Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno docenisz mobilność i obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zastosowanie technologii VoIP ma wiele innych zalet, ale też nie jest dla każdego. W przypadku, gdy Twoja firma obsługuje dużą ilość połączeń przychodzących, ale również komunikacja wewnętrzna potrzebuje sprawnego i bezkosztowego rozwiązania telekomunikacyjnego to warto skorzystać z technologii VoIP. Rozmowy telefoniczne i inne usługi, jak np. telefonia komórkowa lub faks, będą odbierane przez telefonię internetową za pośrednictwem jednej sieci. Dzięki temu można zrezygnować z analogowych rozwiązań, co pozwoli zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale co ważne - podniesie jakość połączeń i komfort pracy.
VoIP - co to jest?
VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) jest często określany jako telefonia internetowa lub telefonia IP. Jest to współczesna alternatywa dla tradycyjnej technologii analogowej opartej na przesyłaniu sygnału w oparciu o nadajniki naziemne ISDN. Do prawidłowego działania telefonii internetowej i do realizacji połączeń potrzebujesz jedynie dostępu do Internetu i nie koniecznie stałego łącza, bo wystarczy Ci łącze bezprzewodowe.
Każde urządzenie VoIPowe z dostępem do Internetu ma swój własny adres IP i za jego pośrednictwem można przesyłać dane tam i z powrotem między urządzeniami końcowymi. Daje to możliwość prowadzenia biznesu w efektywny oraz innowacyjny sposób bez konieczności przeciągania kilometrowego okablowania i stawiania drogiej serwerowni, bo dzięki zintegrowanym serwerom w chmurze, VoIP zachowuje dane w Wirtualnej Centrali, więc o miejsce i bezpieczeństwo nawet najbardziej wrażliwych danych nie musisz się martwić.
Zalety zastosowania technologii VoIP w firmie
Technologia VoIP ma wiele zastosowań i zalet. Na pewno to, na co warto zwrócić uwagę to fakt, że korzystanie z telefonii VoIP jest bardzo łatwe, a samo podłączenie systemu w firmie nie zajmie Ci wiele czasu. Jeżeli zdecydujesz się na zakup usługi w Telestrada S.A., to abonamencie otrzymasz w pełni skonfigurowane urządzenie VoIPowe, które wystarczy podłączyć do Internetu. Możesz też wykorzystać obecnie używane sprzęty i podłączyć je do bramki VoIP, którą tak samo jak pozostałe sprzęty VoIP podłącza się do sieci.
Co zyskujesz dzięki wdrożeniu technologii VoIP w swojej firmie?
Wbrew pozorom wdrożenie technologii VoIP w Twojej firmie może jej przynieść wiele korzyści - od mobilności, obniżenia kosztów po usprawnienie pracy Twoich pracowników.
Wybierając VoIP jako główny system telekomunikacyjny w swojej firmie obniżasz też ryzyko wystąpienia awarii telekomunikacyjnych praktycznie do zera przez fakt, że VoIP działa w chmurze, a za poprawność działania serwerów odpowiada usługodawca.
- Rozbudowywanie infrastruktury
Co ważne, nie musisz wymieniać lub rozbudowywać całej struktury centrali telefonicznej nawet w przypadku zmian w strukturze firmy, bo w przypadku powiększenia zespołu pracowników wystarczy dokupienie im kont SIP. Dodatkowo otrzymujesz też możliwość przypisania kilku numerów do jednego urządzenia. Telefonia analogowa może przyjmować połączenia przychodzące tylko na jeden numer i na jedno urządzenie, w telefonii VoIP nie ma takich ograniczeń. Możesz skierować połączenia do jednego aparatu IP pod kilkoma numerami.
- Mobilność
W dowolnym momencie możesz samodzielnie wypiąć telefon i podłączyć go w nowym miejscu. To rozwiązanie sprawdza się przy pracy zdalnej, kiedy Twoi pracownicy mogą zabrać sprzęt do domu lub zalogować się do swojego konta na innym urządzeniu, np. na telefonie komórkowym i pracować zdalnie.
Do tego zyskujesz możliwość efektywnego wykorzystywania czasu pracowników i sprawne zarządzanie zespołem rozproszonych lub mobilnych pracowników oraz możliwość zaoferowania zdalnego i elastycznego czasu pracy.
- Oszczędność
Sprawa dotyczy nie tylko połączeń krajowych, ale także międzynarodowych (pozbawionych opłat za roaming). Połączenia w ramach sieci są zupełnie za darmo, więc komunikacja wewnętrzna będzie darmowa.
