Co to jest bezpieczeństwo dla urządzeń IP?
To jest element działu: Jakie moduły i elementy rozwiązania pomogą Ci zarządzać systemem i wykupionymi usługami?
Bezpieczeństwo dla urządzeń IP jest zapewniane przez systemy typu wirtualna centrala telefoniczna w celu uniknięcia włamań do systemów telekomunikacyjnych i nieuprawnionych podłączeń do nich.
W dziale: "Jakie moduły i elementy rozwiązania pomogą Ci zarządzać systemem i wykupionymi usługami?" zobacz również:
- panel do zarządzania usługami
- logowanie do panelu usług na poziomie administratora
- logowanie do panelu usług na poziomie użytkownika
- billing on-line dla połączeń wychodzących
- billing on-line dla połączeń przychodzących
- możliwość integracji z innymi systemami (styk API)
- możliwość integracji z innymi systemami (styk CTI)
- autokonfiguracja urządzeń VoIP (Provisioning)
- dodatkowe poziomy SLA (SLA niestandardowe)
Typowym działaniem w tym zakresie jest tworzenie list uprawnionych urządzeń, które mogą się zalogować do danego systemu telekomunikacyjnego na podstawie ich adresów MAC lub z góry przydzielonych adresów IP w powiązaniu z nazwami użytkowników. Podobnym działaniem jest biała lista adresów IP z których istnieje możliwość zalogowania się do centrali telefonicznej i blokowanie na określony czas adresów IP, które (najczęściej w sposób automatyczny) "próbują się" zalogować do centrali telefonicznej jako jej użytkownicy lub administratorzy.
Działania w tym zakresie są elementem zapobiegania zjawisku określanemu jako fraud telekomunikacyjny (ang. Telecommunications Fraud), polegającym na inicjowaniu i generowaniu połączeń telefonicznych z centrali telefonicznej po przeprowadzeniu ataku na nią i po skutecznym włamaniu się do niej (ang. PBX Hacking) oraz po przejęciu konta użytkownika już istniejącego lub stworzeniu nowego konta użytkownika nie związanego z żadnym pracownikiem firmy / organizacji.