Co to jest możliwość integracji z innymi systemami (styk API)?

To jest element działu: Jakie moduły i elementy rozwiązania pomogą Ci zarządzać systemem i wykupionymi usługami?

Możliwość integracji z innymi systemami z wykorzystaniem styku API (ang. Application Programming Interface) zapewnia swobodę w łączeniu ze sobą rozwiązań informatycznych typu wirtualna centrala telefoniczna lub rozwiązania klasy omnichannel (wielokanałowa obsługa klientów) z innymi systemami i aplikacjami informatycznymi w celu wymiany pomiędzy nimi danych.

W dziale: "Jakie moduły i elementy rozwiązania pomogą Ci zarządzać systemem i wykupionymi usługami?" zobacz również:

 

Jeśli dany usługodawca udostępnia interfejs API swoim klientom, rozszerza on i daje możliwość współpracy swojego rozwiązania z innymi rozwiązaniami i usługami z których korzysta jego klient. Oczywiście w tym przypadku konieczne są działania typowo programistyczne, aby za pomocą API połączyć ze sobą działanie różnych systemów informatycznych.

 

Typowym połączeniem jest tu wymiana informacji pomiędzy systemami telekomunikacyjnymi a systemami CRM, systemami księgowymi i/lub systemami związanymi z logistyką towarów i usług. Dzięki takim powiązaniom między systemami, zwiększa się wygoda obsługi klienta i agenci od razu mają lepszą wiedzę o klientach z którymi właśnie rozmawiają lub korespondują i jednocześnie klient może odczuć wyraźną różnicę w momencie, gdy konsultant w kwestii w której się kontaktuje klient ma pełną wiedzę i nie poświęca nadmiernie długiego czasu aby rozwiązać tą kwestię.

 

Interfejs API jest najczęściej stosowany równolegle ze stykiem CTI działającym w obrębie elementów związanych z rozpoznawaniem numerów telefonicznych i łączenia informacji z wykorzystaniem baz danych numeracyjnych.