Dotrzyj do właściwego klienta
Zarówno kampanie SMS, jak i mailingowe mają tę przewagę nad reklamami (od których wręcz pękają dzisiejsze social media), że trafiają wyłącznie do osób, które mogą być zainteresowani daną ofertą. W związku z tym tylko osoby te mogą lepiej zagłębić się w temat. Sprawia to, że prezentowane treści trafiają głównie do osób, które najprawdopodobniej skorzystają z przedstawionej im oferty.
Rodzaje marketingu SMS
Wiadomości te są krótkie i służą głównie wstępnemu zainteresowaniu potencjalnego klienta danym tematem. Kampanie SMS mogą być prowadzone na kilka sposobów:
- SMS Pro — standardowa wersja, pozwalająca wyświetlać nazwę nadawcy zamiast numeru telefonu. Odbiorca wie więc dokładnie, od kogo otrzymał wiadomość. Na taki SMS nie można jednak odpowiadać.
- 2-way — w tym przypadku odbiorca ma możliwość wysłania odpowiedzi. Wykorzystuje się ją głównie w sytuacjach, gdy potrzebny jest feedback, np. ocena danej usługi, czy jakości obsługi w sklepie internetowym.
- Fast — wiadomość dociera bardzo szybko do konkretnych osób.
- Flash — SMS jest od razu wyświetlany na ekranie telefonu jako komunikat.
- Voice — pozwala przesyłać treści dźwiękowe.
- MMS — umożliwia wysyłanie grafik i zdjęć.
- Global — wiadomości trafiają do odbiorców na całym świecie.
- GEO SMS — wiadomość jest wysyłana do osób znajdujących się w pobliżu (do kilkuset metrów) danej lokalizacji, np. sklepu, lokalu usługowego lub galerii handlowej.
SMS marketing — zalety
Do zalet tego rozwiązania trzeba bezsprzecznie zaliczyć fakt, że niemal każdy otwiera taką wiadomość, zazwyczaj też relatywnie szybko. Jak już wspomnieliśmy, funkcjonujący wymóg wyrażenia zgody na SMS marketing sprawia, że nie jest on odbierany jako nachalny. Forma ta pozwala jasno i szybko przekazać komunikat, uzyskać reakcję w krótkim czasie, a nawet regularnie przesyłać ważne informacje. Co ważne, wiadomości te bardzo łatwo jest spersonalizować na podstawie cech jakościowych lub demograficznych. Dzięki temu celem kampanii będzie konkretna grupa osób, co znacznie zwiększa jej skuteczność. Trzeba jednak pamiętać, że najlepiej będzie skorzystać z profesjonalnego systemu realizowania kampanii SMS i generowania tzw. buyer person, aby uzyskać pożądane rezultaty.
Rodzaje marketingu email
Również tutaj do dyspozycji jest kilka opcji:
- Newsletter — chyba najczęściej obecnie stosowany i najszerzej znany sposób komunikacji z klientem. W jego ramach odbiorca może otrzymać treści dotyczące np. informacji o życiu firmy lub nowego wpisu na blogu. Warto pamiętać, że oprócz funkcji informacyjnej, e-mail tego rodzaju służy także podtrzymywaniu relacji z klientem.
- Maile transakcyjne — ich zadaniem jest informowanie o etapach transakcji oraz jej szczegółach (np. stanie płatności czy danych zakupionego produktu). Najczęściej widuje się je przy okazji zakupów online.
- Mailing — w ten sposób przekazywane są treści pilne i pojawiające się nagle. Dotyczy to np. bonów zniżkowych lub różnego rodzaju kuponów.
- Katalog — będą to zazwyczaj dłuższe wiadomości służące prezentacji nowych produktów, aktualnych wyprzedaży czy specjalnych ofert. Wykorzystuje się je przede wszystkim do zwiększenia sprzedaży.
- Autorespondery — w ramach tej usługi generowane są automatyczne wiadomości zwrotne. Dzięki nim klient otrzymuje e-mail zwrotny o ustalonej wcześniej treści. Zwykle jest to podziękowanie za kontakt i obietnica odpowiedzi w konkretnym terminie lub informacja o chwilowej niedostępności
Email marketing — zalety
Przede wszystkim daje on możliwość atrakcyjnego zaprezentowania oferty. Dzięki możliwości dołączania zdjęć i innych załączników można w naprawdę kompleksowy sposób przedstawić produkt lub usługę. E-mail to także dobry sposób na zachęcenie odbiorcy do wejścia w interakcję. Pomaga zbudować relację, co przekłada się na lojalność klientów. Nie można też zapominać, że email wciąż pozostaje jednym z najczęściej używanych narzędzi komunikacji — o wiele więcej osób założyło i zakłada maile, niż konta w serwisach społecznościowych. Jest to więc łatwy, a przy tym skuteczny, sposób na dotarcie do potencjalnego klienta. Trzeba jednak pamiętać, że do prawidłowego przeprowadzenia kampanii e-mail potrzebna jest baza kontaktów. Tworzenie jej od zera jest dość żmudnym procesem, dlatego warto skorzystać z gotowych baz danych. Jedną z wartych uwagi platformy jest system do mailngu DMSales, gdzie kompleksowo zrealizujesz kampanie i wygenerujesz bazę odbiorców!
