Co to jest muzyka na czekanie (Music on Hold)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Muzyka na czekanie (ang. Music on Hold), to rozwiązanie w systemach typu wirtualna centrala telefoniczna umożliwiające generowanie z pliku dźwiękowego w czasie oczekiwania na połączenie telefoniczne, w trakcie zawieszenia połączenia lub w trakcie transferu połączenia telefonicznego:
- sygnału dzwonienia,
- muzyki,
- zapowiedzi głosowej (reklama, informacja).
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
W zależności od tego co zostało wskazane w systemie, muzyka na czekanie może być generowana z plików systemowych, które są standardowo umieszczone w systemie dla danego rozwiązania lub z plików dodanych przez administratora systemu - w tej sytuacji najczęściej muszą mieć wymagany przez system format i rozmiar.