IVR Dotpay - płatność kartą przez telefon
News

Wygoda i szybkość transkacji z systemem IVR, czyli interaktywna obsługa dzwoniącego

24.04.2017
IVR, czyli Interactive Voice Response, to nazwa systemu telekomunikacyjnego, który umożliwia interaktywną obsługę dzwoniącego. Jest odmianą automatycznego call center. Tego typu systemy stosuje się najczęściej do obsługi dużej ilości połączeń telefonicznych. Rozwiązanie pozwala redukować koszty i poprawić obsługę klienta. Aplikacje IVR-owe stosuje się m.in. w bankowości telefonicznej, telemarketingu oraz w systemach obsługi kart. Co istotne, takie systemy pozwalają na anonimowy dostęp do danych.

IVR - jak to działa?

Taką funkcjonalność posiada w swojej ofercie operator płatności Dotpay. Umożliwia ona kupującemu zrealizować transakcję za pomocą karty płatniczej, z wykorzystaniem telefonu, bez dostępu do internetu. Wymagane jest jednak, by sprzedawca posiadał telefon z opcją przekierowania, tak, aby możliwe było przełączenie kupującego co centrali, gdzie podawane są dane karty.

Proces płatności polega na tym, że kupujący proszony jest o przygotowanie karty płatniczej, a po przełączeniu do centrali telefonicznej, podąża za wskazówkami lektora, który wprowadza dane karty. Następnie rejestrowane są dane kupującego i wygenerowany zostaje link płatniczy. System Dotpay księguje płatność na wirtualnym koncie sprzedawcy i przesyła potwierdzenie transakcji. Takie potwierdzenie trafia również do kupującego.

IVR udostępnia różne warianty płatności. Operator może oddzwonić do klienta w celu dokonania transkacji, po uprzednim wypełnieniu i zatwierdzeniu danych przez konsultanta. Konsultant może też przekierować połączenie kupującego do automatycznego operatora w celu realizacji płatności, a następnie rozmowa jest kontynuowana.

„Trwa to kilka minut (…), nie ma się czego bać”, czyli zalety systemu IVR

Transakcja realizowana jest bez dostępu do sieci, pozwala zaoszczędzić czas i minimalizuje ryzyko porzucenia koszyka zakupowego. System znajduje zastosowanie m.in. w rozwiązaniach telemarketingowych, np. przy sprzedaży ofert ubezpieczeniowych, polis OC pojazdów, biletów lotniczych, rezerwacji hoteli. Usługa cieszy się dużą popularnością także w przedsiębiorstwach z serwisami doradczymi.
Interactive Voice Response to jedna z pierwszych tepu typu usług na polskim rynku płatności on-line. Dopasowuje się do sprzedażowych trendów, oferując połączenie wygody, szybkości i bezpieczeństwa przy realizacji płatności. Ma na celu poprawę sprzedaży wielokanałowej przedsiebiorstwa. Klient ma większy wybór i więcej możliwości zapłaty za zamówiony produkt.
Zastosowanie systemu IVR pozwala na zmniejszenie kosztów obsługi i rozszerzenie jej czasu.

Funkcjonalność IVR jest powszechna na rozwiniętych rynkach, coraz częściej też stosuje się ją w Polsce, zdobywa zatem uznanie konsumentów. „Trwa to kilka minut i jest bardzo wygodną formą płacenia, (…) nie ma się czego bać” - przekonują internauci.

Spółka Dotpay działa na rynku od 2001 roku. Specjalizuje się w płatnościach dla sektora e-commerce na rynku polskim i międzynarodowym. Dostarcza nowoczesne usługi i rozwiązania klasy e-biznes z zakresu szybkich płatności online. Dotpay to jeden z najbardziej znanych i cenionych operatorów płatności na polskim rynku. Firma, stawiając na szybkość i wygodę transakcji, zapewnia jednocześnie ich bezpieczeństwo. Stosuje bowiem najnowocześniejsze standardy i rygorystyczne procedury, wdrażając specjalistyczne certyfikaty bezpieczeństwa.

IVR Dotpay - płatność kartą przez telefon

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Wpływ hostingu na szybkość strony. Który hosting wybrać?

Internauci to bardzo wymagający odbiorcy - wybierają te strony internetowe, które działają szybko i bezawaryjnie, rezygnując jednocześnie z tych wolnych, gdzie każde przejście na kolejne podstrony wymaga oczekiwania przez kilka lub kilkanaście sekund. Szybkość działania witryny jest więc kluczowa dla jej sukcesu, a na tę składa się kilka czynników. Sprawdź, jak duży jest wpływ hostingu na szybkość strony i jak wybrać ten najlepszy pod względem parametrów i ceny:
- Wpływ hostingu na szybkość strony
- Ranking hostingów pomoże wybrać najlepszą opcję czytaj więcej