Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT
Świadczenie usług informatycznych, takich jak: lan monitoring i usuwanie usterek systemów wewnętrznych w firmie, zapobiega problemom z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa z powodu niesprawnego systemu IT. Współcześnie systemy IT są niezbędne do sprawnego kontrolowania stanów magazynowych, wysyłania dokumentów zakupowych i zamawiania surowców. Zarządzanie usługami IT warto zatem oprzeć o nowoczesne standardy obsługi, które zapewniają o stabilność systemów wewnętrznych i monitoring sieci.
IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
Umowa na świadczenie usług IT przez IT Man zapewnia ciągłość działania systemów informatycznych i sieci firmowej. Profesjonalny helpdesk i jasno określony zakres usług działu IT sprawia, że monitoring sieci odbywa się przez całą dobę. Klient zamawiający usługę nie musi znać się na infrastrukturze IT, gdyż serwisanci dbają o wszystkie aspekty jej funkcjonowania. Servicedesk zajmuje się usługami informatycznymi od razu po zgłoszeniu. Dzięki temu ogranicza czas trwania napraw i prac serwisowych, dbając o maksymalny poziom zadowolenia użytkowników i skrócenie czasu niedostępności systemów firmowych.
Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT
Dzięki ofercie ITSM monitorowanie sieci i innych procesów IT w firmie oraz zarządzanie incydentami staje się łatwiejsze. Klienci mogą korzystać z intuicyjnego helpdesku, w którym błyskawicznie zgłasza się awarie. Stosowanie się do zasady single point of contact dodatkowo umożliwia obsługiwanie kilku zgłoszeń w ramach jednego zlecenia. Zgłoszenia awarii trafiają bezpośrednio do wyznaczonego opiekuna. Usługi IT w takiej formie zapobiegają tym samym utracie możliwości korzystania z sieci firmowej w celu wykonywania obowiązków zawodowych. Monitoring zmniejsza również ryzyko związane z atakami na sieć, które mogą doprowadzić do wycieku danych klientów lub innych wrażliwych danych.