Wdrożenie Magento – uruchom sklep internetowy na miarę swoich potrzeb
News

Wdrożenie Magento – uruchom sklep internetowy na miarę swoich potrzeb

19.05.2020
Magento jest platformą e-commerce istniejącą na rynku od wielu lat. Ze względu na swoją funkcjonalność każdego roku coraz więcej użytkowników decyduje się na wykorzystanie jej do stworzenia prostych lub rozbudowanych sklepów internetowych. O popularności tej platformy decyduje wiele istotnych zalet, które wpływają na jakość funkcjonowania serwisu. W tekście przedstawiamy najważniejsze cechy, które zachęcają do wykorzystania Magento wielu deweloperów.

Sklepy internetowe Magento

Magento jest obecnie jedną z najczęściej wykorzystywanych platform do tworzenia sklepów internetowych na świecie. O jej popularności zadecydowała stosunkowo łatwa obsługa i konfiguracja, wiele dostępnych funkcjonalności i modułów, a także darmowa wersja w oparciu o licencję Open Source. Dzięki temu mamy dostęp do wielu praktycznych modułów opracowywanych przez programistów z całego świata (w tym polskich), takich jak np. szybkie płatności udostępnione przez PayU oraz Przelewy 24, które są łatwe do zainstalowania. Dodatkową wartością jest dostęp do systemu szablonów, które prezentują się na tyle profesjonalnie, że pozwalają szybko stworzyć efektowny sklep internetowy z grafiką dopasowaną do rodzaju oferty, jaką proponujemy.

Wbudowane w platformę darmowe rozszerzenia obejmujące kody slajderów, galerii oraz funkcji administracyjnych umożliwiają wygodne prezentowanie danych i łatwą administrację. Magento automatycznie obsługuje również dostęp do sklepów internetowych z urządzeń mobilnych. Rozwiązanie to jest bardzo istotne, ponieważ szacuje się, że już ok. 40 proc. użytkowników dokonuje zakupów z urządzeń przenośnych. Mimo że platforma nie zawsze jest tak intuicyjna, tak jak byśmy tego chcieli, to po kilku tygodniach użytkowania uczy łatwego wnioskowania, jak działają poszczególne funkcje. Na początku warto jednak zapewnić sobie programistyczne wsparcie.

Wdrożenie bezpiecznego sklepu internetowego na Magento

Rozbudowany kokpit Magento umożliwia sterowanie całej strony wraz z komunikacją i bazami danych niemalże każdemu administratorowi strony www. Ważnym elementem platformy jest jednak możliwość zapewnienia poczucia bezpieczeństwa zarówno administratorom, jak i klientom, którzy nie muszą orientować się, na jakiej platformie działa sklep. Wdrożenia Magento na szczęście zadbały jednak o przesyłanie szyfrowanych danych pomiędzy serwerem a przeglądarką użytkownika, co pozwala zachować kontrolę nad wymienianymi danymi, np. adresami, danymi osobowymi lub numerami kart płatniczych.

Magento – koszt wdrożenia

Magento udostępnia swoim użytkownikom wiele funkcji, a wprowadzanie własnych rozwiązań w podstawowej wersji jest darmowe, jednak nauka obsługi platformy jest bardzo czasochłonna. Jeśli zależy nam na szybkim uruchomieniu profesjonalnego sklepu internetowego, warto więc skorzystać z pomocy programistów. Popularność platformy sprawiła, że znalezienie kompetentnego pomocnika na szczęście nie jest trudne. Dodatkowo użytkownicy mogą liczyć na pomoc od oficjalnego dystrybutora, jednak warto pamiętać, że często może okazać się ona niewystarczająca.

