News

W miesiacach letnich jesteśmy bardziej aktywni w sieci i więcej korzystamy ze smartfonów i tabletów

10.08.2017
Sezonowość kampanii marketingowych to nie tylko nowe promocje i wyprzedaże. To także zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, m.in. w tym jak wyszukują i kupują produkty online. Z analiz RTB House wynika, że aktywność użytkowników smartfonów i tabletów rośnie w miesiącach letnich nawet o kilkadziesiąt procent.

Zgodnie z raportem PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau, w 2016 roku wydatki na reklamę internetową wzrosły do ​​72,5 mld USD. Jest to wynik o 22 proc. lepszy niż rok wcześniej. Aż 51 proc. tych wydatków, czyli 36,6 mld dolarów, przeznaczone zostało na reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Po raz pierwszy w historii reklamy mobilne stanowiły ponad połowę tej kwoty.

RTB House, działająca globalnie polska firma, która specjalizuje się w innowacyjnej technologii retargetingowej, sprawdziła, że to właśnie latem konsumenci najchętniej korzystają ze smartfonów i tabletów. Z kolei rosnąca popularność urządzeń mobilnych ma znaczący wpływ na działania reklamowe prowadzone w sezonie letnim.

Potwierdzają to zagregowane dane zebrane na ponad 40 rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, które pokazują, że liczba konwersji z urządzeń przenośnych wzrosła w lipcu i sierpniu 2016 roku. Smartfony i tablety wygenerowały w sumie 28 proc. łącznej liczby konwersji w lipcu oraz prawie 30 proc. w sierpniu (ze smartfonów pochodziło odpowiednio 24 proc. i ponad 25 proc. konwersji, podczas gdy z tabletów ponad 4 proc. w obu miesiącach). Udział smartfonów był w tym przypadku kolejno o 27 proc. oraz 36 proc. wyższy niż średnia dla całego roku.

Analizy dotyczące trendów zakupowych w Polsce przyniosły bardzo zbliżone wyniki. W lipcu 2016 roku liczba konwersji z urządzeń mobilnych wyniosła 23 proc. więcej niż średnia dla całego roku, z czego smartfony i tablety wygenerowały 24 proc. łącznej liczby konwersji (20 proc. smartfony i 4 proc. tablety). Z kolei w sierpniu, liczba konwersji wyniosła aż o 54 proc. więcej niż średnia roczna. Z tego prawie 29 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych (25 proc. ze smartfonów i prawie 4 proc. z tabletów).

Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland, RTB House, w związku z rosnącą liczbą urządzeń mobilnych, wiedza o zachowaniach zakupowych użytkowników jest kluczowa dla powodzenia wielu akcji marketingowych. – Analizy pokazują, że zdecydowanie częściej decydujemy się na zakup przez smartfon czy tablet latem. Dlatego działania reklamowe, szczególnie w tym okresie, powinny skupiać się na kampaniach prowadzonych na różnych platformach jednocześnie. Dzięki temu możemy mieć  pewność, że reklamy będą docierały do osób niezależnie od miejsc, w których się znajdują.

Abgarowicz zauważa również, że przy użyciu odpowiednich narzędzi retargetingowych, marketerzy mogą szybko reagować na zachowania klientów na różnych etapach ich zakupowej ścieżki. – Wiedząc, jak i kiedy konsumenci korzystają z określonych urządzeń, możemy planować strategie reklamowe dla różnych segmentów użytkowników, zarówno odwiedzających stronę sklepu, przeglądających oferty czy kupujących, co w efekcie pozwoli  na przygotowywanie ultra-precyzyjnie spersonalizowanych komunikatów – podsumowuje Abgarowicz.

Ten sezonowy trend odzwierciedla rosnące znaczenie marketingu mobilnego. Jak wynika z danych RTB House, w 2016 roku średnia liczba konwersji z urządzeń mobilnych między styczniem a majem wynosiła około 19 procent. W 2017 roku liczba ta wzrosła do ponad 28 proc., zaliczając wynik prawie o połowę wyższy. Pozwala to zakładać, że w okresie od czerwca do sierpnia liczba konwersji będzie podobna lub jeszcze większa.

Analiza opiera się na danych zgromadzonych przez RTB House z ponad 1000 kampanii prowadzonych w modelu RTB (technologia reklamy online, która umożliwia sprzedaż i wyświetlanie pojedynczych wyświetleń reklam w czasie rzeczywistym).

---

Źródła: https://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/04/IAB_Internet_Advertising_Revenue_Report_FY_2016.pdf

News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?

Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!

1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej

News Jakie słuchawki do smartfona: Apple AirPods 2, Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2 Basic czy ANC Tronsmart Apollo Bold TWS?

Na rynku jest dostępnych wiele słuchawek bezprzewodowych w wersji dousznej, które mogą współpracować ze smartfonami i urządzeniami mobilnymi, jednak my zajmiemy się dziś trzema produktami: Apple AirPods 2, Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2 Basic i ANC Tronsmart Apollo Bold TWS. Zobacz ich opisy i porównanie parametrów, które może Ci pomóc w wyborze docelowego produktu. czytaj więcej

News Telewizja mobilna – porównanie ofert dostawców telewizji

Telewizja mobilna to coraz popularniejszy sposób na to, żeby oglądać ulubione seriale, programy i wydarzenia na żywo. Dostawcy telewizji mobilnej proponują wiele opcji, dzięki czemu klient ma naprawdę duży wybór. Na co zwrócić uwagę wybierając najlepszą ofertę? czytaj więcej

News Cloud Technologies udostępni reklamodawcom dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów. Pierwszym klientem Adform

Cloud Technologies będzie dostarczać dane o zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników urządzeń mobilnych. Reklamodawcy będą mieli dostęp do informacji pochodzących z 30 krajów na świecie, w tym 50 mln anonimowych profili polskich internautów korzystających ze smartfonów i tabletów. Pierwszym nabywcą mobilnych danych będzie Adform, jedna z największych na świecie firm pośredniczących w sprzedaży reklam w Internecie. czytaj więcej