Spotify, Instagram i WhatsApp dotknęły nieplanowane przestoje - Użytkownicy nie godzą się na brak dostępności ulubionych usług - skutki przestojów i utraty danych
Raport Veeam: przedsiębiorstwa tracą średnio 21,8 mln dolarów rocznie z powodu przestojów IT - infografika
News

Spotify, Instagram i WhatsApp dotknęły nieplanowane przestoje - Użytkownicy nie godzą się na brak dostępności ulubionych usług

08.05.2017
W ostatnich dniach kilka największych i najbardziej popularnych usług internetowych ucierpiało z powodu nieplanowanych przerw w działaniu. Brak dostępu do aplikacji Instagram i WhatsApp, a także serwisu muzycznego Spotify, rozwścieczył liczną grupę użytkowników, którzy w mediach społecznościowych nie szczędzili krytycznych komentarzy pod adresem gigantów cyfrowej rozrywki.

W dzisiejszym świecie biznes online jest coraz silniej zobligowany do zapewnienia dostępności usług w trybie ciągłym, przez okrągły rok, bez względu na porę dnia i strefę geograficzną. Współcześni konsumenci są coraz lepiej wyedukowani w kwestii usług cyfrowych. Za pośrednictwem urządzeń mobilnych mogą korzystać z nich niemal wszędzie i dla wielu z nich stało się to zupełnie naturalne. Dlatego domagają się nieprzerwanego dostępu do ulubionych aplikacji, serwisów i usług. Wśród nich są Instagram, WhatsApp i Spotify, z których w skali miesiąca łącznie korzystają blisko dwa miliardy użytkowników. Także różne gałęzie biznesu chętnie wykorzystują działające w czasie rzeczywistym platformy usług cyfrowych. Na przykład do tego, by dotrzeć do klientów z przekazem reklamowym oraz innymi treściami – informacyjnymi, rozrywkowymi czy edukacyjnymi. Stąd również oczekiwania świata biznesu są takie, by te popularne aplikacje działały non stop.

 

„Choć kliku czy kilkunastogodzinne przestoje mogą wydawać się krótkotrwałe, ich konsekwencje zazwyczaj okazują się bardzo kosztowne, zarówno w wymiarze finansowym, jak też wizerunkowym. Z opublikowanego niedawno opracowania Veeam Availability Report 2017 wiemy, że nieplanowane przestoje w obszarze IT kosztują duże przedsiębiorstwo średnio 21,8 mln dol. rocznie. Niemniej istotny jest uszczerbek na reputacji, który trudno oszacować w kategoriach czysto pieniężnych. Przerwy w dostępności usług skutkują tym, że niemal połowa badanych przedsiębiorstw traci zaufanie klientów. Jednocześnie 40 proc. firm przyznaje, że awarie nadwątlają wizerunek marki, co negatywnie wpływa nie tylko na jej postrzeganie ale też zdolność do utrzymania klientów” – powiedział Tomasz Krajewski, szef zespołu inżynierów na Europę Wschodnią w Veeam Software.

 

„Pomimo, że duże firmy stopniowo modernizują swoje zaplecza IT, badanie Veeam wskazuje, że aż 82 proc. przedsiębiorstw wciąż zmaga się z tak zwanym „deficytem dostępności”, czyli różnicą między potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT. Wymagania użytkowników i obciążenie infrastruktury informatycznej rosną lawinowo, dlatego przedsiębiorstwa powinny priorytetowo potraktować kwestię zabezpieczenia dostępności swoich usług, by móc uniknąć kosztownych przestojów” – dodaje ekspert Veeam.

 

Instagram, WhatsApp i Spotify opierają swoje działanie na wysoce skalowalnych i w dużej mierze odpornych na błędy mikrousługach, które umożliwiają dostarczanie finalnej usługi użytkownikom sieci. System ten nie jest jednak całkowicie odporny na zakłócenia skutkujące nieplanowanymi przerwami w pracy. Przestoje, jakich doświadczyli w ostatnich dniach giganci biznesu internetowego pokazują wręcz, że nawet najlepsze systemy IT, zarządzane przez największe firmy, mogą ucierpieć z powodu awarii. Niezależnie od tego, jak skalowalna, odporna i rozproszona jest architektura systemu, wszystko, co jest oparte na oprogramowaniu może potencjalnie odmówić działania.

 

Mając na uwadze wspomniane incydenty, nieodzowne dziś jest, aby przedsiębiorstwa bez względu na sektor i skalę działalności dysponowały planem gwarantowania stałej dostępności usług oraz ochrony i awaryjnego odzyskiwania danych. Jak pokazała natychmiastowa reakcja użytkowników, którzy za pośrednictwem Twittera masowo skarżyli się na przestoje w działaniu aplikacji, obecnie zdolność do utrzymania ciągłej dostępności usług w dużym stopniu decyduje o reputacji firmy.

Wiadomości firmowe Komentarz Veeam dotyczący sabotażu w Tesli

Andrzej Niziołek, starszy menedżer regionalny Veeam Software w północnej i południowej części Europy Wschodniej skomentował informację o sabotażu w Tesli. czytaj więcej

News Dostępność w erze środowisk wielochmurowych

Z badań wynika, że 81 proc. przedsiębiorstw wprowadza strategię wielochmurową, używając kombinacji rozwiązań, które działają w chmurach prywatnych, publicznych i hybrydowych – od wielu dostawców . W obliczu tej powszechnej migracji do chmury pytanie brzmi: w jaki sposób firmy mogą zagwarantować, że ich aplikacje i dane będą dostępne w nowych modelach wielochmurowych? Odpowiedzi na to pytanie udziela Paul Mattes z Veeam w swoim artykule eksperckim. czytaj więcej

News Prosty backup to nie wszystko i polskie firmy zdają sobie z tego sprawę. Dlaczego czas pomyśleć o rozwiązaniach Business Continuity / Disaster Recovery?

Jak wskazuje badanie poświęcone rozwiązaniom umożliwiającym utrzymanie ciągłości biznesowej i odzyskiwania awaryjnego (ang. Business Continuity / Disaster Recovery), aż 90 proc. polskich organizacji deklaruje, że zapewnianie ciągłości biznesowej jest dla nich priorytetem. Cieszy fakt, że polskie firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że obecne zagrożenia mogą spowodować poważne i kosztowne przestoje. Wciąż jednak pozostaje wiele do zrobienia, jeśli chodzi o budowanie przez przedsiębiorstwa bezpiecznej infrastruktury IT oraz utrzymanie ciągłości biznesowej na najwyższym możliwym poziomie. Andrzej Niziołek z Veeam prezentuje najciekawsze wnioski płynące z badania „Rozwiązania Business Continuity / Disaster Recovery w polskich firmach”. czytaj więcej

News Dostępność – kluczowe narzędzie dla każdego dostawcy usług chmurowych

Pod koniec 2017 roku praktycznie wszystkie media i portale internetowe poświęcone nowym technologiom publikowały podsumowania największych i najważniejszych innowacji w dziedzinie rozwiązań IT, oprogramowania i gier, jakie pojawiły się w mijającym roku. Oczywiście nie mogło wśród tych podsumowań zabraknąć również zestawień największych ataków hakerskich. Andrzej Niziołek, starszy menedżer regionalny Veeam Software w północnej i południowej części Europy Wschodniej opisuje najciekawsze wydarzenia z rynku technologicznego w 2017 roku. czytaj więcej

News Veeam Availability Orchestrator gwarantuje ciągłość biznesową, bezpieczeństwo w przypadku awarii i spokój ducha

Nowe rozwiązanie pozwala przedsiębiorstwom ograniczyć ryzyko związane z przestarzałymi i nieprzetestowanymi planami usuwania skutków awarii (DR) oraz łatwo dokumentować, testować i realizować plany DR w celu zapewnienia pełnej zgodności z przepisami. czytaj więcej

News Raport Veeam: deficyt dostępności hamuje cyfrową transformację i kosztuje przedsiębiorstwa średnio 21,8 mln dolarów rocznie

• 82 proc. przedsiębiorstw zmaga się z tak zwanym „deficytem dostępności”, czyli różnicą między potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT
• Nieplanowane przestoje w obszarze IT kosztują przedsiębiorstwo średnio 21,8 mln dol. rocznie, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniu z wynikami ubiegłorocznego raportu
• 66 proc. przedsiębiorstw przyznaje, że nieplanowane przestoje opóźniają inicjatywy cyfrowej transformacji czytaj więcej

Wiadomości firmowe Komentarz Veeam dotyczący sabotażu w Tesli

Andrzej Niziołek, starszy menedżer regionalny Veeam Software w północnej i południowej części Europy Wschodniej skomentował informację o sabotażu w Tesli. czytaj więcej

News Dostępność w erze środowisk wielochmurowych

Z badań wynika, że 81 proc. przedsiębiorstw wprowadza strategię wielochmurową, używając kombinacji rozwiązań, które działają w chmurach prywatnych, publicznych i hybrydowych – od wielu dostawców . W obliczu tej powszechnej migracji do chmury pytanie brzmi: w jaki sposób firmy mogą zagwarantować, że ich aplikacje i dane będą dostępne w nowych modelach wielochmurowych? Odpowiedzi na to pytanie udziela Paul Mattes z Veeam w swoim artykule eksperckim. czytaj więcej

News Prosty backup to nie wszystko i polskie firmy zdają sobie z tego sprawę. Dlaczego czas pomyśleć o rozwiązaniach Business Continuity / Disaster Recovery?

