News

W miesiacach letnich jesteśmy bardziej aktywni w sieci i więcej korzystamy ze smartfonów i tabletów

10.08.2017
Sezonowość kampanii marketingowych to nie tylko nowe promocje i wyprzedaże. To także zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, m.in. w tym jak wyszukują i kupują produkty online. Z analiz RTB House wynika, że aktywność użytkowników smartfonów i tabletów rośnie w miesiącach letnich nawet o kilkadziesiąt procent.

Zgodnie z raportem PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau, w 2016 roku wydatki na reklamę internetową wzrosły do ​​72,5 mld USD. Jest to wynik o 22 proc. lepszy niż rok wcześniej. Aż 51 proc. tych wydatków, czyli 36,6 mld dolarów, przeznaczone zostało na reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Po raz pierwszy w historii reklamy mobilne stanowiły ponad połowę tej kwoty.

RTB House, działająca globalnie polska firma, która specjalizuje się w innowacyjnej technologii retargetingowej, sprawdziła, że to właśnie latem konsumenci najchętniej korzystają ze smartfonów i tabletów. Z kolei rosnąca popularność urządzeń mobilnych ma znaczący wpływ na działania reklamowe prowadzone w sezonie letnim.

Potwierdzają to zagregowane dane zebrane na ponad 40 rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, które pokazują, że liczba konwersji z urządzeń przenośnych wzrosła w lipcu i sierpniu 2016 roku. Smartfony i tablety wygenerowały w sumie 28 proc. łącznej liczby konwersji w lipcu oraz prawie 30 proc. w sierpniu (ze smartfonów pochodziło odpowiednio 24 proc. i ponad 25 proc. konwersji, podczas gdy z tabletów ponad 4 proc. w obu miesiącach). Udział smartfonów był w tym przypadku kolejno o 27 proc. oraz 36 proc. wyższy niż średnia dla całego roku.

Analizy dotyczące trendów zakupowych w Polsce przyniosły bardzo zbliżone wyniki. W lipcu 2016 roku liczba konwersji z urządzeń mobilnych wyniosła 23 proc. więcej niż średnia dla całego roku, z czego smartfony i tablety wygenerowały 24 proc. łącznej liczby konwersji (20 proc. smartfony i 4 proc. tablety). Z kolei w sierpniu, liczba konwersji wyniosła aż o 54 proc. więcej niż średnia roczna. Z tego prawie 29 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych (25 proc. ze smartfonów i prawie 4 proc. z tabletów).

Jak zauważa Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland, RTB House, w związku z rosnącą liczbą urządzeń mobilnych, wiedza o zachowaniach zakupowych użytkowników jest kluczowa dla powodzenia wielu akcji marketingowych. – Analizy pokazują, że zdecydowanie częściej decydujemy się na zakup przez smartfon czy tablet latem. Dlatego działania reklamowe, szczególnie w tym okresie, powinny skupiać się na kampaniach prowadzonych na różnych platformach jednocześnie. Dzięki temu możemy mieć  pewność, że reklamy będą docierały do osób niezależnie od miejsc, w których się znajdują.

Abgarowicz zauważa również, że przy użyciu odpowiednich narzędzi retargetingowych, marketerzy mogą szybko reagować na zachowania klientów na różnych etapach ich zakupowej ścieżki. – Wiedząc, jak i kiedy konsumenci korzystają z określonych urządzeń, możemy planować strategie reklamowe dla różnych segmentów użytkowników, zarówno odwiedzających stronę sklepu, przeglądających oferty czy kupujących, co w efekcie pozwoli  na przygotowywanie ultra-precyzyjnie spersonalizowanych komunikatów – podsumowuje Abgarowicz.

Ten sezonowy trend odzwierciedla rosnące znaczenie marketingu mobilnego. Jak wynika z danych RTB House, w 2016 roku średnia liczba konwersji z urządzeń mobilnych między styczniem a majem wynosiła około 19 procent. W 2017 roku liczba ta wzrosła do ponad 28 proc., zaliczając wynik prawie o połowę wyższy. Pozwala to zakładać, że w okresie od czerwca do sierpnia liczba konwersji będzie podobna lub jeszcze większa.

Analiza opiera się na danych zgromadzonych przez RTB House z ponad 1000 kampanii prowadzonych w modelu RTB (technologia reklamy online, która umożliwia sprzedaż i wyświetlanie pojedynczych wyświetleń reklam w czasie rzeczywistym).

---

Źródła: https://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/04/IAB_Internet_Advertising_Revenue_Report_FY_2016.pdf

News Toner vs. wkład: Jakie są różnice i jak wybrać właściwy?

Wybór odpowiednich materiałów eksploatacyjnych do drukarek jest bardzo ważny dla utrzymania jakości wydruków oraz efektywności pracy urządzenia. Jednym z dylematów, z którymi można się spotkać, jest wybór między tonerem a wkładem (kartridżem). W tym artykule szczegółowo przyjrzymy się różnicom między tymi dwoma typami materiałów drukujących, wyjaśnimy, czym jest toner i kartridż oraz doradzimy, jak dokonać właściwego wyboru i dbać o materiały eksploatacyjne. czytaj więcej

News 3 argumenty które przekonają Cię do modernizacji strony internetowej

Zmieniające się trendy, rozwój technologii oraz rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że regularna modernizacja strony internetowej jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności. W tym artykule przedstawiamy trzy najważniejsze argumenty, które przekonają Cię, dlaczego warto zainwestować w modernizację swojej witryny już teraz. czytaj więcej

News Jak skonfigurować GA4?

Umiejętność wyciągania wniosków z analizy danych dotyczących użytkowników naszej witryny internetowej to istotna kwestia dla osób, które chcą rozwijać swoją firmę i zwiększać jej przychody. Jednym z narzędzi pozwalających nam na pozyskiwanie takich informacji, jest Google Analytics. Podejmowanie decyzji opartych na analizie danych w GA4 wymaga jednak właściwego wdrożenia i skonfigurowania tego narzędzia. Jeżeli nie przeprowadzimy takich działań w sposób prawidłowy, wówczas otrzymane dane nie będą dla nas wartościowe i nie będą miały istotnego wpływu na poprawę funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa. Jak więc skonfigurować GA4? Podpowiadamy. czytaj więcej

News Cloud Technologies udostępni reklamodawcom dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów. Pierwszym klientem Adform

Cloud Technologies będzie dostarczać dane o zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników urządzeń mobilnych. Reklamodawcy będą mieli dostęp do informacji pochodzących z 30 krajów na świecie, w tym 50 mln anonimowych profili polskich internautów korzystających ze smartfonów i tabletów. Pierwszym nabywcą mobilnych danych będzie Adform, jedna z największych na świecie firm pośredniczących w sprzedaży reklam w Internecie. czytaj więcej