Na czym polega outsourcing?
News

Na czym polega outsourcing?

22.06.2021
Outsourcing oznacza wykorzystywanie źródeł zewnętrznych podczas organizacji pracy firmy. Jeżeli działalność rozrosła się na tyle, że zarządcy nie są w stanie poświęcić się w pełni wszystkim obowiązkom, skorzystanie z profesjonalnej firmy zewnętrznej może okazać się konieczne. Na czym to dokładnie polega? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu! Zapraszamy do lektury!

Jakie rodzaje outsourcingu wyróżniamy?

Możemy dzisiaj wyróżnić podstawowy podział outsourcingu, który odnosi się do oddelegowania zewnętrznych specjalistów do konkretnych zadań:

  • zewnętrzny (kontraktowy) – polega na zleceniu obowiązków zewnętrznemu podmiotowi gospodarczemu,
  • wewnętrzny (kapitałowy) – w tym przypadku najczęściej zakładana jest spółka, czyli nowy podmiot, który przejmuje umową określony obszar działalności firmy.

Wykorzystanie źródeł zewnętrznych możemy spotkać dzisiaj w wielu dziedzinach, m.in. w IT, księgowości, zaopatrzeniu, czy administracji kadrowej.

Dlaczego warto postawić na outsourcing?

Wykonywanie zbyt wielu zadań przez przedsiębiorcę, może przynieść niekorzystny wpływ na działalność firmy. Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo rozrasta się szybko i stabilnie, powinieneś dokładnie przeanalizować główne cele i zadania firmy. Składając część obowiązków w ręce specjalistów od outsourcingu, możesz skupić się właśnie na priorytetach swojej firmy. Dzięki takiemu posunięciu możesz liczyć również na zmniejszenie ponoszonych kosztów związanych z zatrudnieniem i szkoleniem nowych pracowników.

Czy korzystanie z zewnętrznych specjalistów jest bezpieczne?

Opinie na temat outsourcingu są podzielone. Niektórzy twierdzą, że wcielanie zewnętrznych osób w prywatne bazy danych i listy klientów może być niebezpieczne. Owszem, podjęcie tego typu decyzji może być ryzykowne, zwłaszcza gdy firma decyduje się na pomoc specjalisty z niepewnego i niesprawdzonego źródła. Warto w takiej sytuacji zrobić dokładne rozeznanie, np. pytając o rekomendację poprzedniego pracodawcę oraz zabezpieczyć się dokładnie sprecyzowaną i rozbudowaną umową, dotyczącą rodzaju obsługi firmy.

Outsourcing IT jest coraz popularniejszy!

Coraz więcej firm stawia dzisiaj na outsourcing IT To wygodne rozwiązanie, które pozwala korzystać firmom z usług doskonale wyszkolonych specjalistów z zakresu IT. Mogą oni odciążyć Klienta w obszarze zaplecza informatycznego. W jaki sposób? O to spytaliśmy specjalistę z firmy Infolet:

Korzystanie z outsourcingu pozwala firmie na zoptymalizowanie kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym podniesieniu jakości usług informatycznych. Specjaliści IT mogą pomóc kompleksowo zarządzać infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa, archiwizacją baz danych, hostingiem, zarządzaniem stronami WWW, czy pomocą w dostępie do najnowszych oprogramowań i rozwiązań technologicznych. Przeprowadzają również szkolenia pracowników w wybranym zakresie i sprawują pieczę nad stanem technicznym sprzętu komputerowego znajdującego się w firmie. To oczywiście tylko niektóre z przykładów, jakie mogą zaoferować specjaliści zajmujący się profesjonalną administracją IT.

Mamy nadzieję, że nasz artykuł nieco przybliżył Ci zagadnienie outsourcingu i rozwiał wszelkie wątpliwości co do opieki informatycznej dla firm.

News Zarządzanie produkcją w czasie rzeczywistym - jak program produkcyjny wspiera elastyczność w odpowiedzi na zmienne zapotrzebowanie?

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na modelu zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym. To pozwala firmie być bardziej elastyczną i lepiej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu, awarie maszyn czy inne nieprzewidziane zdarzenia w sposób znacznie bardziej efektywny niż w przypadku tradycyjnych metod planowania. Jak program do zarządzania produkcją wspiera takie podejście przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News Na czym polega konfekcja druków reklamowych?

Konfekcjonowanie to pojęcie, które ma szerokie zastosowanie nie tylko w różnych sektorach produkcyjnych oraz w logistyce i magazynowaniu, ale także w dziedzinie marketingu i reklamy. Przed dotarciem do miejsc docelowych, materiały marketingowe muszą być odpowiednio przygotowane. Proces ten obejmuje takie elementy jak ulotki, broszury, katalogi oraz foldery, które często są pakowane w folię, a następnie w większe opakowania zbiorcze. Często materiały te są również zestawiane razem z innymi elementami, takimi jak listy, bony, próbki kosmetyków czy inne gadżety promocyjne. czytaj więcej

News Zadbaj o bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność. Raport „Incydenty ochrony danych osobowych 2022” przygotowany przez Związek Firm Ochrony Danych Osobowych potwierdza, że naruszenia dotyczą wielu branż. W szczególności narażony jest handel, e-commerce, finanse, ubezpieczenia, zdrowie oraz przemysł. W tym kontekście bezpieczeństwo i ochrona danych stanowią powszechne wyzwanie, które wymaga nowoczesnych rozwiązań. czytaj więcej

News Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce. czytaj więcej

News Etykiety - szybko i bez wychodzenia z domu

Zdecydowana większość produktów wprowadzanych na rynek posiada swoją unikalną etykietę. Istnieje wiele rodzajów jej druku, a obecnie najlepszym sposobem na szybkie wygenerowanie etykiet jest innowacyjna aplikacja labelomat.pl. Na czym polega korzystanie z tej aplikacji i jakie znaczenie ma etykieta na produkcie? Odpowiedzi na te pytania znajdują się poniżej. czytaj więcej