Specjalista na stanowisku data scientist musi posiadać wiele umiejętności z zakresu statystyki, matematyki, ekonometrii, uczenia maszynowego czy programowania. Ponadto powinien znać narzędzia analityczne oraz umieć pracować z bazami danych. Potrzebna jest także wiedza i praktyka biznesowa, aby dobrze rozumieć specyfikę danej branży i konkretne potrzeby klienta. Pozwala to przeprowadzać analizy, które będą miały przełożenie na skuteczność prowadzonego biznesu. Często rozwiązanie danego problemu poprzedzają długie testy mające na celu wybór najlepszego algorytmu. Nie bez znaczenia są także umiejętności miękkie, dzięki którym data scientist jest w stanie sformułować i przekazać uzyskane wnioski w sposób zrozumiały innym członkom organizacji.
Sposób na brak talentów
Specjaliści SAS wskazują, że w przyszłości, w ramach zawodu data science powstaną specjalizacje, takie jak np. data developer, data researcher, data creative, data businessperson. Zawężenie specjalizacji ułatwi firmom pozyskiwanie specjalistów z obszaru analityki, gdyż nie będą oni musieli posiadać aż tak szerokiego wachlarza umiejętności.
Biznes zmaga się z deficytem specjalistów data science m.in. dlatego, że trudno jest znaleźć właściwych kandydatów, którzy posiadaliby zarówno umiejętności techniczne, jak i biznesowe. Jednym z pomysłów na rozwiązanie tego problemu jest tworzenie zespołów składających się z osób o różnych cechach, które wspólnie są w stanie spełnić oczekiwania danej organizacji – mówi Aleksandra Korycka, Senior Human Resources Business Partner w SAS Polska.
Innym sposobem na pozyskanie talentów jest współpraca z uczelniami wyższymi i szkołami, mająca na celu pomoc uczniom i studentom w pozyskaniu umiejętności analitycznych. Przykładowo, firma SAS prowadzi projekt SAS Viya for Learners, w ramach którego zapewnia darmowy dostęp do narzędzi analitycznych do celów edukacyjnych. Oprócz tego edukatorzy mogą skorzystać z materiałów dodatkowych: poradników internetowych, zajęć e-learningowych, dokumentów, a także wsparcia technicznego i konsultacji za pośrednictwem czatu. W Polsce owocem tego typu inicjatywy są certyfikaty „Analityk Statystyczny z Systemem SAS” oraz „Data Scientist z Systemem SAS” wydawany przez SAS studentom Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Współpraca obu organizacji trwa od ponad 20 lat i przyczyniła się do budowania kadr posiadających wysokie kompetencje analityczne. W przypadku młodszych adeptów analityki, nauka przebiega poprzez zabawę. Dla przykładu SAS wraz z kanadyjską szkołą biznesu HEC Montreal opracował grę edukacyjną Cortex. Zadaniem graczy jest stworzenie najlepszego modelu analitycznego, który wykorzystując oprogramowanie do modelowania predykcyjnego pozwoli zebrać środki na rzecz fikcyjnej organizacji charytatywnej.
Bardzo istotnym aspektem pracy specjalisty data science jest dostęp do innowacyjnych i zaawansowanych technologii, a także udział w ciekawych i nowatorskich projektach w różnych branżach i obszarach biznesowych. W SAS tworzymy przyjazne środowisko wspierające kreatywność, innowacyjność i zaangażowanie. O tym, że warto podjąć u nas pracę świadczy fakt, że w tym roku SAS ponownie znalazł się w gronie dziesięciu najlepszych miejsc pracy w Europie i zajął trzecie miejsce w polskiej edycji rankingu Great Place to Work – podsumowuje Joanna Pietrusińska, Senior Manager, Human Resources w SAS.
Informacja o firmie SAS Institute
SAS Institute jest światowym liderem w zakresie analityki biznesowej oraz największym niezależnym dostawcą oprogramowania Business Intelligence. Z rozwiązań SAS korzysta na świecie ponad 83 000 firm i instytucji w 148 krajach, w tym 96 przedsiębiorstw z pierwszej setki listy 2017 Fortune Global 500. Firma istnieje od 1976 r. i zatrudnia ponad 14 000 pracowników. W Polsce SAS Institute działa od 1992 r. i jest wiodącym dostawcą zaawansowanej analityki i BI. Rozwiązania i oprogramowanie SAS adresowane są do wszystkich sektorów gospodarki, m.in. bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, energetyki, nauki, ochrony zdrowia, farmacji, przemysłu, handlu oraz sektora administracji publicznej. www.sas.com/poland
News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media
Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcejNews Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog
Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcejNews Najczęstsze błędy w ochronie przeciwpożarowej i jak ich unikać
Ochrona przeciwpożarowa jest kluczowym elementem zapewnienia bezpieczeństwa w każdym budynku, zarówno mieszkalnym, jak i komercyjnym. W obliczu rosnącego ryzyka pożarów, właściwe zabezpieczenia mogą stanowić różnicę między minimalnymi szkodami a katastrofą. Skuteczne systemy ochrony przeciwpożarowej nie tylko chronią życie ludzkie, ale również zabezpieczają mienie oraz pozwalają na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych.Pomimo rosnącej świadomości dotyczącej znaczenia ochrony przeciwpożarowej, wiele budynków wciąż cierpi z powodu podstawowych błędów, które mogą mieć poważne konsekwencje. W tym artykule omówimy najczęstsze błędy związane z ochroną przeciwpożarową i podzielimy się praktycznymi poradami, jak ich unikać. Wiedza na temat tych pułapek jest nieoceniona dla każdego, kto chce zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dla siebie i innych. czytaj więcej