Własna baza odbiorców to klucz do sukcesu
Decydując się na wysyłanie wiadomości marketingowych w formie SMS-ów każdy przedsiębiorca musi pamiętać o uzyskaniu zgody właścicieli numerów, na które trafią jego wiadomości tekstowe. Otrzymując zgodę klientów na dostarczanie im informacji promocyjnych za pomocą SMS-ów nie tylko spełniamy bowiem wymogi prawne, ale także znacznie zwiększamy swoje szanse na zainteresowanie odbiorców oferowanymi produktami lub usługami.
Dlatego już na samym początku istnienia firmy warto zacząć stopniowo gromadzić numery telefonów i dane klientów oraz budować z nich swoją bazę kontaktową, którą następnie będziemy mogli z powodzeniem wykorzystać w usługach SMS API dostępnych na platformie Apifonica.com.
Jak powinna wyglądać prawidłowo skomponowana wiadomość SMS?
Platforma Apifonica.com udostępnia swoim klientom nowoczesne narzędzia, za pomocą których mogą oni w prosty i szybki sposób wysyłać wiadomości marketingowe w formie SMS-ów do klientów oraz osób zainteresowanych świadczonymi przez nich usługami.
Wypełniając kolejne pola i budując treść wiadomości tekstowej, która trafi do adresatów z naszej bazy, należy zwrócić uwagę na nazwę nadawcy. Powinna ona od razu informować odbiorcę SMS-a, od kogo pochodzi otrzymana wiadomość. W polu nadawca należy więc wpisać nazwę firmy, która jest znana oraz rozpoznawalna przez klientów. Dzięki temu odbiorca wiadomości tekstowej od razu będzie wiedział, od kogo ją otrzymał.
Zwroty oraz język zachęcające klienta do wykonania określonej czynności
W treści samej wiadomości tekstowej powinny znaleźć się takie elementy, jak zwroty call to action, które mają za zadanie zachęcić odbiorcę do wykonania określonej, pożądanej przez nas czynności. Może być to np. stwierdzenie „skorzystaj z okazji”, „wejdź na stronę”, „zaoszczędź” oraz wiele innych sformułowań, które wywołają w odbiorcy chęć bliższego zapoznania się z proponowaną przez nas ofertą.
Sama treść SMS-a powinna być natomiast jasna i czytelna oraz w zwięzły sposób przekazywać wszystkie najważniejsze z punktu widzenia klienta informacje. Powinna więc przede wszystkim komunikować określone korzyści, które klient osiągnie, jeśli skorzysta z proponowanego przez nas rozwiązania.
Treść wiadomości dostosowana do grupy docelowej
Zwracając się w wiadomości do klienta warto także wykorzystać bezpośredni zwrot używający jego imienia. Ten prosty trick pozwala bowiem zmniejszyć dystans psychologiczny dzielący nadawcę wiadomości, a jej odbiorcę oraz wywołuje w kliencie pozytywne skojarzenia z firmą.
Bardzo istotne jest także dostosowanie treści, zwrotów oraz języka wiadomości do wieku oraz statusu odbiorców naszych SMS-ów marketingowych. Inaczej będziemy się bowiem zwracali, jeśli odbiorcami wiadomości wysyłanych za pomocą rozwiązań SMS API dostępnych na Apifonica.com będą osoby młode w wieku 18-25 lat, a inaczej kiedy swoją ofertę kierujemy do ludzi powyżej 50. roku życia.