Wiadomości firmowe

Branża e-commerce w Polsce ma już ponad 21 lat

01.04.2019
Zakupy przez całą dobę, nieograniczony wybór, możliwość realizowania transakcji
z każdego zakątka na świecie sprawiło, że branża e-commerce poszła mocno do przodu w ciągu ostatnich lat. Co sprawia, że ta branża tak dynamicznie się rozwija? Jakie działania wykonują sklepy internetowe, by przyciągnąć użytkowników na swoją stronę i zachęcić ich do zakupów?

Branża e-commerce w Polsce ma już ponad 21 lat

Zakupy przez całą dobę, nieograniczony wybór, możliwość realizowania transakcji
z każdego zakątka na świecie sprawiło, że branża e-commerce poszła mocno do przodu w ciągu ostatnich lat. Co sprawia, że ta branża tak dynamicznie się rozwija? Jakie działania wykonują sklepy internetowe, by przyciągnąć użytkowników na swoją stronę i zachęcić ich do zakupów?

Wybór platformy e-commerce to kluczowa decyzja każdego przedsiębiorstwa sprzedającego dowolne produkty i usługi w Internecie. Początki handlu internetowego w naszym kraju to rok 1996 r. – kiedy powołany do życia został pierwszy sklep internetowy należący do firmy Terent, który to jednak bardzo szybko zakończył swoją działalność. Na początku roku 1998 r. rozpoczął działalność sklep internetowy Komputronik.pl. To najdłużej działający sklep w Polsce, który wyznaczał trendy w branży, a dodatkowo w swojej dziedzinie stał się liderem i swoją czołową pozycję utrzymuje także obecnie. W 1999 r. sprzedaż przez internet uruchomił Merlin.pl, a następnie Empik.pl. W tym samym roku wystartowało również Allegro - największy polski portal aukcyjny.

Pionierzy handlu internetowego w Polsce, czyli Grupa Komputronik od ponad 21 lat korzysta z autorskiego rozwiązania e-commerce, od 16 lat rozwijanego pod nazwą NetCorner. Ewolucja e-commerce to także nieustanne ulepszenia tej platformy pod kątem dopasowania do oczekiwań współczesnego klienta.

,,Nasz ogromny dorobek w dziedzinie handlu internetowego zmotywował nas do  stworzenia komercyjnego produktu. Dzięki temu inne przedsiębiorstwa mogą skorzystać z naszego znakomitego rozwiązania za skromny ułamek funduszy, jakie zainwestowaliśmy w jego powstanie i ciągły rozwój. Nasz sklep doceniany jest regularnie – otrzymaliśmy dziesiątki nagród i wygraliśmy mnóstwo rankingów sklepów internetowych. W listopadzie 2018 roku nasz sklep został uhonorowany przez serwis Ceneo.pl tytułem „Zaufany sklep 2018” w kategorii technologia – wspomina Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik Biznes. – NetCorner to platforma kompatybilna z każdym dostępnym obecnie systemem sprzedażowym, posiadająca możliwość integracji z systemami zewnętrznymi (np. płatności elektroniczne, aplikacje przewoźników, systemy dostawców, platformy sprzedażowe itp.). Jako producent mamy praktycznie niczym nieograniczoną możliwość dostosowania aplikacji tak, aby wdrażany dla klienta system był idealnym, „szytym na miarę” rozwiązaniem. NetCorner to efektywny, zintegrowany ekosystem mający na celu poprawienie obsługi klienta, zwiększenie przychodów oraz konkurencyjności przedsiębiorstwa – dodaje.

NetCorner to synergia wielu czynników, które sprawiły, że użytkownicy docenili tą platformę. Wkraczając w branżę e-commerce warto stosować sprawdzone rozwiązania, które gwarantują sukces w sprzedaży. Jakie czynniki, które stosuje ta platforma są niezbędne do przyciągnięcia klientów na swoją stronę?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(czytaj więcej)

SEO – friendly, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarki to podstawa. Jeśli dany sklep e-commerce nie jest SEO-friendly, nie zyska wielu użytkowników, wyszukiwarka nie umieści go ani na pierwszej, ani na drugiej stronie. Platforma nie będzie widoczna dla potencjalnego klienta i nawet najlepsze produkty na stronie nie będą miały znaczenia, jeśli klient nie będzie mógł ich wyszukać.        

