Przede wszystkim zarządzanie magazynem. System klasy WMS.
Gro zagadnień związanych z lepszą dostępnością towarów, minimalizacją ilości błędów generowanych podczas wysyłek, czy lepszym sposobem pakowania można usprawnić poprzez wprowadzenie systemy klasy WMS (warehouse managment system), czyli informatycznego systemu do zarządzania magazynem. System ten obejmuje swoim zasięgiem wszystkie procesy zachodzące w logistyce wewnętrznej od przyjęcia towarów do magazynu, przez składowania i kompletację, aż po wysyłkę towarów do Klienta. Mówiąc o Customer Experience w kontekście wpływu systemu WMS na to właśnie zagadnienie warto wspomnieć o następujących funkcjach tego właśnie systemu:
- Lepsze zatowarowanie nawet przy ograniczonej przestrzeni składowania co wpływa na możliwość szybszej realizacji zamówień
- Szybka i bezbłędna kompletacja dzięki zastosowaniu technologii kodów kreskowych co minimalizuje ilość pomyłek
- Dobór optymalnych opakowań wysyłkowych co wpływa na wzrost estetyki wysyłanych paczek, ale również niesie ze sobą potencjał do optymalizacji kosztów obsługi przez firmy kurierskie
- Informacja o statusach zamówionego towaru w trybie czasu rzeczywistego (od dostępności, przez statusy obsługi w magazynie, aż po statusy wysyłkowe)
- Lepsza organizacja zwrotów (wsparcie anonsowania zwrotu, powiązanie zgłoszenia zwrotu z generowaniem etykiety kurierskiej)
- Wsparcie obsługi usług dodatkowych (opakowania prezentowe, dodawanie próbek, personalizacja produktów)
Jakie efekty przynosi wdrożenie systemu WMS?
Wdrożenie systemu WMS to przede wszystkim szansa na zupełną eliminację błędów w procesie kompletacji i wysyłek, czego efektem jest nie tylko obniżenie kosztów potencjalnej wymiany towaru, ale również zwiększy zadowolenie Klienta.
Kolejnym bardzo ważnym (przede wszystkim z perspektywy efektywności wewnętrznej) aspektem wdrożenia systemu magazynowego jest znaczny wzrost szybkości przeprowadzania operacji magazynowych (z doświadczeń naszych Klientów wynika, że proces kompletacji można przyspieszyć nawet siedmiokrotnie).
Nie bez wpływu na relacje z Klientem jest również aspekt możliwości wzmocnienia poziomu obsługi Klienta przez wzbogacenie procesu obsługi logistycznej o element usług dodatkowych.