Dzięki sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowemu sieć staje się mądrzejsza, prostsza oraz bezpieczniejsza
- Nowe funkcjonalności sieci Cisco wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe pomagają zespołom IT w lepszym przewidywaniu problemów i zrozumieniu procesów, które zachodzą w sieci.
- Od czasu wprowadzenia dwa lata temu, sieć intuicyjna Cisco zmienia sposób, w jaki sieci są tworzone i zarządzane. Firma rozwija tę technologię dzięki integracji wielodomenowej zaprojektowanej tak, aby zapewnić kompleksowe bezpieczeństwo, segmentację oraz jak najlepsze doświadczenia w korzystaniu z aplikacji.
- Cisco dostarcza te nowości poprzez subskrypcje oprogramowania, zapewniając klientom ciągły dostęp do innowacji.
Cisco Live U.S. – San Diego, 14 czerwca 2019 r. – Cisco ogłosiło innowacje w oprogramowaniu, zaprojektowane w celu ułatwienia zarządzania i zabezpieczania sieci. Ponieważ obecnie firmy w coraz większym stopniu inwestują w technologie cyfrowe, zespoły IT muszą podołać rosnącej liczbie zadań. Aby odciążyć specjalistów IT i umożliwić im skupienie się na wdrażaniu innowacji, Cisco zaprezentowało nowe funkcjonalności wykorzystujące technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Dzięki temu mogą oni działać szybciej i rozwijać swoje projekty w oparciu o spersonalizowane informacje o sieci. Cisco przedstawiło ponadto innowacje mające na celu bardziej efektywne zarządzanie użytkownikami i aplikacjami w ramach całej sieci firmowej – od rozwiązań kampusowych oraz WAN, po centra danych i urządzenia brzegowe Internetu rzeczy.
W dzisiejszych realiach biznesowych zespoły IT muszą stawić czoła trudnemu zadaniu. Jak wynika z badania firmy 451 Research, niemal dwie trzecie organizacji zgłasza, że ich działy IT mają problemy z rosnącą liczbą zadań, natomiast wzrost zatrudnienia w działach technologicznych jest przewidywany jedynie w ok. 30% przypadków. Jednocześnie, ogromna konkurencja sprawia, że nigdy wcześniej presja na IT, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia cyfrowe, nie była tak duża. Realizowanie potrzeb biznesowych przy wykorzystaniu ograniczonych często zasobów wymaga innowacyjnej automatyzacji sieci i narzędzi analitycznych zasilanych przez dane oraz wspartych przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.
Cisco, lider rozwiązań sieciowych i bezpieczeństwa, gromadzi jedne z najbardziej kompletnych i bogatych w kontekst zbiorów danych telemetrycznych na rynku IT. Teraz firma wykorzystuje nowe software’owe funkcje sieciowe, zaprojektowane, aby spożytkować zanonimizowane i zagregowane dane. Wykorzystując 35 lat doświadczenia w budowaniu sieci na całym świecie, Cisco może tworzyć bardziej inteligentne rozwiązania, które umożliwiają efektywniejszą pracę zespołów IT.
Nowe funkcjonalności dają zespołom IT korzyści, takie jak:
- Większa widoczność sieci: Nie ma dwóch takich samych sieci. Środowiska sieciowe wciąż się zmieniają. Cisco nieprzerwanie zbiera istotne informacje z sieci lokalnych oraz koreluje je z połączonymi, zanonimizowanymi zbiorami danych, aby stworzyć indywidualne obrazy sieci. Mogą one wciąż uczyć się i adaptować, wraz ze zmieniającą się liczbą urządzeń, użytkowników, aplikacji oraz ewolucją całych środowisk.
- Lepsze wnioski: Złożoność sieci rośnie ponad ludzką zdolność do jej zrozumienia. Cisco wykorzystuje uczenie maszynowe do korelacji ogromnej liczby danych pochodzących z sieci, aby odkryć zderzenia, które będą miały na nią największy wpływ w przyszłości. Pozwala to na odkrycie trendów i wzorców, przez co działy IT mogą lokalizować problemy zanim staną się one zagrożeniem.
