Centrala telefoniczna online - od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie?
Planując utworzenie Działu Obsługi Klienta w swojej firmie, często pierwszą myślą jest to, żeby kupić kilka telefonów komórkowych w abonamencie i udostępnić je swoim pracownikom. Niestety taki ruch nie dość, że nie jest opłacalny dla firmy, bo dodatkowo tracimy możliwość koordynowania ich pracy. Najlepszym rozwiązaniem dla nawet małego przedsiębiorstwa jest wdrożenie systemu chmurowego, jakim jest centrala telefoniczna online.
Centrala telefoniczna online ma wiele zalet. Od możliwości monitorowania pracy konsultantów, ich dostępności po ustawianie uprawnień, nagrywanie rozmów i możliwość pracy zdalnej (tak, centrala telefoniczna online działa z każdego miejsca, nie tylko w biurze). Od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie? Odpowiadamy.
Centrala telefoniczna online - co to takiego?
W pierwszej kolejności wytłumaczmy sobie czym jest centrala telefoniczna online. Jak wiadomo, w każdej firmie, która w mniejszym lub w większym stopniu kładzie nacisk na telefoniczną obsługę klienta potrzebny jest odpowiedni system lub narzędzia. Owszem, teraz stają się modne wszelkiego rodzaju chaty i zamawianie połączeń poprzez widget na www, ale minie jeszcze sporo czasu zanim tradycyjny, telefoniczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta zostanie wyparty przez inne narzędzia - o ile w ogóle będzie to miało miejsce.
Kiedy myślimy o infolinii, od razu wyobrażamy sobie wielkie call center czy kosztowne serwerownie, o których małe firmy mogą tylko pomarzyć. Centrala telefoniczna online to młodsza siostra tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych i zarazem ukłon w stronę małych firm. Centrala telefoniczna online jest dostępna dla każdej branży i nawet najmniejszych firm. Do jej obsługi nie potrzebujemy niczego innego poza telefonem, komputerem lub laptopem i dostępem do Internetu.
Centrala telefoniczna online dostępna jest z każdego miejsca - wystarczy podłączenie do sieci. Nie ważne czy pracujesz w pociągu, w kawiarni czy w domu. Możesz swobodnie kontaktować się ze swoimi klientami i profesjonalnie zarządzać każdym z połączeń. Centrala telefoniczna online daje firmie wiele możliwości, a posiadanie jednego, głównego numeru telefonu z funkcją kolejkowania połączeń czy podstawowym menu głosowym podnosi prestiż firmy i wzbudza zaufanie klientów.
Centrala telefoniczna online - od czego zacząć?
Centrala telefoniczna online jest powszechnie występującą na rynku telekomunikacyjnym usługą, którą można zamówić od operatorów specjalizujących się w usługach biznesowych. Jednym z nich jest Telestrada S.A., która na przestrzeni lat i doświadczeń w swojej ofercie zgromadziła szereg inteligentnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla każdej branży.
Jeżeli jesteś zainteresowany wdrożeniem usługi, jaką jest centrala telefoniczna online, koniecznym będzie poznanie rynku i sprawdzenie ofert operatorów. Na co warto zwrócić uwagę? Poza kluczowym czynnikiem, jakim zwykle jest cena usługi, naszym zdaniem najważniejszym aspektem jest liczba proponowanych rozwiązań, poziom wiedzy jakim dysponuje operator i dostępność specjalistów. Zdarza się, że operatorzy, jak np. Telestrada S.A. udostępniają środowisko testowe swoich usług i całkowicie za darmo można przetestować wszystkie funkcje, na jakich oparta jest centrala telefoniczna online.
Centrala telefoniczna online - przetestuj przez 30 dni za darmo!
Centrala telefoniczna online brzmi jak skomplikowane narzędzie, którego boją się wszyscy przedsiębiorcy, a jest wręcz przeciwnie. Coraz więcej nawet najmniejszych firm decyduje się na profesjonalne rozwiązania komunikacyjne i wdrożenie systemu, który jest wbrew pozorom tańszym rozwiązaniem, niż telefony komórkowe z abonamentami dla każdego z pracowników. Centrala telefoniczna jest prosta w obsłudze, dostępna z każdego miejsca i posiada wiele funkcji, które można stale modyfikować, m.in. kolejkowanie połączeń, zapowiedzi głosowe, menu głosowe, kampanie SMS, nagrywanie rozmów, statystyki i raporty, IVR, itd.
Centrala telefoniczna online może działać też w usłudze internetowej, czyli VoIP. Jeżeli zdecydujesz się na tego rodzaju rozwiązanie, będziesz mógł zapomnieć o wysokich rachunkach telekomunikacyjnych. Centrala telefoniczna online działająca w technologii VoIP oferuje o wiele lepszą jakość rozmów i tańsze rozmowy, bo nośnikiem przekazów głosowych jest Internet, a nie nadajniki telekomunikacyjne.
>> Zainteresowała Cię centrala telefoniczna online z VoIP? Przeczytaj koniecznie artykuł: Wirtualna Centrala z VoIP - bezpieczna infolinia dla twojej firmy
Centrala telefoniczna online - wdrożenie
Wdrożenie systemu jakim jest centrala telefoniczna online jest niezwykle proste. Na przykładzie operatora Telestrada S.A. odbywa się to tak:
-
Zamawiasz kontakt ze specjalistą poprzez formularz kontaktowy na www.telestrada.pl lub kontaktujesz się z operatorem telefonicznie.
-
Po krótkim wywiadzie otrzymujesz dostosowane pod potrzeby swojej firmy środowisko testowe centrali i przez 30 dni testujesz jej możliwości bez opłat.
-
Kiedy już wiesz z jakich funkcji twoja firma będzie korzystać otrzymujesz ofertę i podpisujesz umowę na te usługi, które faktycznie są ci potrzebne.
Nie jest problemem, jeżeli posiadasz już numer telefonu, który chcesz, żeby był numerem głównym twojej firmy. Telestrada S.A. zajmie się przekierowaniem, żeby zamówiona centrala telefoniczna online mogła działać na numerze, jakim chcesz. Jeżeli nie masz takiego numeru, to możesz skorzystać z dostępnej puli numerów operatora lub z puli z numerami premium, tzw. Złotymi Numerami.
Tak właśnie wygląda cały proces techniczny po stronie operatora i dostarczenia usługi. Teraz w twojej kwestii będzie już zorganizowanie pracy swoim pracownikom. Jeżeli twój zespół będzie potrzebował szkolenia narzędziowego, to specjaliści Telestrada S.A. są zawsze do dyspozycji. Co jest bardzo ważne, decydując się na ofertę tego operatora otrzymujesz dedykowanego opiekuna biznesowego, który od podstaw będzie znał twój model systemu i zawsze będzie do twojej dyspozycji, jeśli będziesz potrzebować pomocy. To niezwykle cenna zaleta tego operatora.