News

UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy

06.11.2017
Nadpłaty za usługi telekomunikacyjne. Zdaniem UOKiK, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu.

Na twoim koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata. Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnie twoją reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy wpłaciłeś kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona tobie zwrócona.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tzw. wystąpieniach miękkich sprawdził, jak operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy. Na kontach abonenckich klientów czterech największych operatorów telekomunikacyjnych – Polkomtel (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange - znajdują się niezwrócone konsumentom środki. - Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat – uważa Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Przykładowo: konsument przez kilka lat opłacał abonament przelewem, ale żeby odzyskać nadpłatę, musi wysłać wniosek pocztą, bo operator nie przyjmuje wniosków e-mailem lub przez telefon. Taka praktyka operatora może być uciążliwa. Jest to szczególnie problematyczne przy niższych kwotach, gdy koszt listu poleconego jest niewiele mniejszy niż kwota, którą przedsiębiorca powinien zwrócić konsumentowi.

Nadpłaty mogą występować również u innych dostawców usług telekomunikacyjnych. W wyniku podjętych przez UOKiK działań, Netia skontaktowała się z konsumentami, aby poinformować ich o wysokości zaległych środków i możliwości ich zwrotu. Klienci Netii otrzymali zwrot kaucji, którą wpłacili, zawierając umowę.

UOKiK przypomina: po zakończeniu umowy z operatorem, sprawdź stan swojego konta abonenckiego. Jeżeli umowa już cię nie obowiązuje i nie wiesz, czy masz nadpłatę, możesz zapytać operatora, czy rozliczył się z tobą ze wszystkich pieniędzy. Gdy chcesz odzyskać nadpłatę, złóż wniosek do operatora. Przeczytaj, jak możesz ubiegać się o zwrot:

Polkomtel (Plus):

  • Wniosek złóż pisemnie lub elektronicznie (e-mail, faks).
  • We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
  • Polkomtel wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

P4 (Play):

  • Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie, (e-mail, faks), w biurze obsługi klienta.
  • We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
  • P4 wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

T-Mobile:

  • Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie (e-mail, faks) lub za pomocą formularza.
  • We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
  • T-Mobile wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Orange:

  • Wniosek złóż telefonicznie, elektronicznie, w biurze obsługi klienta.
  • We wniosku wskaż sposób zwrotu np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
  • Orange wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Jeżeli chcesz ubiegać się o zwrot nadpłaty, skontaktuj się ze swoim byłym operatorem.

News iPhone nie reaguje na dotyk? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Ekran dotykowy to jeden z najważniejszych elementów każdego telefonu, w tym oczywiście iPhone’a. To właśnie ekran umożliwia sprawne korzystanie z urządzenia, nawigację po systemie oraz obsługę aplikacji. Niestety, zdarza się, że ekran przestaje reagować na dotyk. Przyczyny tego problemu mogą być różne – od drobnych błędów systemowych po poważniejsze uszkodzenia sprzętowe. Jak rozwiązać problem w sytuacji, gdy iPhone nie reaguje na dotyk? Co zrobić? Sprawdź koniecznie nasze wskazówki. czytaj więcej

News Czym jest audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT?

Audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT to kluczowy proces, który pozwala przedsiębiorstwom na zidentyfikowanie i ocenę stanu swoich systemów informatycznych oraz zabezpieczeń. W obliczu rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych, przeprowadzenie audytu staje się nie tylko zalecane, ale wręcz niezbędne. Dzięki audytowi IT organizacje mogą poprawić wydajność infrastruktury IT oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji i danych osobowych. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, czym jest audyt infrastruktury IT oraz audyt bezpieczeństwa IT, a także jakie korzyści przynosi ich przeprowadzenie. czytaj więcej

News Dlaczego laptopy i komputery poleasingowe są w dobrym stanie? Proces regeneracji sprzętu poleasingowego

Zakup sprzętu poleasingowego to wyjątkowa okazja dla osób poszukujących laptopów i komputerów klasy biznes w atrakcyjnych cenach. Zyskuje on uznanie użytkowników nie tylko ze względu na krótki czas eksploatacji przez poprzednich właścicieli – dzięki serwisowi mogą mieć oni gwarancję niezawodnego działania urządzeń. Jak wygląda proces regeneracji laptopów oraz PC po leasingu i co obejmuje? czytaj więcej

Wiadomości firmowe System telefoniczny IP i UC bez zobowiązań kapitałowych i czasowych: Teraz również wynajem sprzętu w innovaphone

Sindelfingen, 11 kwietnia 2022 – Wynajem oprogramowania w modelu SsaS, czyli Software as a Service, jest już od wielu lat powszechnie stosowany w firmach i przedsiębiorstwach. innovaphone AG idzie o krok dalej i oferuje teraz również sprzęt na wynajem. czytaj więcej