W miesiacach letnich jesteśmy bardziej aktywni w sieci i więcej korzystamy ze smartfonów i tabletów
Zgodnie z raportem PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau, w 2016 roku wydatki na reklamę internetową wzrosły do 72,5 mld USD. Jest to wynik o 22 proc. lepszy niż rok wcześniej. Aż 51 proc. tych wydatków, czyli 36,6 mld dolarów, przeznaczone zostało na reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Po raz pierwszy w historii reklamy mobilne stanowiły ponad połowę tej kwoty.
RTB House, działająca globalnie polska firma, która specjalizuje się w innowacyjnej technologii retargetingowej, sprawdziła, że to właśnie latem konsumenci najchętniej korzystają ze smartfonów i tabletów. Z kolei rosnąca popularność urządzeń mobilnych ma znaczący wpływ na działania reklamowe prowadzone w sezonie letnim.
Potwierdzają to zagregowane dane zebrane na ponad 40 rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, które pokazują, że liczba konwersji z urządzeń przenośnych wzrosła w lipcu i sierpniu 2016 roku. Smartfony i tablety wygenerowały w sumie 28 proc. łącznej liczby konwersji w lipcu oraz prawie 30 proc. w sierpniu (ze smartfonów pochodziło odpowiednio 24 proc. i ponad 25 proc. konwersji, podczas gdy z tabletów ponad 4 proc. w obu miesiącach). Udział smartfonów był w tym przypadku kolejno o 27 proc. oraz 36 proc. wyższy niż średnia dla całego roku.
Analizy dotyczące trendów zakupowych w Polsce przyniosły bardzo zbliżone wyniki. W lipcu 2016 roku liczba konwersji z urządzeń mobilnych wyniosła 23 proc. więcej niż średnia dla całego roku, z czego smartfony i tablety wygenerowały 24 proc. łącznej liczby konwersji (20 proc. smartfony i 4 proc. tablety). Z kolei w sierpniu, liczba konwersji wyniosła aż o 54 proc. więcej niż średnia roczna. Z tego prawie 29 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych (25 proc. ze smartfonów i prawie 4 proc. z tabletów).
Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland, RTB House, w związku z rosnącą liczbą urządzeń mobilnych, wiedza o zachowaniach zakupowych użytkowników jest kluczowa dla powodzenia wielu akcji marketingowych. – Analizy pokazują, że zdecydowanie częściej decydujemy się na zakup przez smartfon czy tablet latem. Dlatego działania reklamowe, szczególnie w tym okresie, powinny skupiać się na kampaniach prowadzonych na różnych platformach jednocześnie. Dzięki temu możemy mieć pewność, że reklamy będą docierały do osób niezależnie od miejsc, w których się znajdują.
Abgarowicz zauważa również, że przy użyciu odpowiednich narzędzi retargetingowych, marketerzy mogą szybko reagować na zachowania klientów na różnych etapach ich zakupowej ścieżki. – Wiedząc, jak i kiedy konsumenci korzystają z określonych urządzeń, możemy planować strategie reklamowe dla różnych segmentów użytkowników, zarówno odwiedzających stronę sklepu, przeglądających oferty czy kupujących, co w efekcie pozwoli na przygotowywanie ultra-precyzyjnie spersonalizowanych komunikatów – podsumowuje Abgarowicz.
Ten sezonowy trend odzwierciedla rosnące znaczenie marketingu mobilnego. Jak wynika z danych RTB House, w 2016 roku średnia liczba konwersji z urządzeń mobilnych między styczniem a majem wynosiła około 19 procent. W 2017 roku liczba ta wzrosła do ponad 28 proc., zaliczając wynik prawie o połowę wyższy. Pozwala to zakładać, że w okresie od czerwca do sierpnia liczba konwersji będzie podobna lub jeszcze większa.
Analiza opiera się na danych zgromadzonych przez RTB House z ponad 1000 kampanii prowadzonych w modelu RTB (technologia reklamy online, która umożliwia sprzedaż i wyświetlanie pojedynczych wyświetleń reklam w czasie rzeczywistym).
---
Źródła: https://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/04/IAB_Internet_Advertising_Revenue_Report_FY_2016.pdf
News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?
Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej