PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce. W sumie, jak wynika z badań - oba te rozwiązania mają ponad 90 procent rynku! Dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce w Polsce przede wszystkim liczy się wydajność i bezpieczeństwo działania ich sklepów. To najważniejsze wnioski z badania polskiego rynku e-commerce, które przeprowadziła firma hostingowa Linuxpl.com.
Grupa respondentów przebadana przez Linuxpl.com składała się z 287 osób, w tym właścicieli sklepów i programistów związanych z branżą e-commerce w Polsce. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu br. w ramach prac, które Linuxpl.com prowadził nad stworzeniem nowej oferty hostingowej dla branży e-commerce. W wyniku tego projektu firma stworzyła rozwiązanie PrestaShop BoostTM, zapewniające szybsze działanie PrestaShop i poprawiające bezpieczeństwo sklepów opartych o ten silnik. Przy okazji udało się także ustalić wiele ciekawych faktów na temat polskiego rynku e-commerce.
Najpopularniejsze silniki e-commerce w Polsce
Oprócz PrestaShop i WooCommerce respondenci badania Linuxpl.com najczęściej wskazywali takie silniki, jak Magento oraz Shopper (po 8 proc. wskazań). Wśród odpowiedzi pojawiło się także kilka mniej popularnych rozwiązań, jak ShopGold czy OpenCart. Wskazania nie sumują się do 100 proc. ponieważ ponad połowa przeankietowanych osób ma więcej niż jeden sklep, z których część korzysta z różnych silników.
Jak sklepy poprawiają wydajność działania?
Respondenci wśród najczęściej stosowanych przez siebie mechanizmów służących poprawie wydajności działania ich sklepów wskazywali optymalizację obrazków (65 proc.) i stosowanie innych opcji, które są dostępne w ramach silnika sklepowego (55 proc.). Na dalszych pozycjach pojawiły się: dodatkowy cache obiektowy, np. memcached, redis (50 proc.), minifikacja HTML, JS i CSS (48 proc.) i kompresja GZIP (41 proc.). Najrzadziej stosowane są lazy loading (28 proc.) i CDN (13 proc.). Co ciekawe, 17 proc. respondentów przyznało, że nie zna lub w ogóle nie stosuje tego typu mechanizmów.
Oczekiwania sklepów dot. wydajności i bezpieczeństwa wobec firm hostingowych
Więcej interesujących informacji Linuxpl.com uzyskał prezentując twierdzenia i prosząc o wskazanie, w jakim stopniu respondent się z nimi zgadza. Firma posługiwała się skalą Likerta, zakładającą pytanie w formie - „W jakim stopniu, od 1 do 5, zgadzasz się z poniższym twierdzeniem…”.
I tak, ze stwierdzeniem - „mój sklep jest dobrze zoptymalizowany pod kątem obciążenia i czasu ładowania” - większość pytanych zgodziła się w umiarkowanym stopniu. Niemal pełna zgoda (80 proc.) panowała z kolei ze stwierdzeniem, że „fajnie, jakby firma hostingowa wdrożyła dodatkowe mechanizmy optymalizacji/skrócenia czasu ładowania sklepu”.
Jeszcze więcej osób (90 proc.) uważa, że „ochrona sklepu przed atakami hakerskimi jest bardzo ważna”. Dodatkowo większość respondentów chciałaby, „żeby firma hostingowa zajęła się dodatkowym zabezpieczeniem sklepu” przez wykonywanie takich działań, jak regularny backup, dostęp do certyfikatu SSL, zapewnienie dostępu do dysków SSD i szybszych baz danych.
„Wydajność i bezpieczeństwo to obszary, na których w największym stopniu zależy przedstawicielom polskiej branży e-commerce, co nie może dziwić. Przedstawiciele branży doskonale znają statystyki, które mówią, że sklep, który ładuje się o 5-6 sekund dłużej może tracić nawet 66 proc. konwersji! Zapewnienie bezpieczeństwa klientów to również absolutna podstawa działania serwisów e-commerce” – mówi Artur Pajkert z Linuxpl.com.
Ostatnie pytanie w ankiecie Linuxpl.com dotyczyło czynników, które są najbardziej istotne przy wyborze pakietu hostingowego. Najważniejszy (90 proc. wskazań) okazał się krótki czas ładowania witryny. Drugim z kolei, z 82 proc. poparciem, okazały się automatyczne kopie zapasowe, a trzecim – wysokie kompetencje ludzi pracujących w pomocy technicznej (69 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się ustawienia w zakresie SEO/SEM (50 proc.), darmowy certyfikat SSL (49 proc.), dostęp do Memcached, Redis itp. (38 proc.), a także zaawansowane narzędzia developerskie, jak dostęp SSH czy Git/ SVN (33 proc.), obsługa http/2 (27 proc.) i program partnerski (9 proc.).
PrestaShop Boost – nowa oferta hostingowa i wtyczka na bazie badań
Linuxpl.com wykorzystał zrealizowane badania do stworzenia nowej oferty hostingowej, która jest dedykowana dla sklepów opartych o silnik PrestaShop. Najważniejszą jego cechą jest bardzo duża wydajność, pozwalająca na znacząco szybsze ładowanie serwisu. W testach typu GTMetrix czy PageSpeed Insights sklepy przyspieszyły 3-8 krotnie, a w testach obciążeniowych rozwiązanie okazało się nawet 17-krotnie lepsze od klasycznego hostingu. Aby to osiągnąć, firma opracowała autorską wtyczkę do PrestaShop o nazwie PrestaShop BoostTM, która zapewnia automatyczną optymalizację sklepu.
