Skuteczna reklama na Facebooku – podstawowe informacje
Facebook jest platformą, która ma dostęp do wielu różnorodnych danych deklaratywnych (podawanych przez samych internautów) i behawioralnych (wynikających z konkretnych zachowań w obrębie platformy) dotyczących swoich użytkowników. Są to m.in. informacje na temat:
- Płci i wieku,
- Miejsca zamieszkania,
- Statusu związku,
- Ukończonych szkół,
- Zajmowanego stanowiska,
- Odwiedzanych miejsc,
- Zainteresowań,
- Wydarzeń, w których wzięli udział,
- Ulubionych filmów czy muzyki
a także wielu innych aspektów.
Dane te mogą zostać wykorzystane do szczegółowej segmentacji odbiorców i tworzenia precyzyjnie zdefiniowanych grup docelowych. W efekcie reklama sklepu zoologicznego wyświetli się użytkownikom, którzy mają zwierzęta, a koncert lokalnego zespołu będzie promowany wśród melomanów zainteresowanych konkretnym gatunkiem muzycznym itp. Wszystko to sprawia, że Facebook jest wyjątkowo skutecznym narzędziem do pozyskiwania klientów.
Skuteczna reklama na Facebooku – kilka wskazówek
1. Postaw na krótkoterminowe kampanie z jasno określonymi celami
Skuteczna reklama na Facebooku powinna mieć odpowiednio wybrany cel. Może nim być:
- Konwersja, czyli podjęcie przez użytkownika konkretnego działania,
- Kliknięcie w link do strony zewnętrznej, mające służyć przede wszystkim zwiększeniu ruchu,
- Zaangażowanie w kontekście konkretnego posta. Badania pokazują jego związek z wielkością sum wydawanych przez klientów na dany produkt lub usługę,
- Polubienia,
- Wyświetlenie filmu lub zdjęcia.
2. Odpowiednio dobieraj grupę docelową co celu
Właściwy wybór grupy docelowej to drugi, po określeniu celu kampanii, niezwykle istotny element skutecznej reklamy na Facebooku. Promowanie treści wśród kilkuset starannie wybranych użytkowników będzie nie tylko tańsze niż kierowanie reklamy „do każdego”, ale też wywoła większe zainteresowanie i podbije konwersję. Trudno o bardziej wydajne działanie!
3. Wykorzystaj targetowanie geograficzne i demograficzne
W przypadku kampanii reklamowych na Facebooku zasada „im więcej, tym lepiej” zupełnie się nie sprawdza. Kierowanie promowanych treści do szerokiego grona użytkowników wcale nie przełoży się na ich większe zaangażowanie. Zdecydowanie lepsze rezultaty daje wykorzystanie targetowania w oparciu o dane demograficzne oraz geograficzne. Umożliwia ono dotarcie z kampanią do mniejszej, ale precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, którzy rzeczywiście będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Wysoki współczynnik konwersji (i to przy niewielkim budżecie) gwarantowany!
4. Zrezygnuj z automatycznej optymalizacji kampanii
Jeśli kampania na Facebooku dotyczy około 10 tysięcy użytkowników, możesz się pokusić o jej automatyczną optymalizację, gdyż może się ona okazać rzeczywiście opłacalna. Wytłumaczyliśmy już jednak powyżej, dlaczego zdecydowanie lepiej jest kierować swoje działania do mniej licznych grup docelowych. W ich przypadku zaś trafniejszym wyborem będzie manualne optymalizowanie kampanii. Zacznij od wysokich stawek CPM lup CPC i niewielkich grup odbiorców. Monitoruj reakcje użytkowników i odpowiednio zmieniaj poszczególne parametry kampanii aż do momentu, w którym osiągniesz zadowalające efekty. Następnie możesz przejść do działań w pełnej skali.
5. Prowadź osobne kampanie dla poszczególnych miejsc wyświetlania reklamy
Twoja reklama na Facebooku może się pojawić w czterech miejscach, którymi są: news feed i mobile news feed (tablice na komputerze i na urządzeniu mobilnym), audience network (aplikacje pod patronatem Facebooka) oraz prawa część strony internetowej wyświetlanej na komputerze.
Treści wyświetlane w każdym z tych miejsc powinny być objęte oddzielnymi kampaniami reklamowymi. W ten sposób śledzenie ich skuteczności oraz optymalizacja będą znacznie łatwiejsze.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat social media marketingu, pozycjonowania i optymalizacji stron www czy kampanii SEM, zapoznaj się z bazą wiedzy, którą na swojej stronie udostępnia Fabryka Marketingu. W zakładce „Czytelnia” znajdziesz wiele przydatnych poradników dotyczących szeroko pojętego marketingu internetowego. Treści dostępne są również w postaci audio. Sprawdź koniecznie!
News Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową
Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej