SXO - to nowe spojrzenie na pozycjonowanie
Strategia pozycjonowania nastawiona jest na przyciąganie nowych klientów, co jest możliwe poprzez ruch organiczny (z wyszukiwarek internetowych). Kiedy w użyciu pojawiły się pierwsze systemy wymiany linków i mieszarki tekstów, SEO miało jeden cel - generować większy ruch organiczny na danej witrynie. Nie przeszkadzały temu pojawiające się nowe sposoby pozycjonowania czy narzędzia automatyzujące pracę. Pewną rewolucją okazało się jednak SXO. Specjaliści zgodnie bowiem stwierdzili, że na sukces witryny wpływa nie tylko SEO, ale również dbanie o pozytywne odczucia klientów. Współcześnie więc coraz więcej agencji praktykuje to holistyczne podejście.
SXO krok po kroku
Dobry plan działań marketingowych, uwzględniający SEO i UX, silnie wpływa na rozwój Twojego biznesu, a tym samym pomnażanie zysków. Aby jednak mieć pewność jego powodzenia, warto zlecić te zadania specjalistom z danego zakresu. Stała współpraca z taką firmą, jak Agencja SXO, to najlepszy wybór i pierwszy krok do sukcesu.
Obsługa SXO jest tożsama z obsługą SEO. Rozpoczyna ją audyt techniczny strony WWW, następnie audyt UX, a dalej audyt profilu linkowania. Dopiero po otrzymaniu i przeanalizowaniu wszystkich danych specjaliści mogą przystąpić do przygotowania pełnej strategii marketingowej pod kątem SEO i UX. Jeśli zależy Ci na wypozycjonowaniu strony internetowej pod konkretną lokalizację, możesz wybrać działania SEO local, które również uwzględniają UX.
Praca nad SXO i płynące z niej korzyści
Nad działaniami z zakresu SXO pracuje szereg osób: specjaliści SEO i webdeveloperzy (usuwają lub naprawiają błędy, wprowadzając ulepszenia na podstawie wytycznych dla webmasterów), specjaliści UX oraz analitycy (dokonują pomiarów takich metryk, jak CTR, czas obecności na stronie czy powroty do wyników wyszukiwania). Ważne zadanie wykonują również copywriterzy/ redaktorzy.
Jeśli chodzi o korzyści płynące z działań, które wykonuje ww. sztab specjalistów, są to:
- większy procent sprzedaży;
- lepszy wskaźnik konwersji – są to różne działania wykonywane przez klienta, np. sprzedaż, ale też zapisanie się na szkolenie czy pobranie e-booka;
- mniejsza liczba porzuconych koszyków – wszystko dzięki temu, że użytkownik będzie zadowolony z funkcjonowania Twojej strony. Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo, że chętniej naciśnie: Zamów;
- więcej powracających klientów – pozytywne wrażenia sprawią, że przy następnej okazji klient chętniej skorzysta z Twojej oferty, odrzucając ofertę konkurencji;
- budowanie pozytywnego wizerunku marki – dobry wizerunek pomoże Twojej firmie w zbudowaniu branżowego autorytetu oraz zyskaniu miana eksperta.
Skup się na User Experience
Współczynnik konwersji zależy od tego, w jaki sposób zachowa się użytkownik. Może szybko obniżyć się nawet o kilka procent przez to, że potencjalny klient będzie zbyt długo czekał na załadowanie strony. W tym momencie zbawienne okazuje się połączenie SEO z UX. Tworząc stronę i treści, trzeba zadbać nie tylko o aspekty techniczne, ale zapewnić użytkownikom intuicyjne poruszanie się po stronie, czytelne treści oraz niczym niezakłócone wyświetlanie strony na różnych urządzeniach. W ten sposób odbiorca łatwiej zdecyduje się na zakup, a Ty zyskasz i lepsze obroty, i nowego klienta.
W przypadku, gdy stawiasz na https://sxo.pl/pozycjonowanie/ na rynku lokalnym, tworzone treści powinny zawierać frazy kluczowe z nazwą danego miasta, dzielnicy, regionu. Nie możesz też zapomnieć o linkowaniu (zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym) oraz wizytówce w panelu Google Moja Firma.
SXO - najlepsza opcja dla Twojej witryny
Podsumujmy: SXO to świetna metoda budowania widoczności w wyszukiwarkach oraz grona stałych, zadowolonych użytkowników. Dzięki tak kompleksowemu podejściu możesz - jako właściciel np. sklepu internetowego - w pełni poznać i odpowiedzieć na ich potrzeby zakupowe. Z tego tytułu możesz liczyć na większą konwersję oraz wciąż rosnące zyski. Jeśli przekonałeś się, że SXO to najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy, rozpocznij współpracę z agencją specjalizującą się w tym temacie. Wiele z nich proponuje nieodpłatny audyt, a następnie konsultację. Na podstawie wstępnych analiz dowiesz się, co zrobić, aby podnieść pozycję swojej witryny w wyszukiwarce oraz zdobyć nowych klientów.
Źródło grafiki: pixabay.com