Tradycyjny przelew to za mało
Tradycyjny przelew bankowy ciągle cieszy się popularnością wśród klientów. Zgodnie z raportem Polski e-commerce 2021, aż 46% ankietowanych korzysta z tej metody opłaty za zamówienie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że jej popularność systematycznie spada. Konsumenci są coraz bardziej świadomi kwestii bezpieczeństwa w sieci, zatem chcą unikać wpisania wrażliwych informacji (tj. dane bankowe) do internetowych formularzy.
Już 77% Internautów robi zakupy online. To wzrost o 4 punkty w porównaniu z poprzednim rokiem. Wyniki badań z pewnością potwierdzają, że różnorodność dostępnych metod płatności powinna być standardem w e-sklepach. Ponad 40% ankietowanych dokonuje transakcji poprzez: szybki przelew przez serwis płatności, płatność kartą płatniczą przy zamówieniu czy płatności mobilne. Z tej grupy konsumenci w sieci najchętniej wybierają szybki przelew bankowy przez bramkę płatniczą (aż 70% kupujących), przy czym jedna osoba często korzysta z różnych metod. Stąd tak ważna jest różnorodność i elastyczność opcji.
Z myślą o różnych potrzebach
Z jakich urządzeń korzystają klienci w Internecie? 78% Internautów korzysta z laptopa, 76% ze smartfona, 51% z komputera stacjonarnego, a 24% z tabletu. Różnorodne urządzenia wymagają od sklepów internetowych bogatej oferty systemów płatności online.
W tej grupie z pewnością znajdują się płatności mobilne. Są to błyskawiczne płatności online, które zapewnią klientom bezpieczeństwo i wygodę. Liderem w tej dziedzinie jest BLIK, z którego korzysta połowa konsumentów do 34 roku życia. Portmonetki elektroniczne (Apple Pay, GPay, PayPal) są rzadziej wykorzystywane, ale mają swoich zagorzałych zwolenników. Nie wolno też o nich zapominać ze względu na zagranicznych klientów, którzy nie posiadają polskiego konta bankowego.
Dlaczego warto wybrać bramkę płatności?
Czy można zapewnić klientom cały wachlarz opcji płatności? Czy da się znacznie przyspieszyć czas przelewu i księgowania płatności oraz zautomatyzować niemal wszystkie etapy transakcji? Odpowiedź jest prosta — tak. Rozwiązaniem, które odpowiada na liczne potrzeby konsumentów i przedsiębiorców są bramki płatnicze. Taki system płatności online sprawdzi się zarówno w doświadczonym, rozbudowanym sklepie, jak i w początkującym biznesie.
Bramka płatnicza jest narzędziem, które w bezpieczny sposób przekazuje środki klienta do e-sklepu. Wdrożenie systemu zazwyczaj stoi po stronie operatora, z którym sklep podpisze umowę. Dlatego tak ważne jest wybranie doświadczonego i zaufanego dostawcy, który cieszy się zainteresowaniem konsumentów i zapewni ochronę transakcjom. Zintegrowanie i prowadzenie systemu wiążę się z niewielką prowizją, jednak zyski z konwersji i wygoda klientów ostatecznie przekładają się na większe zyski.
PayU jest dostawcą bramki płatności, z którego najczęściej i najchętniej korzystają kupujący Internauci. Aż 53% konsumentów wybiera płatności poprzez PayU, a ich preferowaną metodą płatności jest automatyczny, szybki przelew bankowy pay-by-link. Poza tym bramka udostępnia płatności kartą, które są w pełni zabezpieczone, e-portmonetki oraz transakcje mobilne. Przedsiębiorcy mają wgląd do statystyk, które pomogą im w podejmowaniu decyzji. Na każdym etapie istnieje możliwość rozbudowania oferty, gdy pojawią się nowe potrzeby.