Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online
News

Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online

28.06.2017
Polscy internauci częściej klikają w reklamy online i dokonują zakupów w internecie w dni powszednie, niż w weekendy – najchętniej we wtorki po godzinie 20.00. Jak pokazują analizy danych kampanii prowadzonych przez firmę RTB House na ponad 40 rynkach, podobne zachowania zakupowe charakteryzują internautów za granicą, gdzie najwięcej konwersji notuje się we wtorki i środy, a najmniej w soboty. Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane w godzinach wieczornych.

Zakupy nie są już zajęciem weekendowym. Dzisiejsi konsumenci częściej decydują się na odwiedziny w sklepach Internetowych w dni powszednie, a zdecydowanie rzadziej w dni z reguły wolne od pracy. Według danych RTB House zagregowanych z kilkudziesięciu rynków w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie, szczególnie popularnym dniem na zakupy wśród internautów jest wtorek, kiedy liczba kliknięć w reklamy wzrasta o 37 proc., a konwersji o 47 proc. w stosunku do soboty (najgorszego dnia zakupowego dla branży e-commerce). Największe szczyty sprzedażowe przypadają między godziną 14.00 a 16.00 oraz między godziną 20.00 a 23.00. Z kolei w soboty decyzje zakupowe (mierzone na podstawie liczby kliknięć w reklamy zakończonych konwersją) zapadają zdecydowanie rzadziej, osiągając jedynie 11 proc. wyników z całego tygodnia.

W Polsce sytuacja wygląda podobnie. Najpopularniejszym dniem zakupowym wśród internautów jest wtorek, kiedy to liczba konwersji wzrasta o 52 proc., a kliknięć o 27 proc. w stosunku do soboty. Najwięcej aktywności zakończonych finalizacją transakcji notuje się między godziną 20.00 a 22.00, co stanowi aż 22 proc. wszystkich konwersji z całego dnia.

– Jeszcze dekadę temu Internet nie był głównym kanałem zakupowym, a ludzie spędzali czas przy komputerach raczej rekreacyjnie. Dziś, dzięki powszechnemu dostępowi do sieci m.in. na smartfonach czy tabletach, możemy być online o dowolnej porze i w dowolnym miejscu, co znacząco wpływa na nasze zachowania zakupowe – tłumaczy Łukasz Abgarowicz, Business Development Director, RTB House Polska.

Wraz z rosnącą liczbą dostępnych danych o zakupowych przyzwyczajeniach oraz w związku ze zmieniającymi się trendami wynikającymi chociażby z rozwoju nowych technologii, marketerzy muszą wiedzieć o wiele więcej niż dotychczas na temat swoich grup docelowych. Posiadając dokładniejsze informacje mogą szybko i sprawnie reagować na sygnały rynkowe, dostarczając użytkownikom precyzyjne, spersonalizowane oferty w godzinach szczytu.

Jak podkreśla Łukasz Abgarowicz, to jest moment, kiedy do gry wkracza sztuczna inteligencja. - Samouczące się algorytmy wykorzystywane w retargetingu personalizowanym (bazującym na deep learningu) naśladują pracę neuronów w ludzkim mózgu. Wykorzystując pozyskane dane, potrafią analizować rynki 24 godziny na dobę i reagować na każdą, nawet najmniejszą zmianę. W efekcie pozwala to na dostosowywanie aktywności reklamowych do indywidulanych potrzeb klientów w ciągu dni, godzin a nawet minut, wykorzystując największy potencjał zakupowy w sposób, w jaki nie było to dotychczas możliwe.

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez firmę RTB House. Analizie poddano ponad  1 000 kampanii obsługiwanych przez spółkę.

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Xiaomi 14T - topowa specyfikacja i zaawansowane funkcje

Premiera jednych z najbardziej oczekiwanych smartfonów roku – Xiaomi 14T oraz jego mocniejszego brata, Xiaomi 14T Pro, miała miejsce 26 września. Dziś przyjrzymy się bliżej specyfikacji tańszego modelu, czyli Xiaomi 14T. Jeśli szukasz urządzenia, które łączy w sobie elegancki design, potężne podzespoły i innowacyjne rozwiązania technologiczne, to ten artykuł jest dla Ciebie. Odkryjmy razem, co sprawia, że Xiaomi 14T jest tak wyjątkowy! czytaj więcej

News Co warto wiedzieć, aby osiągnąć lepsze wyniki w Google?

Pozycjonowanie stron to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, należy przestrzegać kilku kluczowych zasad. Pierwszą z nich jest dobór odpowiednich słów kluczowych, czyli fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Następnie należy zadbać o odpowiednią strukturę strony internetowej, tak aby była łatwa do zaindeksowania przez roboty wyszukiwarek. Kolejnym ważnym elementem jest treść, która powinna być wartościowa i unikalna, a także zawierać słowa kluczowe w naturalny sposób. Ważne jest również linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, czyli umieszczanie linków do innych stron na swojej stronie oraz zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. Wreszcie, należy pamiętać o szybkości ładowania strony, która ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Przestrzeganie tych zasad pozwoli na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie widoczności strony w internecie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wenecja, Londyn, Kijów – najtańsze kierunki last-minute na długi weekend w czerwcu

Wszystkich zwolenników city break'ów powinien ucieszyć fakt, że to właśnie loty do europejskich stolic znalazły się w rankingu najtańszych kierunków last-minute na długi weekend wokół święta Bożego Ciała. czytaj więcej