Dlaczego warto łączyć ze sobą obie metody promocji?
Choć przeprowadzane osobno dają zadowalające rezultaty, stosowane łącznie kampanie e-mail i SMS wykazują bardzo korzystną synergię.
Dlaczego warto je łączyć:
1. Dostępne z telefonu
Obecnie spora część społeczeństwa korzysta z telefonów umożliwiających odczytywanie zarówno SMS-ów, jak i maili. W związku z tym znacznie zwiększył się procent osób czytających maile na telefonie — między 2012 a 2017 rokiem ich liczba wzrosła niemal dwukrotnie (według raportu Return Path). Trend ten wciąż rośnie i wcale nie spowalnia. Dlatego też połączone kampanie email i SMS dają praktycznie gwarancję, że wiadomość z przynajmniej jednego kanału zostanie odczytana.
2. SMS może przygotować odbiorcę na email
Zazwyczaj, im krótsza wiadomość, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie przeczytana. W przypadku maili jest jednak ten problem, że krótka treść niekoniecznie odda wszystko, co trzeba przekazać. Jest to szczególnie widoczne w przypadku wprowadzania nowej usługi lub produktu — bez dłuższego opisu nie sposób przekazać ich wszystkich zalet. Z pomocą przychodzi tutaj SMS. Dzięki krótkiej formie (do 160 znaków) można przekazać prostą wiadomość i poinformować o przychodzącym później mailu, w którym zawarte będą szczegóły. Warto pamiętać, że w takiej wiadomości zmieści się więcej niż w tytule maila, a często tylko do niego ogranicza się czytanie zbyt długich wiadomości przychodzących bez zapowiedzi.
3. Szybsze odpowiedzi SMS
Nawet jeśli email zostanie przeczytany na telefonie dość szybko, nie znaczy to, że równie sprawnie odbiorca na niego odpowie — pisanie dłuższych wiadomości na telefonie do najprzyjemniejszych nie należy. O ile nie jest to duży problem w przypadku długoterminowych kampanii marketingowych, tak przy krótkich lub okazyjnych promocjach brak odpowiedzi może zaważyć na sukcesie całego przedsięwzięcia. Łącząc ze sobą email i SMS marketing można wyeliminować takie ryzyko. Odpowiedzi na SMS-y docierają przeważnie w mniej niż 2 minuty (90 sekund według danych FranchiseHelp z 2016 roku). Jest to jasny przykład na to, że łączenie obu metod jest dużo skuteczniejsze.
4. Mogą korzystać z tej samej bazy kontaktów
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, budowanie nowej bazy kontaktów jest żmudnym procesem. Warto więc pamiętać, że baza zbudowana dzięki kampanii mailowej może być z powodzeniem wykorzystywana także przez kampanię SMS i odwrotnie. Pozwala to znacznie sprawniej prowadzić kolejne kampanie, gdyż ma się już gotowe rozpoznanie rynku.
5. E-mail buduje relację, a SMS potwierdza zaangażowanie
Jeśli popatrzymy na sprawę pod kątem lejka marketingowego, email będzie górną jego częścią, pozwalającą wychwycić pożądanej leady. SMS natomiast będzie jego dolną częścią, której zadaniem będzie potwierdzenie wyrażonej wcześniej chęci nawiązania relacji. Przykładowo można wykorzystać SMS z kodem do ostatecznego potwierdzenia chęci otrzymywania przedstawionych we wcześniejszych wiadomościach e-mail treści.
Podsumowanie
Zarówno SMS, jak i email marketing to skuteczne narzędzia komunikacji z potencjalnymi klientami, niezależnie od branży. Pozwalają one dotrzeć do konkretnych osób bez przytłaczania ich niechcianymi treściami. Ponadto świetnie się ze sobą uzupełniają, co sprawia, że łączenie ich w jednej kampanii może dać bardzo dobre rezultaty. Jeśli więc zastanawiasz się, jak dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów, to rozwiązanie może być właśnie tym, czego szukasz.
News Poznaj punkty dostępowe serii GWN firmy Grandstream
Punkty dostępowe Wi-Fi firmy Grandstream ewoluowały na przestrzeni lat. Od pierwszego punktu dostępowego Wi-Fi, GWN7600, po najnowsze modele z Wi-Fi 6E, urządzenia GWN są wykorzystywane przez klientów na całym świecie, pomagając firmom, szkołom i rządom w zapewnieniu potężnych sieci bezprzewodowych.Obecnie mamy ponad:
• 20 punktów dostępowych Wi-Fi,
• 6 routerów (wifi i przewodowych),
• 32 przełączniki sieciowe,
• 3 platformy do konfiguracji i zarządzania wdrożeniami
W tym artykule spojrzymy na serię GWN jako całość, przyglądając się różnicom, kluczowym funkcjom i dostarczając wstępną wiedzę potrzebną do rozpoczęcia pracy z naszymi punktami dostępowymi GWN.
czytaj więcej