- Skuteczne działania: Cisco wykorzystuje algorytmy rozumowania maszynowego (ang. machine reasoning) oraz zautomatyzowany przepływ informacji, aby wykonać logicznie po sobie następujące kolejne kroki prowadzące do rozwiązania problemu. Pomaga to zespołom IT w lokalizowaniu problemów i podatności, analizowaniu przyczyn ich wystąpienia i wdrażaniu działań naprawczych szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
„Biorąc pod uwagę tempo zmian, różnorodność i ewolucję środowisk IT, dokładamy wszelkich starań, aby upraszczać nasze rozwiązania. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe umożliwiają firmom skuteczne rozpoznanie, które problemy należy traktować priorytetowo, dzięki czemu mają one szansę działać w bardziej zwinny i proaktywny sposób. Oczywiście będzie to także miało znaczący wpływ na operacje sieciowe i zespoły IT, które je prowadzą” – powiedział Scott Harrell, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Enterprise Networking Business. „W Cisco będziemy wykorzystywać mechanizmy automatyzacji i sztuczną inteligencję do przygotowania naszych sieci i pracowników na przyszłe wyzwania" – dodał Scott Harrell.
Redukcja złożoności infrastruktury dzięki sieci wielodomenowej
Aby pomóc klientom uprościć złożoność nowoczesnych systemów informatycznych, Cisco tworzy architekturę, która obejmuje każdą dziedzinę sieci intuicyjnej - kampus, oddział, sieć WAN, Internet rzeczy, centrum danych i chmurę. Co więcej, firma przygotowała usługi zoptymalizowane pod kątem unikalnych potrzeb każdego rodzaju sieci. Obecnie Cisco wprowadza nowe rozwiązania integrujące, dzięki którym użytkownicy uzyskują bezpieczne, spójne doświadczenia bez względu na to, gdzie, kiedy i w jaki sposób łączą się z siecią. Nowe integracje pozwalają na:
- Segmentację sieci: Integracja Cisco SD-Access z Cisco SD-WAN i Cisco ACI (Application Centric Infrastructure) ułatwia zespołom IT konsekwentne autoryzowanie, a także przyłączanie użytkowników i urządzeń oraz segmentację w sieciach kampusowych, oddziałach, centrach danych i chmurze, nawet w przypadku zmiany użytkowników i aplikacji. Dzięki temu, dział IT jest w stanie zabezpieczyć się przed nieautoryzowanym dostępem do poufnych danych i krytycznych aplikacji.
- Poprawę doświadczeń w stosowaniu aplikacji: Od teraz Cisco automatycznie przekazuje wymagania dotyczące aplikacji pomiędzy centrum danych a WAN, umożliwiając sieci wybranie najlepszej ścieżki i ustalenie priorytetów ruchu, nawet w przypadku przeniesienia lub zmiany programu. Dzięki temu zespoły IT mogą dynamicznie zwiększać wydajność aplikacji w całym przedsiębiorstwie i oddziale.
- Powszechne bezpieczeństwo: Jako lider w branży cyberbezpieczeństwa, Cisco wykorzystuje swoje innowacje w tej dziedzinie w pozostałych obszarach działalności. Rozszerzając możliwość wykrywania zagrożeń w zaszyfrowanym ruchu na chmury publiczne oraz chroniąc oddział, kampus i sieć WAN przed cyfrowymi niebezpieczeństwami, Cisco zapewnia klientom kompleksowe zabezpieczenia, których potrzebują.
Ekosystem Cisco napędza innowacyjność rynku
W miarę jak sieć staje się coraz bardziej programowalna, ekosystem partnerów i programistów firmy Cisco ma kluczowe znaczenie dla wspierania innowacji. Aby pomóc organizacjom nadążyć za postępującym tempem zmian, Cisco DevNet, program developerski firmy, wprowadził wspierane przez społeczność IT modyfikacje mające na celu zwiększenie przystępności technologii sieciowych. Obejmują one zasoby deweloperskie z obszaru uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji wraz z przykładami wykorzystania, aby móc uruchomić nowe aplikacje; bazę wiedzy Cisco DevNet Automation Exchange, która zawiera skatalogowane repozytorium kodu dla wszystkich poziomów automatyki sieciowej oraz platformę Cisco DNA Center Platform, która pomaga zarówno profesjonalistom sieciowym, jak i twórcom oprogramowania budować nowe aplikacje i integracje.
Dostępność, licencjonowanie i usługi
- Cisco AI Network Analytics będzie standardową częścią Cisco DNA Assurance i będzie powszechnie dostępna latem 2019 roku w następnej wersji Cisco DNA Center. Funkcje Cisco AI Network Analytics zostaną włączone do poziomu licencjonowania oprogramowania Cisco DNA Advantage.
- Integracje wielodomenowe będą ogólnie dostępne latem 2019 roku, w następnej wersji Cisco DNA Center. Zostaną włączone do poziomu licencjonowania oprogramowania Cisco DNA Advantage.
