Usługi tego typu stają się coraz popularniejsze i łatwiej dostępne - można z nich korzystać na przykład w ramach samoobsługowych platform, takich jak https://mprofi.pl/. Jednak jakich branżach się one przydadzą? Wyjaśniamy!
Komunikacja SMS-owa dla e-commerce
Sprawny kontakt z klientem to podstawa dla każdego sklepu internetowego. Ważne jest, aby klienci faktycznie odczytywali przesyłane im komunikaty - i to najlepiej jak najszybciej. SMS-y są z reguły otwierane bardzo szybko i charakteryzują się wyższą skutecznością niż wiele innych metod komunikacji, w związku z czym warto je wypróbować.
Wśród najczęściej spotykanych zastosowań komunikacji SMS-owej w e-commerce można wymienić przesyłanie powiadomień o zmianie statusu zamówienia (przyjęciu go, wysłaniu przesyłki, terminie dostawy), a także o wszelkiego rodzaju promocjach, nowych produktach i specjalnych ofertach.
Wiadomości tekstowe są z zasady krótkie, ale wbrew pozorom nie musi to być dużym ograniczeniem. Kilkadziesiąt znaków zwykle wystarczy, aby pokrótce opisać temat, a resztę informacji można zawrzeć na stronie internetowej sklepu i zamieścić do niej linka w SMS-ie.
Masowa wysyłka SMS w gastronomii
Podmioty z branży gastronomicznej, a więc bary, restauracje czy kawiarnie, często szukają sposobu na to, aby przypomnieć o sobie dotychczasowym klientom i zrodzić w nich impuls, aby ponownie zajrzeć do danego lokalu.
Tanią i błyskawiczną w konfiguracji opcją będą komunikaty SMS-owe. Co może znaleźć się w wiadomości do klienta w branży gastronomicznej? Przykładowo menu na dany dzień (lub tydzień), chociażby w przypadku lokali, które mają specjalną ofertę lunchową, z daniami nieobecnymi na co dzień w karcie.
Oprócz tego warto rozważyć wysyłanie wiadomości z informacjami o zmianie godzin otwarcia czy różnego typu wydarzeniach odbywających się w lokalu (np. muzyce na żywo) i aktualnych promocjach.
Szkolenia a wiadomości tekstowe
Komunikację mobilną w swoich działaniach wykorzystuje wiele szkół językowych, firm szkoleniowych i innych podmiotów, które prowadzą działalność szkoleniowo-doradczą - nie bez powodu.
Za pomocą SMS-ów można komunikować się zarówno z kursantami, jak i prowadzącymi szkolenia. Dostępnych rozwiązań jest wiele, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że komunikacja nie musi być wcale jednostronna. Przeciwnie, jak najbardziej istnieje możliwość zbierania od swoich odbiorców odpowiedzi, na przykład zapisów na dane wydarzenie lub odpowiedzi na zadania przekazane im do rozwiązania.
Poprzez SMS-y można również prowadzić ankiety weryfikujące zadowolenie uczestników ze szkolenia. Masowa wysyłka wiadomości może zostać ponadto wykorzystana między innymi do przesyłania materiałów szkoleniowych czy informowania o terminach spotkań.