Nie od dzisiaj wiadomo, że jeśli usłyszymy dzwonek w naszej komórce lub smartfonie, a na wyświetlaczu zobaczymy numer stacjonarny, to nie tak chętnie odbierzemy to połączenie telefoniczne, jak w przypadku gdybyśmy zobaczyli tu numer komórkowy. Z czego to wynika? Mamy już zakodowane, że jeśli wyświetla się numer stacjonarny, to pewnie ktoś dzwoni aby przeprowadzić ankietę, sprzedać nam garnki lub poinformować o wspaniałej nagrodzie, która czeka na nas do odbioru, bylebyśmy tylko przyszli na spotkanie o niejasnej tematyce sprzedażowej. Może to być też windykator albo urzędnik. I nikomu nie przyjdzie do głowy, że po prostu ktoś do nas może zadzwonić w innym celu.
Zobacz: Łącze telefoniczne SIP Trunk z numerami komórkowymi
Numery stacjonarne są dobre, gdy my chcemy zadzwonić do firmy lub urzędu, ale w żadnym wypadku nie oczekujemy połączeń z takich numerów. I tu dobra informacja dla firm i przedsiębiorców. Z pomocą przychodzi nam usługa SIP Trunk, która ma tą właściwość, że możemy jej używać również z numerami komórkowymi. Jakie to ma znaczenie? Ogromne. Czy nie wystarczyłoby użyć zwykłego telefonu komórkowego z kartą SIM? Niestety, nie. Dlaczego? Zobacz poniżej. Zasadnicza różnica jest w ilości jednoczesnych rozmów, czyli analogia do ilości pasów ruchu na jezdni:
Karta SIM z numerem komórkowym, to ulica z jednym pasem ruchu.
SIP Trunk z numerem komórkowym, to arteria z wieloma pasami ruchu.
A patrząc na to zagadnienie bardziej szczegółowo:
- Używając zwykłego telefonu komórkowego z kartą SIM, mamy do dyspozycji tylko jeden kanał do rozmów, czyli jeśli my dzwonimy, nikt się już do nas nie dodzwoni na dany numer komórkowy (pomijamy tu opcję połączeń oczekujących w telefonie komórkowym, ponieważ i tak nie daje ona nam możliwości prowadzenia dwóch rozmów w jednym czasie).
- Używając usługi SIP Trunk z numerem komórkowym, mamy możliwość korzystania z jednego numeru komórkowego oraz wielu kanałów do rozmów, dzięki czemu w tym samym czasie możemy odbierać połączenia i dzwonić. Więc liczba połączeń może być ograniczona tylko liczbą kanałów do rozmów, które wykupiliśmy od operatora świadczącego nam usługę.
- SIP Trunk z numerem komórkowym umożliwia korzystanie z tej samej numeracji komórkowej w tym samym czasie wielu osobom w firmie, w przeciwieństwie do zwykłej komórki z kartą SIM, gdzie w jednym czasie może z niej korzystać i rozmawiać tylko jedna osoba w firmie.
- Gdy w firmie mamy podany numer komórkowy do kontaktu dla klientów i jest on na karcie SIM włożonej do telefonu komórkowego, a połączenie jest do innej osoby, musimy zanieść ten telefon komórkowy tej osobie, żeby mogła rozmawiać, ale jeśli mamy SIP Trunk z numerem komórkowym, możemy swobodnie przełączyć połączenie na biurko tej osoby.
- Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamiast jednego numeru komórkowego, mieć dwa lub więcej numerów komórkowych w ramach usługi SIP Trunk i dynamicznie nimi zarządzać w zależności od potrzeb - tego rodzaju działania nie uda się zrobić na telefonie komórkowym, nawet w smartfonie z dwoma slotami kart SIM.
Tak więc dzięki obecnym możliwościom technicznym, wiele osób może swobodnie korzystać w jednym czasie z tego samego numeru komórkowego, dzięki usłudze SIP Trunk z numerem komórkowym.
Autor: Grzegorz Arciszewski