Wiadomości firmowe

Centrala telefoniczna online - od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie?

06.02.2023
Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, na pewno zastanawiasz się jakie narzędzia wprowadzić do swojej firmy, aby jak najlepiej przygotować odpowiednie środowisko pracy dla swoich pracowników z Biura Obsługi Klienta. W tym celu warto poznać możliwości i funkcje, jakie posiada centrala telefoniczna online.

Planując utworzenie Działu Obsługi Klienta w swojej firmie, często pierwszą myślą jest to, żeby kupić kilka telefonów komórkowych w abonamencie i udostępnić je swoim pracownikom. Niestety taki ruch nie dość, że nie jest opłacalny dla firmy, bo dodatkowo tracimy możliwość koordynowania ich pracy. Najlepszym rozwiązaniem dla nawet małego przedsiębiorstwa jest wdrożenie systemu chmurowego, jakim jest centrala telefoniczna online.

Centrala telefoniczna online ma wiele zalet. Od możliwości monitorowania pracy konsultantów, ich dostępności po ustawianie uprawnień, nagrywanie rozmów i możliwość pracy zdalnej (tak, centrala telefoniczna online działa z każdego miejsca, nie tylko w biurze). Od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie? Odpowiadamy.
 

Centrala telefoniczna online - co to takiego?

W pierwszej kolejności wytłumaczmy sobie czym jest centrala telefoniczna online. Jak wiadomo, w każdej firmie, która w mniejszym lub w większym stopniu kładzie nacisk na telefoniczną obsługę klienta potrzebny jest odpowiedni system lub narzędzia. Owszem, teraz stają się modne wszelkiego rodzaju chaty i zamawianie połączeń poprzez widget na www, ale minie jeszcze sporo czasu zanim tradycyjny, telefoniczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta zostanie wyparty przez inne narzędzia - o ile w ogóle będzie to miało miejsce. 

Kiedy myślimy o infolinii, od razu wyobrażamy sobie wielkie call center czy kosztowne serwerownie, o których małe firmy mogą tylko pomarzyć. Centrala telefoniczna online to młodsza siostra tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych i zarazem ukłon w stronę małych firm. Centrala telefoniczna online jest dostępna dla każdej branży i nawet najmniejszych firm. Do jej obsługi nie potrzebujemy niczego innego poza telefonem, komputerem lub laptopem i dostępem do Internetu

Centrala telefoniczna online dostępna jest z każdego miejsca - wystarczy podłączenie do sieci. Nie ważne czy pracujesz w pociągu, w kawiarni czy w domu. Możesz swobodnie kontaktować się ze swoimi klientami i profesjonalnie zarządzać każdym z połączeń. Centrala telefoniczna online daje firmie wiele możliwości, a posiadanie jednego, głównego numeru telefonu z funkcją kolejkowania połączeń czy podstawowym menu głosowym podnosi prestiż firmy i wzbudza zaufanie klientów.
 

Centrala telefoniczna online - od czego zacząć?

Centrala telefoniczna online jest powszechnie występującą na rynku telekomunikacyjnym usługą, którą można zamówić od operatorów specjalizujących się w usługach biznesowych. Jednym z nich jest Telestrada S.A., która na przestrzeni lat i doświadczeń w swojej ofercie zgromadziła szereg inteligentnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla każdej branży. 

Jeżeli jesteś zainteresowany wdrożeniem usługi, jaką jest centrala telefoniczna online, koniecznym będzie poznanie rynku i sprawdzenie ofert operatorów. Na co warto zwrócić uwagę? Poza kluczowym czynnikiem, jakim zwykle jest cena usługi, naszym zdaniem najważniejszym aspektem jest liczba proponowanych rozwiązań, poziom wiedzy jakim dysponuje operator i dostępność specjalistów. Zdarza się, że operatorzy, jak np. Telestrada S.A. udostępniają środowisko testowe swoich usług i całkowicie za darmo można przetestować wszystkie funkcje, na jakich oparta jest centrala telefoniczna online.

Centrala telefoniczna online - przetestuj przez 30 dni za darmo!

Centrala telefoniczna online brzmi jak skomplikowane narzędzie, którego boją się wszyscy przedsiębiorcy, a jest wręcz przeciwnie. Coraz więcej nawet najmniejszych firm decyduje się na profesjonalne rozwiązania komunikacyjne i wdrożenie systemu, który jest wbrew pozorom tańszym rozwiązaniem, niż telefony komórkowe z abonamentami dla każdego z pracowników. Centrala telefoniczna jest prosta w obsłudze, dostępna z każdego miejsca i posiada wiele funkcji, które można stale modyfikować, m.in. kolejkowanie połączeń, zapowiedzi głosowe, menu głosowe, kampanie SMS, nagrywanie rozmów, statystyki i raporty, IVR, itd. 

Centrala telefoniczna online może działać też w usłudze internetowej, czyli VoIP. Jeżeli zdecydujesz się na tego rodzaju rozwiązanie, będziesz mógł zapomnieć o wysokich rachunkach telekomunikacyjnych. Centrala telefoniczna online działająca w technologii VoIP oferuje o wiele lepszą jakość rozmów i tańsze rozmowy, bo nośnikiem przekazów głosowych jest Internet, a nie nadajniki telekomunikacyjne. 

