Roaming w Play - informacje
Ważne i przydatne informacje o roamingu dla użytkowników sieci Play
Wyślij wiadomość SMS i sprawdź cenę połączeń telefonicznych w roamingu
W Play możesz sprawdzić ceny połączeń telefonicznych jeszcze przed tym jak wyjedziesz do jednego z Państw Unii Europejskiej. W tym celu wyślij SMS o treści R na numer 115 (wysłanie SMS-a na numer 115 jest bezpłatne).
Jeśli wyjeżdżasz do innego kraju i chcesz sprawdzić w jakiej strefie cenowej jest ten kraj, wyślij SMS o treści P na numer 115 (wysłanie SMS-a na numer 115 jest bezpłatne).
Stawki zależą od strefy, w której będziesz przebywać. Jeśli chcesz sprawdzić jakie są ceny usług w danej strefie, wyślij SMS na numer 115 (wysłanie SMS-a na numer 115 jest bezpłatne) o treści:
- E - jeśli chcesz poznać ceny w strefie Euro
- 1 – jeśli chcesz poznać ceny w strefie 1
- 2 – jeśli chcesz poznać ceny w strefie 2
- 3 – jeśli chcesz poznać ceny w strefie 3
Jeśli nie sprawdzisz wcześniej stawek po jakich będziesz rozmawiał/a przebywając na terenie danego kraju, nie musisz się tym martwić, ponieważ Play wyśle Ci wiadomość SMS ze stawkami, które aktualnie obowiązują w tym kraju od razu po tym, gdy Twój telefon zaloguje się do sieci zagranicznej.
Poczta głosowa w roamingu
Przebywając w krajach Unii Europejskiej nie będziesz ponosić opłat za przekierowania do poczty głosowej. Jeśli przebywasz w krajach nie należących do Unii Europejskiej ponosisz koszt za odebrane połączenie oraz za połączenie przekierowane na pocztę głosową (jak za połączenie do Polski).
Przed wyjazdem poza Unię Europejską, sprawdź czy masz włączoną pocztę głosową. Jeśli poczta głosowa jest włączona, pamiętaj, żeby ją wyłączyć na czas wyjazdu jeśli nie chcesz ponosić dodatkowych kosztów w tym zakresie. Przekierowanie połączenia na pocztę głosową jest dodatkowo płatne.
Na czas wyjazdu możesz zmienić ustawienia przekierowań w menu telefonu lub wpisując odpowiednie kody:
- #67# - wyłączenie przekierowań, gdy Twój telefon jest zajęty (prowadzisz rozmowę),
- #61# - wyłączenie przekierowań, gdy Twój telefon nie odpowiada (nie odbierasz),
- #62# - wyłączenie przekierowań, gdy Twój telefon jest niedostępny (masz wyłączony telefon lub jesteś poza zasięgiem).
Aktywacja i dezaktywacja poczty głosowej w Play
Usługa | Włączenie usługi | Wyłączenie usługi | Sprawdzenie usługi |
---|---|---|---|
Poczta Głosowa Standard / Poczta Głosowa Lite | *111*56*1# | - | *111*56*3# |
Poczta Głosowa PRO | *111*5*1# | *111*5*2# | *111*5*3# |
źródło: Play