News

Narzędzia do sklepu internetowego, które pomogą Ci sprzedawać

17.11.2022
Sklepy internetowe obecnie są jedną z najpopularniejszych form nabywania produktów zarówno cyfrowych, jak i fizycznych, przez klientów. Ich popularność wystrzeliła w górę zwłaszcza po pandemii COVID-19. Doprowadziło to jednak również, do rozwoju konkurencji na rynku. Obecnie, sklep internetowy, który chce odnieść sukces, musi posiadać zestaw wbudowanych narzędzi takich jak Livechat czy Callback, które pozwolą mu na zbudowanie relacji z klientem, a w rezultacie na zatrzymanie go na danej stronie internetowej. Mając to na uwadze, pomożemy Ci ustalić, na jakie narzędzia, powinieneś się zdecydować.

Livechat – kluczem do sukcesu

Zdarzyło ci się może kiedyś, że wszedłeś na stronę internetową i momentalnie otworzyło się okienko czatu z zapytaniem o to, czy potrzebujesz pomocy? Kiedyś, spotykano to rzadko, teraz jednak to narzędzie znaleźć można niemal w każdym sklepie, stronie z usługami etc. Rosnąca popularność tego rozwiązania nie jest zaskoczeniem. Live chat wyeliminował potrzebę dzwonienia do firmy czy pisania wiadomości e-mail, na którą często odpowiedź uzyskuje się dopiero po wielu godzinach.

 

W czasach, kiedy klientom zależy na szybkości usługi, jest to zwyczajnie niedopuszczalne. Livechat niweluje wszystkie te problemy. Wystarczy, że klient odpisze na czacie i już po chwili zostanie on połączony z konsultantem. Dzięki temu bardzo szybko uzyska on na przykład odpowiedź, na nurtujące go pytanie. Posiadanie Livechatu to absolutna podstawa, odkryto bowiem, że klient, który nie uzyska odpowiedzi w przeciągu 15 minut, najprawdopodobniej zacznie szukać rozwiązania w innym sklepie. Warto mieć to na uwadze. Do takiego czatu na stronę, można również zaimplementować czat bota. Taki bot jest w stanie odpowiadać na podstawowe pytania klientów, takie jak np. „jakie są godziny otwarcia sklepu” albo „ile trwa dostawa”. Pracownik firmy nie będzie więc musiał bez przerwy odpowiadać na te same pytania, co przecież może być dla niego frustrujące.

Narzędzia do sklepu internetowego, które pomogą Ci sprzedawać

Callback – zadzwoń do klienta w mniej niż minutę

Jedną z problematycznych kwestii w momencie, kiedy klient odwiedza stronę internetową danego sklepu czy firmy, są poszukiwania strony z kontaktami. Oczywiście, te informacje da się bez większego problemu odnaleźć. Niestety potem należy wklepać numer firmy i zadzwonić. Wtedy okazuje się, że linia jest zajęta albo co gorsza, nikt nie odbiera. Konsument próbuje po raz pierwszy, potem po raz drugi i trzeci. W końcu sfrustrowany decyduje się na zrezygnowanie z zakupu produktu. Udaje się więc do innego sklepu, a firma traci klienta. Callback niejako niweluje ten problem.

 

Callback zapisuje przekazany przez klienta numer telefonu, a następnie automatycznie łączy się z nim, pozbawiając go w ten sposób frustracji związanej z poszukiwaniem numeru czy odkryciem, że linia jest zajęta. Ponadto klient może również wybrać dogodną dla siebie datę i godzinę wykonania połączenia. Wystarczy, że wybierze odpowiednią opcję. W ten sposób unikniesz sytuacji, w której Twój pracownik zadzwoni np. w godzinach pracy klienta. Jest to rozwiązanie, które znacząco poprawia relacje między sklepem a konsumentem.

