W jakich branżach można wykorzystać masową wysyłkę SMS?
News

W jakich branżach można wykorzystać masową wysyłkę SMS?

24.11.2022
Komunikacja SMS-owa sama w sobie uznawana jest za szybką, wygodną i skuteczną, natomiast ręczne wysyłanie wiadomości do setek odbiorców w krótkim czasie to niełatwe zadanie. Są jednak alternatywne rozwiązania, takie jak automatyczna wysyłka.

Usługi tego typu stają się coraz popularniejsze i łatwiej dostępne - można z nich korzystać na przykład w ramach samoobsługowych platform, takich jak https://mprofi.pl/. Jednak jakich branżach się one przydadzą? Wyjaśniamy!

Komunikacja SMS-owa dla e-commerce

Sprawny kontakt z klientem to podstawa dla każdego sklepu internetowego. Ważne jest, aby klienci faktycznie odczytywali przesyłane im komunikaty - i to najlepiej jak najszybciej. SMS-y są z reguły otwierane bardzo szybko i charakteryzują się wyższą skutecznością niż wiele innych metod komunikacji, w związku z czym warto je wypróbować.

 

Wśród najczęściej spotykanych zastosowań komunikacji SMS-owej w e-commerce można wymienić przesyłanie powiadomień o zmianie statusu zamówienia (przyjęciu go, wysłaniu przesyłki, terminie dostawy), a także o wszelkiego rodzaju promocjach, nowych produktach i specjalnych ofertach.

 

Wiadomości tekstowe są z zasady krótkie, ale wbrew pozorom nie musi to być dużym ograniczeniem. Kilkadziesiąt znaków zwykle wystarczy, aby pokrótce opisać temat, a resztę informacji można zawrzeć na stronie internetowej sklepu i zamieścić do niej linka w SMS-ie.

Masowa wysyłka SMS w gastronomii

Podmioty z branży gastronomicznej, a więc bary, restauracje czy kawiarnie, często szukają sposobu na to, aby przypomnieć o sobie dotychczasowym klientom i zrodzić w nich impuls, aby ponownie zajrzeć do danego lokalu.

 

Tanią i błyskawiczną w konfiguracji opcją będą komunikaty SMS-owe. Co może znaleźć się w wiadomości do klienta w branży gastronomicznej? Przykładowo menu na dany dzień (lub tydzień), chociażby w przypadku lokali, które mają specjalną ofertę lunchową, z daniami nieobecnymi na co dzień w karcie.

 

Oprócz tego warto rozważyć wysyłanie wiadomości z informacjami o zmianie godzin otwarcia czy różnego typu wydarzeniach odbywających się w lokalu (np. muzyce na żywo) i aktualnych promocjach.

Szkolenia a wiadomości tekstowe

Komunikację mobilną w swoich działaniach wykorzystuje wiele szkół językowych, firm szkoleniowych i innych podmiotów, które prowadzą działalność szkoleniowo-doradczą - nie bez powodu.

 

Za pomocą SMS-ów można komunikować się zarówno z kursantami, jak i prowadzącymi szkolenia. Dostępnych rozwiązań jest wiele, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że komunikacja nie musi być wcale jednostronna. Przeciwnie, jak najbardziej istnieje możliwość zbierania od swoich odbiorców odpowiedzi, na przykład zapisów na dane wydarzenie lub odpowiedzi na zadania przekazane im do rozwiązania.

 

Poprzez SMS-y można również prowadzić ankiety weryfikujące zadowolenie uczestników ze szkolenia. Masowa wysyłka wiadomości może zostać ponadto wykorzystana między innymi do przesyłania materiałów szkoleniowych czy informowania o terminach spotkań.

 

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Inteligentne rozwiązania dla przemysłu – w jakich branżach można je wykorzystać?

Rewolucja przemysłowa 4.0 wiąże się ze zwiększonymi możliwościami, dotyczącymi robotyzacji zakładów przemysłowych. Z tego względu powstały inteligentne maszyny, dzięki którym praca w magazynie czy na hali produkcyjnej, jest nie tylko łatwiejsza, ale też bezpieczniejsza. Jakie branże najchętniej wykorzystują nowoczesne maszyny przemysłowe? czytaj więcej

Huawei Kiedy kupić pierwszy telefon dla dziecka? Polscy rodzice odpowiadają

Kiedy kupić dziecku pierwszy telefon, w jaki sposób można wykorzystać urządzenie w procesie wychowania i czym kierować się przy jego wyborze? Ponad połowa polskich rodziców zapytanych przez GfK Polonia na zlecenie Huawei wskazało, że 10 rok życia to odpowiedni wiek na podarowanie dziecku pierwszego telefonu. Najważniejszą potrzebą rodziców - stojącą za zakupem urządzenia - jest pozostawanie w stałym kontakcie z dzieckiem. Z badań wynika, że głównymi kryteriami wyboru smartfona dla najmłodszych są: atrakcyjna cena, solidne wykonanie i pojemna bateria. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Luka w zabezpieczeniach może dać oszustom dostęp do aplikacji iOS

Luka może umożliwić uruchomienie złośliwego kodu w zaatakowanych przez cyberprzestępców aplikacjach, gdy urządzenie jest podłączone do sieci Wi-Fi kontrolowanej przez atakujących. Szacuje się, że zagrożenie może dotyczyć około 10% aplikacji dostępnych dla iOS. czytaj więcej