Bieżąca reakcja na potencjalne problemy. Ile użytkownicy spędzają czasu na danej stronie?   Dlaczego jedną stronę wyświetlają przez 3 sekundy, a inną przez kilka minut? Dogłębna analiza działań użytkowników na stronie może naświetlić problemy, o których wcześniej istnienia nie zdawano sobie sprawy.

Wsparcie posprzedażowe to istotny czynnik, który sprawia, że klienci czują się związani z platformą. Ważne, żeby użytkownicy nie otrzymywali tylko produktu, a coś więcej. To ,,coś więcej”, nie tylko w sensie produktowym da poczucie opieki, jak w sklepie stacjonarnym.


Wydajność platformy. Nie jest istotna przy sprzedaży kilku produktów w niewielkiej ilości, jest to natomiast kluczowa, gdy sklep się rozwija. Użytkownicy mając do wyboru nieskończoną ilość sklepów on-line nie będą korzystać z takiej platformy, która jest powolna, zacina się i nie daje rady z przepracowaniem gigabajtów danych.

Wielojęzyczność i wielowalutowość. Jeśli sklep jest on-line znaczy, że można znaleźć produkty będąc gdziekolwiek na świecie. Dlaczego nie otworzyć się na nowych potencjalnych klientów i zmodyfikować platformę pod tym kątem?

Integracja. Płatność przelewem, po odebraniu zamówienia, BLIK-iem, poprzez aplikację, etc. E-platforma powinna ułatwiać proces zakupowy, sprawić, że będzie on szybki
i bezproblemowy. Możliwości dostawy, także powinny być rozbudowane. Integracja z różnymi sieciami partnerskimi, tym samym ułatwienie procesu zakupowego, to ważny element przy prowadzeniu dobrego sklepu internetowego.

Działania w e-commerce są dla wielu osób idealnym, czasem jedynym możliwym sposobem na start firmy. Ograniczone koszty początkowe przy nieograniczonym rynku potencjalnych kupców stanowią najlepsze rozwiązanie na początek własnego biznesu. Również wiele firm o już ustabilizowanej pozycji na rynku nie może przejść obojętnie wobec tego rozwiązania, jeżeli chce utrzymać swoją renomę i rozpoznawalność. Dlatego stałe rozwijanie platformy e-commerce i obserwacja rynku jest tak ważna.

 

Korzyści

  • obniżenie kosztów – niższe koszty outsourcingu w porównaniu z utrzymywaniem własnego zespołu programistycznego i tworzeniem własnego rozwiązania; dostarczenie wydajnej platformy do dalszej rozbudowy według potrzeb;
  • pełna integracja ERP – platforma jest przygotowana do wprowadzenia mechanizmów integracji i synchronizacji danych z dowolnymi systemami ERP oraz systemami zewnętrznymi, np. płatności
  • elektroniczne, aplikacje przewoźników, systemy zarządzania przedsiębiorstwem, systemy dostawców, serwisy konkurencji, itd;
  • skrócenie czasu realizacji zamówienia – dzięki integracji z systemami ERP oraz zewnętrznymi systemami zarządzania czas realizacji zamówienia ulega znacznemu skróceniu;
  • zmniejszenie ilości błędów w zamówieniach – integracja z systemami zarządzania pozwala na pełną automatyzacje obsługi zamówień. Eliminując czynnik ludzki minimalizujemy szanse na pomyłkę w zamówieniu;
  • zarządzanie wieloma sklepami – platforma NetCorner pozwala zarządzać dowolną ilością różnych sklepów internetowych z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dzięki temu można obniżyć koszty administracyjne oraz zwiększyć kontrole nad asortymentem;
  • lepsza widoczność w wyszukiwarkach – Sklep NetCorner jest skonstruowany w taki sposób aby jak najszybciej uzyskać czołowe pozycje w wyszukiwarkach;
  • zwiększona szybkość działania sklepu – dzięki zastosowanym wielopoziomowym mechanizmom cache oraz nowoczesnym silnikom indeksującym dane, czas generowania strony został skrócony do minimum;
  • obsługa dowolnego ruchu internetowego – dzięki zastosowaniu mechanizmu load balancing, czyli równoważenia obciążenia, platforma NetCorner może obsłużyć dowolny ruch internetowy generowany przez użytkowników sklepu internetowego bez utraty wydajności;
  • indywidualne podejście – jako producent mamy nieograniczoną możliwość dopasowywania wszystkich elementów sklepu do potrzeb klienta. Dzięki temu zyskujecie Państwo idealne „szyte na miarę” rozwiązanie;
  • bezpieczeństwo – Nawiązując współprace zostajecie Państwo objęci opieką najlepszych specjalistów firmy Komputronik pomagających na każdym etapie współpracy.