 

>> Zainteresowała Cię centrala telefoniczna online z VoIP? Przeczytaj koniecznie artykuł: Wirtualna Centrala z VoIP - bezpieczna infolinia dla twojej firmy

 

Centrala telefoniczna online - wdrożenie

Wdrożenie systemu jakim jest centrala telefoniczna online jest niezwykle proste. Na przykładzie operatora Telestrada S.A. odbywa się to tak:

  1. Zamawiasz kontakt ze specjalistą poprzez formularz kontaktowy na www.telestrada.pl lub kontaktujesz się z operatorem telefonicznie.

  2. Po krótkim wywiadzie otrzymujesz dostosowane pod potrzeby swojej firmy środowisko testowe centrali i przez 30 dni testujesz jej możliwości bez opłat.

  3. Kiedy już wiesz z jakich funkcji twoja firma będzie korzystać otrzymujesz ofertę i podpisujesz umowę na te usługi, które faktycznie są ci potrzebne.

Nie jest problemem, jeżeli posiadasz już numer telefonu, który chcesz, żeby był numerem głównym twojej firmy. Telestrada S.A. zajmie się przekierowaniem, żeby zamówiona centrala telefoniczna online mogła działać na numerze, jakim chcesz. Jeżeli nie masz takiego numeru, to możesz skorzystać z dostępnej puli numerów operatora lub z puli z numerami premium, tzw. Złotymi Numerami. 

Tak właśnie wygląda cały proces techniczny po stronie operatora i dostarczenia usługi. Teraz w twojej kwestii będzie już zorganizowanie pracy swoim pracownikom. Jeżeli twój zespół będzie potrzebował szkolenia narzędziowego, to specjaliści Telestrada S.A. są zawsze do dyspozycji. Co jest bardzo ważne, decydując się na ofertę tego operatora otrzymujesz dedykowanego opiekuna biznesowego, który od podstaw będzie znał twój model systemu i zawsze będzie do twojej dyspozycji, jeśli będziesz potrzebować pomocy. To niezwykle cenna zaleta tego operatora. 

Wiadomości firmowe Wszystko co musisz wiedzieć przed wdrożeniem VoIP w swojej firmie

Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno docenisz mobilność i obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zastosowanie technologii VoIP ma wiele innych zalet, ale też nie jest dla każdego. W przypadku, gdy Twoja firma obsługuje dużą ilość połączeń przychodzących, ale również komunikacja wewnętrzna potrzebuje sprawnego i bezkosztowego rozwiązania telekomunikacyjnego to warto skorzystać z technologii VoIP. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wszystko co musisz wiedzieć przed wdrożeniem VoIP w swojej firmie

Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno docenisz mobilność i obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zastosowanie technologii VoIP ma wiele innych zalet, ale też nie jest dla każdego. W przypadku, gdy Twoja firma obsługuje dużą ilość połączeń przychodzących, ale również komunikacja wewnętrzna potrzebuje sprawnego i bezkosztowego rozwiązania telekomunikacyjnego to warto skorzystać z technologii VoIP. czytaj więcej

News Wizytówki dla branży IT - zaprojektuj je sam w kreatorze!

Stwórz wyjątkowe wizytówki dla swojej firmy IT w kilka minut! Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i zaprojektuj profesjonalne wizytówki, które wyróżnią Twoją markę! czytaj więcej

News Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?

Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcej

News KSeF Connector - czym jest ta usługa i dlaczego warto ją wdrożyć w swojej firmie?

W erze cyfryzacji kluczowe dla przedsiębiorstw staje się efektywne zarządzanie dokumentacją finansową, zwłaszcza fakturami. Ważną rolę w tej przemianie odgrywa Krajowy System e-Faktur (KSeF) – platforma opracowana przez Ministerstwo Finansów. KSeF umożliwia wystawianie i odbieranie faktur w formie elektronicznej, rewolucjonizując dotychczasowe metody pracy z dokumentami finansowymi. Platforma KSeF odpowiada na potrzebę usprawnienia procesów związanych z fakturami, oferując bezpieczne i standaryzowane środowisko dla elektronicznych dokumentów finansowych. Jest to system umożliwiający wystawianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML, zgodnych ze strukturą logiczną e-Faktury. Takie ustrukturyzowane dokumenty umożliwiają automatyczne przetwarzanie i analizę danych, co jest kluczowe dla efektywności operacyjnej. KSeF został wprowadzony jako opcjonalne rozwiązanie, dając przedsiębiorcom możliwość wyboru między nowym systemem a tradycyjnymi metodami. W przyszłości jednak planuje się, by KSeF stał się obowiązkowym standardem. Faktury w ramach tego systemu można wystawiać za pomocą narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów lub za pomocą komercyjnych oprogramowań, co zapewnia elastyczność dostosowania do różnych potrzeb biznesowych. Wdrażanie KSeF to odpowiedź na globalne tendencje cyfryzacji i zwiększania bezpieczeństwa w obrocie dokumentami. To krok ku przyszłości w obszarze elektronicznych dokumentów finansowych, który wpisuje się w globalne trendy digitalizacji biznesu. W kontekście KSeF, KSeF Connector to narzędzie ułatwiające integrację obecnych systemów księgowych firm z nowym systemem e-faktur. To rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą sprawnie zarządzać elektronicznymi dokumentami finansowymi i płynnie przejść do nowego systemu. czytaj więcej