- Koszt wdrożenia sklepu internetowego na platformie Magento zależy od wielu rzeczy. Na ostateczny koszt składają się takie elementy jak: prace koncepcyjne i graficzne, wdrożenie wersji podstawowej, zmiany w interfejsie użytkownika, integracje, konieczne zmiany działania logiki aplikacji, a także testowanie wprowadzonych rozwiązań gwarantujące jakościowy sklep internetowy oraz dodatkowe usługi towarzyszące, takie jak np. copywriting, marketing lub prowadzenie projektu – wyliczają specjaliści X-Coding. – Są to jednak jedynie podstawowe wydatki, jakie musimy poczynić. Część kosztów można jednak przenieść bezpośrednio na siebie, a inne zoptymalizować.

Magento – sklep internetowy z dostępem do analizy ruchu sieciowego

Działanie w branży e-commerce wymaga ciągłej analizy efektów oraz możliwości wdrożenia nowych strategii rozwoju. Magento umożliwia to swoim użytkownikom dzięki dostępowi do danych o ruchu sieciowym. Rozwiązanie to znacznie ułatwia:

  • optymalizację działania sklepu internetowego,
  • analizę rynku,
  • analizę szans rozwoju.

Dzięki temu łatwo można wyciągnąć wnioski z prowadzonych działań i dowiedzieć się, jakie kroki warto podjąć, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Dostęp do analizy ruchu sieciowego pozwala też wybadać grunt na rynkach zagranicznych, jeśli planujemy ze swoim biznesem wkroczyć do innych państw.

Poprawianiu wyników sprzedaży e-commerce na platformie Magento sprzyja też dostęp do modułu SEO, co ułatwia pozycjonowanie sklepu pod kątem wyszukiwarek. Na platformie utworzysz meta tagi, mapę strony, przyjazne adresy URL, a także inne zaawansowane dodatki. Rozwiązanie to jest bardzo istotne, ponieważ nie wszystkie oprogramowania udostępniają swoim użytkownikom tę funkcję.

Wśród ważnych zalet platformy Magento nie sposób nie wspomnieć również o współpracy ze znanymi na całym świecie serwisami Amazon oraz eBay. Dzięki temu swoje produkty można łatwo wystawiać nie tylko we własnym sklepie internetowym, ale również na tych znanych serwisach e-commerce. Możliwość obsługi kilku sklepów on-line z jednego panelu nie komplikuje komunikacji z bazą danych, co pozwala zachować płynne działanie. W zależności od kraju, w którym wprowadzamy swoje działania, możemy zdefiniować osobny język, asortyment, walutę lub cenę.

News Dlaczego Shopware zdobywa popularność?

Szukasz ciekawej alternatywy dla Magento i Prestashop? W takim razie zwróć uwagę na Shopware. Przez wiele lat platforma e-commerce koncentrowała się na rynkach niemieckojęzycznych, dziś zyskuje międzynarodową popularność. Obecnie korzysta z niej ponad 200 tys. sklepów. Sprawdź, jakie funkcje platformy przyczynią się do rozwoju Twojego biznesu! czytaj więcej

News Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i zmianami w preferencjach zakupowych konsumentów, e-commerce stało się nieodłączną częścią dzisiejszego świata biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swoich działalności do sieci lub rozpoczyna swoją przygodę ze sprzedażą online. W tym konkurencyjnym środowisku skuteczna reklama staje się kluczowym czynnikiem sukcesu dla każdego sklepu internetowego, tak więc nasuwa się pytanie: „Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?”, na które odpowiemy w tym artykule. czytaj więcej

News E-commerce za granicą - poznaj tłumaczenia online!

Zaletą prowadzenia sklepu online jest możliwość docierania z ofertą do osób z całego kraju, a nawet z całego świata. Warunkiem jest jednak przygotowanie odpowiednich wersji językowych serwisu. Decydując się na rozwój biznesu, warto zdecydować się na profesjonalne tłumaczenia dla e-commerce. czytaj więcej

News 5 parametrów, na które musisz zwrócić uwagę, wybierając smartfon u operatora

O czym pamiętać, przeglądając dostępne modele telefonów? Które parametry decydują o jakości obsługi urządzenia oraz warunkują jego funkcjonalność dla użytkownika? czytaj więcej