Co więcej - nie musisz kupować nowego sprzętu! Z usługi VoIP można korzystać zarówno z urządzeń dedykowanych, ale też na laptopie czy telefonie komórkowym i co ważne - nawet na aparatach analogowych, ale wtedy konieczny będzie zakup bramki VoIP do ich obsługi.
- Jakość połączeń
Poprawisz jakość połączeń dzięki sygnałowi cyfrowemu, który bez wątpienia jest znacznie lepszy niż sygnał analogowy - bez względu na to, czy jest to połączenie krajowe czy międzynarodowe.
Awaria? Z VoIP nie ma się czego bać!
Systemy VoIP uznawane są na najbardziej bezpieczne i co za tym idzie - bezawaryjne systemy telekomunikacyjne. To jedna z największych zalet tej technologii dlatego warto rozważyć zmianę starego sprzętu w swojej firmie na VoIP, bo odpowiedzialność za dostępność infolinii spoczywa na dostawcy usługi. Jeżeli mimo wszystko chcesz spać spokojnie i mieć 100% pewności, że cały system działa bez zarzutu i bez nawet sekundy przerwy, wówczas warto pokusić się o zabezpieczenie jego pracy dzięki redundancji.
Telestrada S.A. gwarantuje ciągłość funkcjonowania infolinii w Twojej firmie w oparciu o bliźniaczy serwer awaryjny, który w przypadku braku odpowiedzi serwera głównego automatycznie przełącza się na serwer awaryjny i niezauważalnie przejmuje jego wszystkie funkcje. To rozwiązanie jest niezwykle wygodne i gwarantuje pełną gotowość serwera do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących. Co ważne, to serwer redundantny może znajdować się w dowolnych lokalizacjach, a sam system zapasowy może być zawarty w chmurze pod opieką techników.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie usługi VoIP?
Oczywiście większość z nas będzie zwracać uwagę na cenę usługi i słusznie, ale najważniejszych aspektów należy szukać gdzie indziej. Nie każda firma, która oferuje usługi VoIP zapewnia kompleksową obsługę zarówno w momencie doboru rozwiązania, wdrożenia jak i późniejszej obsługi czy opieki nad poprawnością jej działania.
Telestrada S.A. oferuje stałą opiekę specjalistów, doradztwo i kompleksową obsługę zarówno przy podłączaniu urządzeń jak i ich późniejszą obsługę. Co ważne, operator w swojej ofercie posiada duży wybór sprzętów VoIPowych, od telefonów biurkowych, komórkowych po mniej lub bardziej zaawansowane technologicznie bramki VoIP. To niezwykle wygodne, że wszystko można załatwić podczas jednego zamówienia, a dodatkowo można skorzystać z innych funkcji i rozwiązań, które oferuje firma. Np. wdrożenie Wirtualnej Centrali, ustawienie drzewa IVR, komunikatów głosowych, kolejkowanie połączeń i wiele więcej. Telestrada S.A. od wielu lat znajduje się w czołówce operatorów w branży telekomunikacyjnej i oferuje najlepszą jakość usług w atrakcyjnych cenach.
Poznaj ofertę Telestrada S.A. i umów się na bezpłatną konsultację!
Wiadomości firmowe Centrala telefoniczna online - od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie?
Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, na pewno zastanawiasz się jakie narzędzia wprowadzić do swojej firmy, aby jak najlepiej przygotować odpowiednie środowisko pracy dla swoich pracowników z Biura Obsługi Klienta. W tym celu warto poznać możliwości i funkcje, jakie posiada centrala telefoniczna online. czytaj więcejWiadomości firmowe Centrala telefoniczna online - od czego zacząć i jak ją wdrożyć w swojej firmie?
Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, na pewno zastanawiasz się jakie narzędzia wprowadzić do swojej firmy, aby jak najlepiej przygotować odpowiednie środowisko pracy dla swoich pracowników z Biura Obsługi Klienta. W tym celu warto poznać możliwości i funkcje, jakie posiada centrala telefoniczna online. czytaj więcejNews Drukarki etykiet Zebra - dlaczego warto je wybrać?
Drukarki etykiet służą do drukowania etykiet przy wykorzystaniu metody termicznej lub termotransferowej. Najczęściej wykorzystywane są do druku etykiet samoprzylepnych.Wybór odpowiedniej drukarki etykiet ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania marki. Dlatego doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z drukarek etykiet Zebra, które charakteryzują się wysoką jakością i trwałością na długie lata. czytaj więcej