Pokój sterowany głosem, możliwość zadzwonienia do recepcji bez podnoszenia słuchawki i ręcznego wybierania numeru oraz szereg innych korzyści płynących z wykorzystania sztucznej inteligencji w hotelarstwie. Best Western Hotels & Resorts testuje nowe narzędzie, które może przynieść korzyści zarówno gościom, jak i pracownikom sieci.
Amazon Echo Dot, bo o nim mowa, to niepozorne urządzenie posiadające asystentkę głosową – Alexę. Swoje zastosowanie może znaleźć także w obiektach hotelarskich. Co potrafi Amazon Echo Dot? Przetwarzając polecenia głosowe może dostarczać informacje np. poinformować gościa o pogodzie, najnowszych wydarzeniach ze świata oraz odpowiadać na pytania, ale również ustawić budzik czy zarezerwować bilety lotnicze.
- Pracujemy nad testami Amazon Dot, ponieważ uważamy, że w przyszłości właśnie w ten sposób goście mogą chcieć wchodzić z nami w interakcje – powiedział David Kong, prezes i CEO Best Western Hotels & Resorts.
Wdrożenie rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji mogłoby wpłynąć także na sposób kontaktu z recepcją, zamawiania obsługi pokojowej, zgłaszania różnego rodzaju problemów. Co więcej, w dalszej perspektywie mogłoby być wykorzystywane także przez pracowników, np. serwis odpowiedzialny za utrzymanie czystości w pokojach, w zakresie raportowania.
Obecnie sieć współpracuje z Runtrizem w celu przygotowania i wdrożenia programu pilotażowego, który wstępnie zostanie przetestowany w około dwunastu obiektach.