Funkcjonalności

  • Komunikacja B2B – NetCorner można wykorzystać jako platformę B2B do komunikacji z siecią franczyzową, klientami hurtowymi czy też biznesowymi. Do głównych opcji B2B należą: możliwość zdefiniowania dowolnej ilości kategorii cenowych dla różnych grup odbiorców, indywidualne rabatowanie oraz przypisywanie klienta do konkretnego opiekuna handlowego;
  • zaawansowane opcje zamówienia – możliwe jest zdefiniowanie listy metod dostarczenia towaru do klienta, rodzajów opakowań, typów dokumentów sprzedaży oraz sposobów płatności. Klient ma możliwość utworzenia listy nabywców i odbiorców towaru, dzięki czemu nie ma konieczności tworzenia wielu kont jeśli występuje w imieniu większej ilości podmiotów;
  • prezentacja oferty – Produkt w sklepie NET Corner można prezentować na wiele sposobów. Istnieją dedykowane boxy reklamowe, takie jak promocje dnia, bestseller, najpopularniejsze i wiele innych. Można również wyświetlać dodatkowe boxy z produktami powiązanymi, produktami dedykowanymi, najczęściej kupowanymi.
  • wielojęzyczność i wielowalutowość – możliwość uruchomienia dowolnej ilości wersji językowych w jednej instalacji – klienci mogą się swobodnie przełączać pomiędzy nimi;
  • komunikacja z klientem – wyświetlanie newsów na stronie, mechanizm dodawania ocen i komentarzy pod produktami, panel serwisowy do zgłaszania i śledzenia postępów reklamacji, mailing;
  • bezpieczeństwo transakcji – System został wyposażony w obsługę bezpiecznego połączenia. Dzięki czemu informacje o kliencie i transakcjach są szyfrowane. Zostały również wprowadzone zabezpieczenia przed popularnymi atakami internetowymi;
  • integracja z porównywarkami cenowymi – możliwość dostosowania do praktycznie każdej nowej porównywarki cenowej;
  • obsługa dowolnej ilości magazynów / salonów – klient za każdym razem jest informowany o stanach magazynowych i dostępności np. w określonym mieście w kraju;
  • obsługa magazynów zewnętrznych dostawców – możliwość prezentacji oferty, której nie mamy w tej chwili na swoim magazynie, ale możemy ją w dowolnej chwili poszerzyć.
  • Kanały sprzedaży
  • Unikalne na polskim rynku rozwiązanie pozwalające na tworzenie i zarządzanie wieloma sklepami pod osobną marką, różną polityką cenową i z odmiennym asortymentem z poziomu jednego panelu administratora.
  • Kanały sprzedaży dają możliwość budowania wielu sklepów na jednej licencji bez konieczności ponoszenia kosztów zakupu dodatkowego oprogramowania i sprzętu.
  • Mechanizm ten pozwala również na wdrażanie i kompleksowe zarządzenie sklepami franczyzowymi oraz afiliacyjnymi (zamieszczanymi na partnerskich stronach tematycznych)
  • Funkcjonalność kanałów sprzedaży daje rozlegle możliwości rozgraniczania parametrów pomiędzy poszczególne sklepy. Można, między innymi, osobno zarządzać cennikami, produktami, zgłoszeniami serwisowymi, powierzchniami reklamowymi czy dostępnością banerów.
  • Dzięki funkcji nadawania uprawnień to klient decyduje o tym do jakich zasobów mają dostęp franczyzobiorcy oraz pozostali użytkownicy sklepu.

https://www.komputronikbiznes.pl/oferta/oprogramowanie/e-commerce/

***

Komputronik Biznes Sp. z o.o. to integrator rozwiązań na rynku IT, oferujący doradztwo i kompleksową obsługę przedsiębiorstw i instytucji. Opracowuje i realizuje plany kompleksowej informatyzacji, w tym modernizacji już istniejących systemów informatycznych. Komputronik Biznes posiada 6 filii w największych polskich miastach i skupia zespół stu kilkudziesięciu doświadczonych doradców, inżynierów i techników w całej Polsce. Spółka wchodzi w skład struktury Grupy Kapitałowej Komputronik SA.