- Usługi Customer Experience dla rozwiązań Cisco DNA przyśpieszają wdrożenie sieci intuicyjnej nowej generacji, jednocześnie redukując ryzyko oraz zakłócenia. Portfolio usług Cisco Customer Experience łączy wiedzę ekspercką, zbiór najlepszych praktyk oraz innowacyjne narzędzia, które pomagają klientom pewniej przejść proces zmiany. Umożliwia im także przyśpieszenie opracowywania i wdrażania innowacji, utrzymanie przewagi konkurencyjnej oraz szybszy zwrot z inwestycji.
Dodatkowe zasoby:
- Wpis na blogu: Kolejny krok na drodze do sieci intuicyjnej (Scott Harrell)
- Wpis na blogu: Analityka sieci Cisco AI: Sprawić, aby sieć była mądrzejsza i prostsza w zarządzaniu (Anand Oswald)
- Przegląd rozwiązań Cisco DNA Assurance
- Rzut oka na integrację multidomenową Cisco (https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/data-center-virtualization/application-centric-infrastructure/at-a-glance-c45-741877.pdf)
- Wideo: Przykład wykorzystania analityki sieciowej Cisco AI Network Analytics
O Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) to światowy lider technologiczny zapewniający działanie Internetu od 1984 r. Pracownicy, partnerzy i produkty Cisco pomagają społeczeństwom łączyć się w bezpieczny sposób i już dziś korzystać z cyfrowych możliwości jutra. Dowiedz się więcej na www.newsroom.cisco.com. Cisco i logo Cisco to zastrzeżone znaki towarowe należące do Cisco i/lub jego podmiotów zależnych w U.S. i innych krajach. Pełna lista znaków towarowych Cisco dostępna jest pod adresem: www.cisco.com/go/trademarks. Znaki towarowe firm trzecich są ich własnością. Użycie słowa partner nie oznacza stosunku partnerstwa pomiędzy Cisco i inną firmą.
Kontakt: Łukasz Dąbrowski | ldabrows@cisco.com | tel.: 795 03 12 02
Wiadomości firmowe Cisco bezpiecznie łączy wymagające środowiska IoT i zdalne lokalizacje
• Cisco rozszerza sieć intuicyjną na najbardziej wymagające środowiska pracy; od zakładów chemicznych i rafinerii, po kopalnie.• Cisco prezentuje wzmocnione przełączniki przemysłowe, punkty dostępowe oraz routery odporne na działanie wody, kurzu oraz inne ekstremalne warunki pracy.
• Cisco utrzymuje globalny ekosystem partnerów i deweloperów, takich jak Emerson, aby wprowadzać innowacje w platformach sieciowych. czytaj więcej
Wiadomości firmowe Cisco ujednolica narzędzia do współpracy i usprawnia ich działanie mechanizmami sztucznej inteligencji
• Ujednolicenie portfolio rozwiązań do współpracy ułatwi pracę użytkownikom i działom IT.• Komunikator Cisco Jabber zostanie uzupełniony o funkcje podobne do tych, jakie posiada Webex Teams.
• Informacje na temat uczestników spotkania dostarczane przez mechanizmy sztucznej inteligencji będą dostępne w ramach portfolio rozwiązań do współpracy Cisco. Wcześniej funkcja People Insights była dostępna jedynie w aplikacji Webex Meetings.
czytaj więcej
Wiadomości firmowe Cisco bezpiecznie łączy wymagające środowiska IoT i zdalne lokalizacje
• Cisco rozszerza sieć intuicyjną na najbardziej wymagające środowiska pracy; od zakładów chemicznych i rafinerii, po kopalnie.• Cisco prezentuje wzmocnione przełączniki przemysłowe, punkty dostępowe oraz routery odporne na działanie wody, kurzu oraz inne ekstremalne warunki pracy.
• Cisco utrzymuje globalny ekosystem partnerów i deweloperów, takich jak Emerson, aby wprowadzać innowacje w platformach sieciowych. czytaj więcej
Wiadomości firmowe Cisco ujednolica narzędzia do współpracy i usprawnia ich działanie mechanizmami sztucznej inteligencji
• Ujednolicenie portfolio rozwiązań do współpracy ułatwi pracę użytkownikom i działom IT.• Komunikator Cisco Jabber zostanie uzupełniony o funkcje podobne do tych, jakie posiada Webex Teams.
• Informacje na temat uczestników spotkania dostarczane przez mechanizmy sztucznej inteligencji będą dostępne w ramach portfolio rozwiązań do współpracy Cisco. Wcześniej funkcja People Insights była dostępna jedynie w aplikacji Webex Meetings.
czytaj więcej