Dodatkowe informacje na temat badań można znaleźć tutaj: https://linuxpl.com/blog/raport-e-commerce-wyniki-badan-wlascicieli-sklepow/. Z kolei więcej informacji o nowej ofercie Linuxpl.com dla sklepów opartych o PrestaShop jest tutaj: https://linuxpl.com/hosting-prestashop/.
Linuxpl.com świadczy usługi rejestracji domen i hostingu (utrzymania stron www). Firmę wyróżnia profesjonalne wsparcie dla osób zajmujących się hostingiem, zapewniane dzięki obecności administratorów systemowych w helpdesku firmy, a także dobry balans pomiędzy jakością i ceną. Linuxpl.com jest cześć grupy H88, jednej z największych i najszybciej rozwijających się firm webhostingowych w Polsce. Głównym celem grupy H88 jest oferowanie produktów i usług, które pomagają osiągnąć sukcesy w internecie. H88 realizuje ten cel przez swoje wyspecjalizowane marki, do których należą - oprócz Linuxpl.com - także m.in. Domeny.pl, Hekko.pl, czy Kei.pl. Z usług H88 korzysta około 230 tys. klientów.
Wiadomości firmowe Domena .org przejęta za ponad miliard dolarów
Wielkie zmiany dotyczące domeny .org. w światowym internecie. czytaj więcejWiadomości firmowe Phishing największym zagrożeniem w 2020 roku
Serwis Domeny.pl radzi jak rozpoznać i chronić się przed phishingiem. czytaj więcejWiadomości firmowe Stare WAF-y się nie sprawdzają, system H88 ma to zmienić
Grupa H88 stworzyła nowe rozwiązanie WAF do ochrony przed zagrożeniami w sieci czytaj więcejWiadomości firmowe Co nas atakuje w sieci?
Badanie na temat najczęstszych sposobów i źródeł ataków na polskie strony internetowe czytaj więcejWiadomości firmowe Domena .EU staje się globalną
Domeny.pl: obywatele UE będą mogli rejestrować adres .EU bez względu na miejsce zamieszkania. Liczba domen .EU może jednak gwałtownie zmaleć ze względu na brexit. czytaj więcejWiadomości firmowe Certyfikat EV – prosty sposób na ograniczenie phishingu
Domeny.pl: strony z certyfikatem EV prawie nigdy nie są wykorzystywane do kradzieży danych czytaj więcejWiadomości firmowe Linuxpl.com: ważna zmiana w sposobie indeksowania nowych stron internetowych przez Google
Twoja strona nie działa na urządzeniach mobilnych? To w Google raczej się już nie pojawi… czytaj więcejWiadomości firmowe Latem rośnie liczba ataków phishingowych
Dostałeś maila ze swoim hasłem i żądaniem okupu za nieujawnianie nagrania, jak oglądasz strony z filmami pornograficznymi? Nie płać. To phishing! czytaj więcejWiadomości firmowe Domeny.pl: teraz każdy może mieć adres w domenie .UK
Inwestycja w domenę? Właśnie pojawiło się prawie 2 miliony okazji po uwolnieniu domeny .UK czytaj więcejWiadomości firmowe W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .EU
Brexit i troska o bezpieczeństwo spowodowało skurczenie liczby domen europejskich czytaj więcejWiadomości firmowe Domena .org przejęta za ponad miliard dolarów
Wielkie zmiany dotyczące domeny .org. w światowym internecie. czytaj więcejWiadomości firmowe Phishing największym zagrożeniem w 2020 roku
Serwis Domeny.pl radzi jak rozpoznać i chronić się przed phishingiem. czytaj więcejWiadomości firmowe Stare WAF-y się nie sprawdzają, system H88 ma to zmienić
Grupa H88 stworzyła nowe rozwiązanie WAF do ochrony przed zagrożeniami w sieci czytaj więcejWiadomości firmowe Co nas atakuje w sieci?
Badanie na temat najczęstszych sposobów i źródeł ataków na polskie strony internetowe czytaj więcejWiadomości firmowe Domena .EU staje się globalną
Domeny.pl: obywatele UE będą mogli rejestrować adres .EU bez względu na miejsce zamieszkania. Liczba domen .EU może jednak gwałtownie zmaleć ze względu na brexit. czytaj więcejWiadomości firmowe Certyfikat EV – prosty sposób na ograniczenie phishingu
Domeny.pl: strony z certyfikatem EV prawie nigdy nie są wykorzystywane do kradzieży danych czytaj więcejWiadomości firmowe Linuxpl.com: ważna zmiana w sposobie indeksowania nowych stron internetowych przez Google
Twoja strona nie działa na urządzeniach mobilnych? To w Google raczej się już nie pojawi… czytaj więcejWiadomości firmowe Latem rośnie liczba ataków phishingowych
Dostałeś maila ze swoim hasłem i żądaniem okupu za nieujawnianie nagrania, jak oglądasz strony z filmami pornograficznymi? Nie płać. To phishing! czytaj więcejWiadomości firmowe Domeny.pl: teraz każdy może mieć adres w domenie .UK
Inwestycja w domenę? Właśnie pojawiło się prawie 2 miliony okazji po uwolnieniu domeny .UK czytaj więcejWiadomości firmowe W Europie ubywa domen z rozszerzeniem .EU
Brexit i troska o bezpieczeństwo spowodowało skurczenie liczby domen europejskich czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej