po aplikacje, które zostały zainstalowane w telefonie. Szybkość mobilnego internetu we współczesnym świecie to podstawa. Wcześniej wymienione kwestie nie są jedynymi, które należy wziąć pod uwagę, ale wszystkie opiszemy w poniższym artykule. czytaj więcej

News Live streaming w Twoim biznesie

Jak wyróżnić się w Internecie? Oto jest pytanie! Warto rozważyć w tej kwestii live streaming, który zyskuje na popularności. Liczby bowiem są imponujące. Trend, który podbija już USA (prognozy na 2021 rok przewidują wzrost rynku na około 70 mld dolarów), zaczyna coraz intensywniej wkraczać na nasz rynek. W 2019 roku padł rekord polskiego Youtube’a dotyczący relacji na żywo, którą w pewnym momencie oglądało ponad 200 000 osób! czytaj więcej