Jak wskazuje badanie poświęcone rozwiązaniom umożliwiającym utrzymanie ciągłości biznesowej i odzyskiwania awaryjnego (ang. Business Continuity / Disaster Recovery), aż 90 proc. polskich organizacji deklaruje, że zapewnianie ciągłości biznesowej jest dla nich priorytetem. Cieszy fakt, że polskie firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że obecne zagrożenia mogą spowodować poważne i kosztowne przestoje. Wciąż jednak pozostaje wiele do zrobienia, jeśli chodzi o budowanie przez przedsiębiorstwa bezpiecznej infrastruktury IT oraz utrzymanie ciągłości biznesowej na najwyższym możliwym poziomie. Andrzej Niziołek z Veeam prezentuje najciekawsze wnioski płynące z badania „Rozwiązania Business Continuity / Disaster Recovery w polskich firmach”. czytaj więcej

News Dostępność – kluczowe narzędzie dla każdego dostawcy usług chmurowych

Pod koniec 2017 roku praktycznie wszystkie media i portale internetowe poświęcone nowym technologiom publikowały podsumowania największych i najważniejszych innowacji w dziedzinie rozwiązań IT, oprogramowania i gier, jakie pojawiły się w mijającym roku. Oczywiście nie mogło wśród tych podsumowań zabraknąć również zestawień największych ataków hakerskich. Andrzej Niziołek, starszy menedżer regionalny Veeam Software w północnej i południowej części Europy Wschodniej opisuje najciekawsze wydarzenia z rynku technologicznego w 2017 roku. czytaj więcej

News Veeam Availability Orchestrator gwarantuje ciągłość biznesową, bezpieczeństwo w przypadku awarii i spokój ducha

Nowe rozwiązanie pozwala przedsiębiorstwom ograniczyć ryzyko związane z przestarzałymi i nieprzetestowanymi planami usuwania skutków awarii (DR) oraz łatwo dokumentować, testować i realizować plany DR w celu zapewnienia pełnej zgodności z przepisami. czytaj więcej

News Raport Veeam: deficyt dostępności hamuje cyfrową transformację i kosztuje przedsiębiorstwa średnio 21,8 mln dolarów rocznie

• 82 proc. przedsiębiorstw zmaga się z tak zwanym „deficytem dostępności”, czyli różnicą między potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT
• Nieplanowane przestoje w obszarze IT kosztują przedsiębiorstwo średnio 21,8 mln dol. rocznie, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniu z wynikami ubiegłorocznego raportu
• 66 proc. przedsiębiorstw przyznaje, że nieplanowane przestoje opóźniają inicjatywy cyfrowej transformacji czytaj więcej

News BLIK - co to jest? W jaki sposób działa?

BLIK jest nowoczesnym, polskim standardem mobilnych płatności, który potrafi ułatwić życie wielu milionom ludzi począwszy od roku 2015. Dostarcza przy tym sporo przełomowych rozwiązań, takich jak choćby przelewy na numer telefonu, wypłaty gotówki z bankomatów bez zastosowania karty czy też łatwe oraz szybkie płatności przy wykorzystaniu płatniczych terminali. Spore rozpowszechnienie systemu sprawia, iż skorzystać z niego może w praktyce każdy z klientów instytucji mających uniwersalny profil. Cały czas dołączają do niego także następne banki. czytaj więcej

News Zarządzanie firmową siecią w wielu lokalizacjach jednocześnie, nigdy nie było tak proste

Użytkownicy Internetu wymagają dzisiaj łatwego, szybkiego i nieograniczonego dostępu do sieci z wielu urządzeń równocześnie. To wyzwanie również dla przedsiębiorstw, szczególnie takich, które zarządzają narzędziami do komunikacji nawet tysięcy pracowników. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi nowy standard łączności bezprzewodowej WiFi 6 i nowe urządzenia działające właśnie w tym standardzie, takie jak punkty dostępu Grandstream GWN7660, GWN7664 i GWN7660LR. czytaj więcej

News Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa Androida: chroń się przed złośliwym oprogramowaniem i hakerami

Oto najlepsze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa smartfonów, o których powinieneś pamiętać w świecie online. czytaj więcej

News Narzędzia światłowodowe - wybieramy profesjonalne rozwiązania dla montera i serwisanta sieci

Montaż i serwis światłowodów wymagają obecnie zaopatrzenia się w specjalistyczne narzędzia, które przede wszystkim umożliwiają wykonywanie zadań, jednak mają nie mniejszy wpływ na wydajność i wygodę pracy. Jeśli na co dzień zajmujesz się budową, obsługą lub testowaniem sieci, przygotowaliśmy dla ciebie małą podpowiedź, jakie rozwiązania będą szczególnie ważne dla kompleksowej obsługi serwisowej i konserwacyjnej światłowodów. Praca z takim narzędziami jest zdecydowanie bardziej komfortowa i efektywna. czytaj więcej