Wyłoniono najlepsze produkty i usługi 2020 roku. Poznaj laureatów XI Plebiscytu Mobility Trends
Ostatni weekend marca z pewnością stał pod znakiem nowych technologii. Od piątku 26 marca do poniedziałku 29 marca poznawaliśmy laureatów XI edycji plebiscytu Mobility Trends. Organizator tego jednego z najważniejszych konkursów branży nowych technologii stopniowo dawkował emocje i przez cały weekend za pomocą swoich kanałów Social Media ogłaszał wyniki konkursu.
- Tegoroczna edycja z pewnością była inna niż poprzednie. Ze względu na sytuację epidemiologiczną w Polsce musieliśmy zrezygnować z corocznej gali, w trakcie której wręczano nagrody. Jednak było dla nas oczywiste, że sam plebiscyt powinien się odbyć i postanowiliśmy przeprowadzić go w raz z naszymi partnerami medialnym online -podkreśla Tomasz Cieślak, pomysłodawca Mobility Trends.
W tym roku statuetka „Złoty Bel” była przyznawana w 24 kategoriach. W 18 z nich decydujący głos mieli internauci. W pozostałych 6 kategoriach, zadecydowała Rada Merytoryczna, w której skład wchodzą dziennikarze oraz eksperci z branży nowych technologii. O tym, że konkurs na stałe wpisał się do świata IT świadczy ogromne zainteresowanie głosowaniem. Ogólnie oddano ponad 21 387 głosów. Najwięcej osób zagłosowało w kategorii „Smartfon Roku” Oddano w niej 7492 głosów, które zadecydowały o zwycięstwie iPhone 12 pro.
Wybór Internautów
Nagrodę za „Mobilną aplikację B2C” odebrał Netflix Inc. za aplikację mobilną Netflix.
W segmencie B2B statuetka przypadła Zoom Video Communications Inc. za aplikację Zoom.
W kategorii „Oferta operatorska roku 2020” w segmencie B2C tryumfowała oferta T-Mobile Polska z ofertą T-Mobile nielimitowane rozmowy i Netflix w jednym pakiecie, a w segmencie B2B - P4 posiadający ofertę Play dla firm.
Złoty Bell w kategorii „Mobilne płatności” trafił do mBanku za usługę Aplikacja mBank, natomiast za najlepszy Internet mobilny w 2020 roku internauci uznali Internet 5G Plusa od Polkomtel.
Głosami konsumentów Huawei Polska zwyciężyło w kategorii „Tablet roku 2020” za urządzenie Huawei MatePad Pro, a Huawei Watch GT 2 Pro doceniono jako „Akcesorium roku”.
Za najlepszy Gadżet roku uznano Mi Electric Scooter Pro 2 autorstwa Xiaomi Technology Polska, samochodowym gadżetem roku został wideorejestrator Mio MiViue 846, a gamingowym gadżetem uznano Sony PlayStation 5.
Wśród sportowych gadżetów prym wiedzie Jabra Elite Active 75tod i to jej przyznano statuetkę „Złoty Bel” w tej kategorii.
Za najinteligentniejszy domowy sprzęt statuetkę zgarnął iRobot Roomba i3+.
Telefon myPhone Rumba 2 okrzyknięto „Telefonem roku 2020”, zaś notebookiem poprzedniego roku został Dell Latitude 9510 z 5G .
Technologicznym autem minionego roku wybrano Mercedes-Benz EQC, zaś za Innowację roku przypadło Bose Open Ear Audio od Bose.
Według głosujących najlepszym smartfonem 2020 roku został Apple iPhone 12 Pro Max.
Zdanie ekspertów
Oprócz nagród w kategoriach, w których decydują konsumenci nieodłącznym elementem plebiscytu są kategorie, w których to eksperci należący do Rady Merytorycznej wyróżniają statuetką te firmy, które ich zdaniem najbardziej na to zasłużyły w 2020 roku. W skład członków Rady Merytorycznej plebiscytu wchodzą przedstawiciele niemal każdego obszaru IT. W tym roku postanowili wyróżnić 6 firm przyznając im statuetkę „Złoty Bel” w jednej z 6 kategorii.
Wśród laureatów znaleźli się Xiaomi Technology Polska Sp. z o.o. otrzymując tytuł producenta roku 2020.
Operatorem roku została uznana firma Polkomtel Sp. z o.o.
„Złoty Bel” w kategorii dystrybutor roku 2020 trafił w ręce przedstawicieli firmy Hama Sp. z.o.o, a tytuł polskiej firmy roku otrzymała firma MAXCOM S.A.
W opinii przedstawicieli Rady Merytorycznej tytuł Retailer roku 2020 należy się firmie TERG S.A, a firmą która w 2020 była najlepszym debiutantem jest Realme Mobile Telecommunications Co. Ltd.
Jak twierdzi pomysłodawca plebiscytu Mobility Trends to nie tylko konkurs
- Mobility Trends to nie tylko konkurs. To z pewnością jedne z największych cyklicznych badań rynku i opinii ukierunkowanej na nowe technologie konsumenckie. Plebiscyt pozwala zidentyfikować aktualnie panujące trendy i preferencje na polskim rynku. Technologia zajmuje coraz więcej miejsca w naszym życiu. Wyniki głosowania internautów, na podstawie których wyłaniany jest zwycięzca danej kategorii niejednokrotnie pokazywały co tak naprawdę o ich produkcie czy usłudze myśli klient końcowy. Mając to na uwadze staramy się co roku podążać za trendami i modyfikujemy kategorie tak, by jak najlepiej odwzorowywały strukturę polskiego rynku mobilnych technologii – podkreśla Tomasz Cieślak.
O randze plebiscytu Mobility Trends świadczy szereg partnerów i patronów medialnych w tym: Polsat News, Women’s Health, Auto Motor i Sport, Men’s Health, Forum Wiedzy, Autoportret Ostrego, Motoślad Android.com.pl, Instalki.pl, MobilityNews.pl, Handelot, Telix.pl, Technosenior, BigChina.pl, MenWorld.pl, DailyWeb, BeautyShow.pl, Operatorzy.pl oraz Info Produkt.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Związek Cyfrowa Polska.
Organizatorem Gali Mobility Trends jest MIT MEDIA Consulting, wydawca portalu MobilityNEWS.pl oraz telewizji internetowej Technikalia.tv oraz projektu e-commerce – Technikalia.pl.
Więcej informacji pod adresem www.mobilitynews.pl; www.technikalia.pl