 

 

Kontakt dla mediów:

Aleksander Rosa

 

PROJECT MANAGER

Q&A COMMUNICATIONS

E: ALEKSANDER.ROSA@QACOMMUNICATIONS.COM

 

Wiadomości firmowe Komputronik Biznes wspiera działania na rzecz cyberbezpieczeństwa

Komputronik Biznes wspólnie z Izbą Gospodarczą Wodociągi Polskie, kancelarią Domański Zakrzewski Palinka oraz firmą Davidson consulting organizuje konferencję o kluczowych zagadnieniach dotyczących bezpieczeństwa IT. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Komputronik Biznes podjął współpracę w zakresie IT z marką 4F

Komputronik Biznes rozpoczął niedawno współpracę z polską firmą odzieżową OTCF - właścicielem marki 4F. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Komputronik Biznes wspiera działania na rzecz cyberbezpieczeństwa

Komputronik Biznes wspólnie z Izbą Gospodarczą Wodociągi Polskie, kancelarią Domański Zakrzewski Palinka oraz firmą Davidson consulting organizuje konferencję o kluczowych zagadnieniach dotyczących bezpieczeństwa IT. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Komputronik Biznes podjął współpracę w zakresie IT z marką 4F

Komputronik Biznes rozpoczął niedawno współpracę z polską firmą odzieżową OTCF - właścicielem marki 4F. czytaj więcej

News Dlaczego warto wybrać telefon z obsługą 5G. Sprawdzamy wady i zalety

Dzisiaj na rynku znajdziemy najnowocześniejsze telefony, które wyróżniają się obsługą nowości technologicznych w tym komunikacyjnych. Najnowocześniejszy standard 5G zastępuje 4G/LTE i sprawia, że jeszcze wygodniej możemy korzystać dzisiaj z Internetu, ale połączeń telefonicznych. Na rynku producenci oferują jednak wciąż telefony zarówno z 4G LTE jak i przystosowane do sieci 5G. O tym czym ta sieć jest, jakie telefony możemy wybrać z obsługą 5G oraz jakie ta sieć ma wady i zalety – odpowiadamy w poniższym materiale. Zapraszamy do lektury. czytaj więcej

News Zawody przyszłości w branży IT – znajdź swoją ścieżkę kariery

Jeśli myślisz o zmianie branży i kuszą Cię zarobki oraz możliwości w IT, poznaj kilka popularnych zawodów. Specjaliści z tej branży to nie tylko programiści. Cenne kompetencje to również umiejętności „miękkie”, które mają m.in. marketingowcy, osoby pracujące w HR lub działach wsparcia, handlowcy, a nawet prawnicy. czytaj więcej

News SMS i email marketing - spraw, aby oferta dotarła do właściwych Klientów

Mogłoby się wydawać, że ze względu na długi staż (email ma już ponad 40 lat, a SMS liczy sobie prawie 30 lat) obie te formy marketingu wychodzą już z użytku, zastąpione nowocześniejszymi odpowiednikami. W rzeczywistości jednak to wciąż bardzo skuteczne sposoby na dotarcie do Klientów. W niniejszym tekście przyjrzymy się im nieco bliżej. czytaj więcej

News Alternatywa dla poczty? Nadanie paczek kurierem!

Według opublikowanego w 2017 roku raportu "e-commerce w Polsce w 2017 roku, Gemius dla e-Commerce Polska" dostawa kurierem do domu albo do pracy (w której spędzamy często więcej czasu niż w domu, szczególnie w godzinach pracy kuriera) była najczęściej wybieraną spośród różnych form dostawy, na którą decydowało się 82% Polaków kupujących w sieci. Tych Polaków jest zresztą też coraz więcej. Według raportu Geminusa w 2017 roku przynajmniej jednego zakupu on-line dokonało 54% internautów, co było wzrostem o 6 pkt procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. A według najnowszej wersji raportu w 2019 roku było ich już 62%, co jest wzrostem o kolejne 8 pkt procentowych w ciągu dwóch lat! czytaj więcej