Ogólnie o sprzęcie
Praktyczne porady dotyczące sprzętu i urządzeń VoIP
Dowiedz się od sprzedawcy sprzętu, jaki jest okres gwarancji dla danego typu sprzętu i jak jest realizowana.
Dowiedz się, czy sprzedawca udzieli Ci wsparcia przy instalacji, konfiguracji i uruchomieniu urządzeń, szczególnie jeśli będziesz chciał/a dokonać wdrożenia samodzielnie. Spytaj o zasady i koszty takiego wsparcia.
Kupowanie sprzętu VoIP na aukcjach internetowych, często kończy się brakiem jakiegokolwiek wsparcia dla niego i koniecznością późniejszej jego wymiany na inny – sprawdź szczególnie dokładnie jakie są możliwości zwrotu lub wymiany urządzeń, jeśli sprzęt nie będzie funkcjonował tak jak powinien lub jeśli jego jakość będzie zbyt niska.
Pamiętaj, że słowa: „tanio” i „dobrze” nie łączą się nigdy w dobrą parę w przypadku telefonii internetowej. Jeśli coś jest tanie, nie licz na wysoką jakość i perfekcyjne działanie. Jeśli sprzęt jest droższy, pochodzi zazwyczaj od sprawdzonego producenta i charakteryzuje się wysoką jakością, gwarancją wykonania oraz kompatybilnością z innymi rozwiązaniami informatycznymi – warto zadbać o jakość połączeń telefonicznych wynikających często wprost z zastosowanego sprzętu.
Zobacz również:
Dodatkowe informacje dotyczące prezentowanego tekstu i grafik: Ten teks i grafiki są autorskimi tekstami i grafikami redakcji Operatorzy.pl. Jeśli chcesz wykorzystać ten tekst lub grafikę w swoich materiałach, podaj źródło i link do strony źródłowej serwisu Operatorzy.pl.