 

Wraz z Callbackiem można również zaimplementować funkcję Callpage. Callpage jak sama nazwa wskazuje, wyświetla konsumentowi dodatkową witrynę, gdzie za pomocą jednego kliknięcia, może on wykonać połączenie z konsultantem. Bardzo przydatna opcja, która pozwala na oddzwonienie do klienta w mniej niż 30 sekund.

Automatyzacja marketingu – dopasuj swoją usługę pod indywidualne potrzeby klientów

Automatyzacja marketingu (z ang. Marketing Automation) to różnego rodzaju działania marketingowe prowadzone przy zastosowaniu specjalnego oprogramowania bazującego na algorytmach i sztucznej inteligencji. Oprogramowanie przeprowadza liczna, matematyczne procesy, które pozwalają na stworzenie kampanii marketingowej dopasowanej pod potrzeby indywidualnego klienta bądź grupy konsumentów. Systemy tego typu gromadzą dane dotyczące np. zainteresowań klientów, czynniki demograficzne itd. Na tej podstawie, są w stanie stworzyć spersonalizowany przekaz marketingowy. Jest to oszczędność czasu oraz pieniędzy. Dzięki takiemu oprogramowaniu specjalista ds. marketingu nie musi poświęcać długich godzin, na analizę dostępnych danych. Robi to za niego program.

Dlaczego inwestycja w tego typu narzędzia to dobre rozwiązanie?

Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta. Narzędzia te oferują bowiem wiele zalet. Znacznie usprawniają one pracę firmy, zmniejszą również koszta związane z jej obsługą. Ponadto poprzez personalizację marketingu oraz przyśpieszenie i usprawnienie kontaktu z konsumentem sprawiają, że relacja budowana z klientem staje się jeszcze mocniejsza. Jak widać, rozwiązanie te oferują liczne zalety, dzięki którym Twój sklep osiągnie odpowiednią pozycję na internetowym rynku.

Sprawdź ofertę na https://www.czater.pl

 

News Na co zwrócić uwagę kupując hosting dla swojego sklepu internetowego lub bloga?

Wybór hostingu dla sklepu internetowego lub bloga to decyzja, która może zaważyć na sukcesie twojej strony. Działanie witryny, jej prędkość, bezpieczeństwo i stabilność – to wszystko zależy od jakości usług hostingowych. Wiele osób, szczególnie początkujących, może czuć się zagubionych w morzu ofert, dlatego warto dokładnie przemyśleć, na co zwrócić uwagę przy wyborze hostingu. czytaj więcej

News RFID - technologia, która zmienia zarządzanie zasobami

Technologia RFID rewolucjonizuje sposób zarządzania zasobami w biznesie. Dzięki automatycznej identyfikacji i śledzeniu obiektów w czasie rzeczywistym RFID optymalizuje łańcuch dostaw, zwiększa efektywność magazynów i minimalizuje błędy. Przekonaj się, jak dzięki RFID można zbudować przewagę konkurencyjną. czytaj więcej

News Jak napisać CV? Sprawdzone porady dla początkujących

Tworzenie skutecznego CV może być wyzwaniem, szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową. CV, czyli Curriculum Vitae, jest kluczowym dokumentem, który przedstawia Twoje doświadczenie zawodowe, umiejętności i osiągnięcia potencjalnym pracodawcom. Oto kilka sprawdzonych porad, które pomogą Ci przygotować efektywne CV - sprawdź! czytaj więcej

News SIPTRUNK – jako przyszłość telekomunikacji

SIPTRUNK to dedykowana usługa dla firm, które chcą korzystać z telefonii VoIP. Usługa jest realizowana za pomocą protokołu SIP (Session Initiation Protocol) stad nazwa SIP Trunk. Na jednym koncie SIP można prowadzić od jednej do kilkudziesięciu rozmów jednocześnie. Przewagą SIP TRUNK jest zdecydowanie mobilność. W żaden sposób firma nie jest związana z jednym miejscem, biurowcem, do którego operator dostarcza nam usługę. Niezależnie od lokalizacji możemy skorzystać z tej oferty, gdy mamy zapewniony dostęp do internetu. czytaj więcej