Co to jest interkom (Intercom)?

To jest element działu: Komunikacja telefoniczna - z jakich usług i rozwiązań możesz skorzystać?

Interkom (ang. Intercom) to usługa umożliwiająca przekazanie powiadamiania głosowego wielu użytkownikom danego systemu telekomunikacyjnego (na przykład korzystających z wirtualnej centrali telefonicznej) w jednym czasie. Takie powiadomienie jest realizowane w czasie rzeczywistym, czyli w momencie podniesienia słuchawki i skorzystania z usługi.

W dziale: "Komunikacja telefoniczna - z jakich usług i rozwiązań możesz skorzystać?" zobacz również:

 

Polega ona na tym, że uprawniony użytkownik po podniesieniu słuchawki swojego telefonu i wybraniu odpowiedniego kodu uprzednio zdefiniowanego w systemie, przekazuje daną informację innym użytkownikom systemu poprzez system głośnomówiący w ich telefonach. Cała idea polega na tym, że użytkownicy ci nie muszą podnosić słuchawek aby usłyszeć komunikat lub wybierać jakiegoś kodu czy przycisku na telefonie. Po prostu ich telefon w tym momencie działa jak megafon lub system powiadamiania alarmowego. Wszyscy słyszą informację w jednym czasie w swoich telefonach.

 

Przy bardziej rozwiniętych systemach tego typu, możliwe jest definiowanie wielu grup użytkowników, dzięki czemu w zależności od rodzaju komunikatu, można przekazać go tylko wybranym członkom należącym do danej grupy (na przykład dany oddział firmy lub sekcja pracowników). Możliwe jest też takie ustawienie systemu, aby można było za jednym razem powiadomić o czymś wszystkich pracowników firmy.