Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS  – zupełnie nowe wcielenie SMS-a
News

Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

21.02.2020
Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach i wielkimi krokami zbliża się do Polski. Już 4 marca w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat dla firm organizowany przez Infobip, podczas którego będzie można poznać wszystkie funkcjonalności RCS i sprawdzić jego zastosowanie w praktyce.

„RCS to obok 5G jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Warto przy tym zaznaczyć, że swój debiut w segmencie A2P miał dopiero na początku 2019 r., co tym bardziej pokazuje jak dobrze format się przyjął na całym świecie. Polska jest kolejnym z obszarów dynamicznej ekspansji RCS. Patrząc na nawyki naszego społeczeństwa, odnajdywanie  się zarówno w środowisku social media, jak i aktywne korzystanie ze środowiska mobile widać doskonałe fundamenty pod to rozwiązanie. W odróżnieniu od emerytowanego już SMS’a, usługa ta jest prawdziwym kombajnem multimedialnym. Wiadomości RCS adresowane np. do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilość tekstu, ale także możliwość załączania różnych multimediów i pełna interaktywność ułatwiająca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Komunikacyjnie założenia są bardzo podobne do SMS’a, natomiast pod względem funkcjonalności jest to zdecydowanie dużo bardziej adekwatny produkt na miarę naszych czasów, nawyków i rozwoju technologicznego. Nie bez powodu mówimy o nowym standardzie komunikacji mobilnej, gdyż zmiany są rewolucyjne w zestawieniu z SMS-em. Już wkrótce zresztą przekonają się o tym Polacy.” wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.

 

W listopadzie 2019 r. format RCS był udostępniony przez 81 operatorów telekomunikacyjnych w 55 krajach. Szacuje się, że w I kwartale 2020 r. już blisko 100 operatorów będzie oferowało ten format. RCS ma rozbudowane funkcje chatu, włączając w to również możliwość posiadania chatu grupowego. Pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, w tym nie tylko plików tekstowych, lecz również audio oraz video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Infobip to jeden ze światowych liderów we wdrażaniu komunikacji RCS dla globalnych marek. Wśród jego klientów znajduje się m.in. Uber, a wśród strategicznych partnerów Vodafone i Google. „W naszym portfolio dominują zarówno globalne marki jak i podmioty działające na wybranych lokalnych rynkach. Co ciekawe formuła RCS jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się dotychczas niezależnie od modelu. Przykładowo, meksykański Club Comex dzięki wdrożeniu RCS odnotował wzrost przychodów z kampanii o 115%.” – wyjaśnia Magdalena Dudek.

 

„W firmie Uber nieustannie rzucamy wyzwanie samym sobie. Wszystko, począwszy od szybkiego dostarczania jedzenia dzięki UberEATS, po zmniejszenie korków w miastach poprzez zachęcanie ludzi do rezygnacji poruszania się własnymi samochodami, wymaga natychmiastowego, wnikliwego dialogu z pasażerami i kierowcami. Atrakcyjna wizualnie treść zapewnia natychmiastowy wpływ na odbiorcę. Ten efekt możemy uzyskać przesyłając wiadomości RCS, na przykład potwierdzając przejazdy w formie wideo i dostarczając atrakcyjne zdjęcia jedzenia w menu lunchowym. Wszystko to pozwala nam jako Uberowi odkrywać możliwości wykorzystania rozwoju komunikacji mobilnej dla wszystkich użytkowników Uber na całym świecie.” uważa Rahul Vijay reprezentujący dział Global Strategic Sourcing w firmie Uber.

 

„RCS to rewolucja w segmencie komunikacji marketingowej z klientem. Tak wszechstronnego narzędzia jeszcze nie było. Można śmiało powiedzieć, że SMS w dzisiejszych czasach jest anachroniczny. RCS natomiast jest szyty na miarę współczesnego konsumenta zapewniając mu np. szereg multimedialnych powodów do podjęcia decyzji zakupowej. Co więcej może mieć realny wpływ i fizycznie umożliwić dokonanie transakcji. To rewolucyjny format z punktu widzenia działów marketingu, a równocześnie funkcjonalność znacznie wzbogacająca content operatora telekomunikacyjnego. O wszystkim będzie można przekonać się w praktyce już 4 marca podczas organizowanego przez nas warsztatu.” – mówi Małgorzata Dudek.

 

Warsztat pt. „RCS Business Messaging – nowa jakość multimedialnej komunikacji aplikacyjnej w Polsce”  odbędzie się 4 marca 2020 roku, w centrum Warszawy – budynek Q22, przy Alei Jana Pawła II nr 22, na XIV piętrze. Spotkanie poprowadzą specjaliści Infobip oraz eksperci jednej z czołowych sieci telekomunikacyjnych w Polsce.

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News Jak wybrać internet światłowodowy do domu?

Szybkie i stabilne połączenie stało się niezbędne w dzisiejszym, cyfrowym świecie, umożliwiając płynną pracę zdalną, rozrywkę na najwyższym poziomie oraz efektywną komunikację. Zapoznaj się z naszym kompleksowym przewodnikiem, aby dokonać świadomego wyboru spośród ofert wiodących operatorów i cieszyć się niezawodnym internetem światłowodowym dostosowanym do Twoich potrzeb. czytaj więcej

News Meble ESD

Zetknięcie się dwóch obiektów o różnych ładunkach elektrycznych wywołuje wyładowanie elektrostatyczne, w skrócie ESD (od ang. Electrostatic Discharge), które może stanowić zagrożenie dla urządzeń elektronicznych w trakcie ich produkcji oraz użytkowania. Aby to zagrożenie wyeliminować, stosuje się meble ESD, czyli meble antystatyczne. Od zwykłych mebli różnią się one powłoką pokrywającą ich powierzchnię – dzięki niej wyładowania elektrostatyczne są w szybki i kontrolowany sposób rozpraszane. czytaj więcej

News Różnorodność siły roboczej: Jak Polska staje się domem dla pracowników z całego świata

Polska gospodarka rozwija się w szybkim tempie, co przyciąga pracowników z różnych zakątków globu. Rynek pracy w Polsce charakteryzuje się rosnącym zapotrzebowaniem na pracowników, szczególnie w sektorach takich jak budownictwo, rolnictwo, usługi i IT. To z kolei otwiera drzwi dla obcokrajowców poszukujących nowych możliwości zatrudnienia. W tym artykule przyjrzymy się, skąd pochodzą ci pracownicy i jak wpływają na polski rynek pracy. czytaj więcej