„RCS to obok 5G jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Warto przy tym zaznaczyć, że swój debiut w segmencie A2P miał dopiero na początku 2019 r., co tym bardziej pokazuje jak dobrze format się przyjął na całym świecie. Polska jest kolejnym z obszarów dynamicznej ekspansji RCS. Patrząc na nawyki naszego społeczeństwa, odnajdywanie się zarówno w środowisku social media, jak i aktywne korzystanie ze środowiska mobile widać doskonałe fundamenty pod to rozwiązanie. W odróżnieniu od emerytowanego już SMS’a, usługa ta jest prawdziwym kombajnem multimedialnym. Wiadomości RCS adresowane np. do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilość tekstu, ale także możliwość załączania różnych multimediów i pełna interaktywność ułatwiająca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Komunikacyjnie założenia są bardzo podobne do SMS’a, natomiast pod względem funkcjonalności jest to zdecydowanie dużo bardziej adekwatny produkt na miarę naszych czasów, nawyków i rozwoju technologicznego. Nie bez powodu mówimy o nowym standardzie komunikacji mobilnej, gdyż zmiany są rewolucyjne w zestawieniu z SMS-em. Już wkrótce zresztą przekonają się o tym Polacy.” wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.
W listopadzie 2019 r. format RCS był udostępniony przez 81 operatorów telekomunikacyjnych w 55 krajach. Szacuje się, że w I kwartale 2020 r. już blisko 100 operatorów będzie oferowało ten format. RCS ma rozbudowane funkcje chatu, włączając w to również możliwość posiadania chatu grupowego. Pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, w tym nie tylko plików tekstowych, lecz również audio oraz video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Infobip to jeden ze światowych liderów we wdrażaniu komunikacji RCS dla globalnych marek. Wśród jego klientów znajduje się m.in. Uber, a wśród strategicznych partnerów Vodafone i Google. „W naszym portfolio dominują zarówno globalne marki jak i podmioty działające na wybranych lokalnych rynkach. Co ciekawe formuła RCS jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się dotychczas niezależnie od modelu. Przykładowo, meksykański Club Comex dzięki wdrożeniu RCS odnotował wzrost przychodów z kampanii o 115%.” – wyjaśnia Magdalena Dudek.
„W firmie Uber nieustannie rzucamy wyzwanie samym sobie. Wszystko, począwszy od szybkiego dostarczania jedzenia dzięki UberEATS, po zmniejszenie korków w miastach poprzez zachęcanie ludzi do rezygnacji poruszania się własnymi samochodami, wymaga natychmiastowego, wnikliwego dialogu z pasażerami i kierowcami. Atrakcyjna wizualnie treść zapewnia natychmiastowy wpływ na odbiorcę. Ten efekt możemy uzyskać przesyłając wiadomości RCS, na przykład potwierdzając przejazdy w formie wideo i dostarczając atrakcyjne zdjęcia jedzenia w menu lunchowym. Wszystko to pozwala nam jako Uberowi odkrywać możliwości wykorzystania rozwoju komunikacji mobilnej dla wszystkich użytkowników Uber na całym świecie.” – uważa Rahul Vijay reprezentujący dział Global Strategic Sourcing w firmie Uber.
„RCS to rewolucja w segmencie komunikacji marketingowej z klientem. Tak wszechstronnego narzędzia jeszcze nie było. Można śmiało powiedzieć, że SMS w dzisiejszych czasach jest anachroniczny. RCS natomiast jest szyty na miarę współczesnego konsumenta zapewniając mu np. szereg multimedialnych powodów do podjęcia decyzji zakupowej. Co więcej może mieć realny wpływ i fizycznie umożliwić dokonanie transakcji. To rewolucyjny format z punktu widzenia działów marketingu, a równocześnie funkcjonalność znacznie wzbogacająca content operatora telekomunikacyjnego. O wszystkim będzie można przekonać się w praktyce już 4 marca podczas organizowanego przez nas warsztatu.” – mówi Małgorzata Dudek.
Warsztat pt. „RCS Business Messaging – nowa jakość multimedialnej komunikacji aplikacyjnej w Polsce” odbędzie się 4 marca 2020 roku, w centrum Warszawy – budynek Q22, przy Alei Jana Pawła II nr 22, na XIV piętrze. Spotkanie poprowadzą specjaliści Infobip oraz eksperci jednej z czołowych sieci telekomunikacyjnych w Polsce.