Potęga Facebook Ads. Najważniejsze powody, dla których warto reklamować się na Facebooku
Czym są Facebook Ads?
Facebook Ads to jeden z największych systemów reklamowych – zaraz obok sieci Google Ads. Reklamy Facebook Ads (nazywane przez niektórych reklamami fbads) umożliwiają dotarcie nie tylko do użytkowników samego Facebooka, ale także Messengera i Instagrama. Ponadto platforma pozwala na sprecyzowanie jednego z kilku celów kampanii. Są to: konwersja, polubienia fanpage’a, wejścia na stronę zewnętrzną, wyświetlenia zdjęcia lub wideo bądź zaangażowanie dotyczące konkretnego postu. Oznacza to, że dzięki działaniom reklamowym można zatrzymać użytkownika na firmowym profilu lub przekierować go do swojej witryny, np. na landing page, strony produkty czy formularza zapisu do newslettera.
Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?
W Facebook Ads inwestuje coraz więcej przedsiębiorstw. Przykładowo w samych Stanach Zjednoczonych Facebooka do celów marketingowych wykorzystuje aż 90 milionów małych firm.
Reklama Facebook Ads ma przyjazną użytkownikowi formułę
Reklamy na Facebooku na pewno nie są nachalne – czego nie można powiedzieć o okienkach wyskakujących na niektórych stronach internetowych. Poza tym podstawowe formaty reklam nie różnią się wyglądem od niesponsorowanych postów. Do tego niejednokrotnie poruszają wartościową, interesującą tematykę, dzięki czemu użytkownik chętniej zapoznaje się z ich treścią. Innymi słowy – klika w link, myśląc, że to kolejny post na tablicy.
Możesz wybierać spośród wielu formatów Facebook Ads. W zależności od koncepcji, odbiorcy oraz celu mogą to być reklamy w formie obrazu, wideo, kolekcji, karuzeli, ankiety itd.
Kampania reklamowa na Facebooku pozwala dotrzeć do określonej grupy odbiorców
Ogromnym plusem reklam Facebook Ads jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania. Do wyboru masz wiele kryteriów, dzięki którym zawęzisz grupę docelową i określisz „idealnego odbiorcę”. Możesz kierować się takimi czynnikami, jak wiek, płeć, lokalizacja, język, zainteresowania, sytuacja zawodowa, rodzinna i wieloma innymi. Parametrów, według których można stargetować reklamę, jest w zasadzie kilka setek.
Szczególnie użyteczną opcją jest targetowanie na podstawie lokalizacji. Korzystają z tego przede wszystkim osoby działające na rynku lokalnym lub takie, które kierują swoje produkty czy usługi do grupy odbiorców w konkretnym mieście. Co ciekawe, Facebook daje możliwość wyboru bardzo wąskiej lokalizacji, np. osiedla, a nawet ulicy.
Reklamy na Facebooku nie da się pominąć
To dobra wiadomość dla reklamodawców. Facebook skutecznie neutralizuje wszelki blokery reklam, w związku z czym Twój przekaz na pewno dotrze do wybranej grupy odbiorców. Użytkownik może co najwyżej ręcznie ukryć post reklamowy. Jednak nawet to „pomaga” Facebookowi i reklamodawcom. Dzięki temu algorytm uczy się preferencji użytkownika i jeszcze precyzyjnie dopasowuje przekaz reklamowy.
Liczba użytkowników Facebooka jest ogromna
Każdego miesiąca z Facebooka regularnie korzystają 22 miliony Polaków. Bardzo prawdopodobne więc, że są wśród nich Twoi potencjalni klienci. Dlatego nie zaniedbuj komunikacji na Facebooku, opracuj indywidualną strategię publikacji i oczywiście połącz ją z przemyślaną kampanią Facebook Ads.
Kampanię reklamową na Facebooku możesz zrealizować samodzielnie lub ze wsparciem profesjonalistów, np. specjalizującej się w tym agencji. System tworzenia reklam jest bardzo przejrzysty, intuicyjny w obsłudze, a ponadto przeprowadza reklamodawcę przez kolejne kroki. Z drugiej strony musisz mieć na uwadze, że automatyczna konfiguracja i optymalizacja kampanii nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Zlecenie działań i zapłacenie specjaliście ds. Facebook Ads to często o wiele bardziej opłacalne rozwiązanie niż samodzielne inwestowanie w reklamy.